Gå til innhold

Melkeforbruk per. dag?


sofarot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om man skal slanke seg f.eks er det veldig lurt å kutte på melkedrikkinga, for det er kalorier der som man ikke tenker på fordi melk liksom er så sunnt. Samme med Yoghurt, holder meg laaangt unna!

 

Vann er tingen  :w00t:

 

5489602[/snapback]

Når man slanker seg, trenger man verken å kutte ned på melk eller yoghurt. Visse yoghurter har 0,1 % fett og Ekstra Lett har veldig få kalorier. Ja, det er sikkert lurt å kutte ned på både melk og yoghurt hvis en drikker Helmelk og spiser God Morgen-yoghurt, men ellers ikke. :)

Lenke til kommentar
Om man skal slanke seg f.eks er det veldig lurt å kutte på melkedrikkinga, for det er kalorier der som man ikke tenker på fordi melk liksom er så sunnt. Samme med Yoghurt, holder meg laaangt unna!

 

Vann er tingen  :w00t:

 

5489602[/snapback]

Når man slanker seg, trenger man verken å kutte ned på melk eller yoghurt. Visse yoghurter har 0,1 % fett og Ekstra Lett har veldig få kalorier. Ja, det er sikkert lurt å kutte ned på både melk og yoghurt hvis en drikker Helmelk og spiser God Morgen-yoghurt, men ellers ikke. :)

5494959[/snapback]

 

At det er 0,1% fett betyr ikke at det er minimalt med kalorier fordi. Men om man virkelig skal gå inn for å slanke seg på en streng diett så teller alle kalorier en rolle. Jeg spiste ikke engang gullerot jeg i den verste perioden :roll:

Lenke til kommentar
At det er 0,1% fett betyr ikke at det er minimalt med kalorier fordi. Men om man virkelig skal gå inn for å slanke seg på en streng diett så teller alle kalorier en rolle. Jeg spiste ikke engang gullerot jeg i den verste perioden  :roll:

5494973[/snapback]

Det har jeg aldri sagt heller, men istedenfor å spise middag kan man f.eks ta seg en yoghurt og noe annet. Jeg vet altfor mye om ekstreme dietter, så tror ikke du kan vinne denne melke- og yoghurtdiskusjonen. Går fint an å slanke seg med melk og yoghurt i kosten :)

Lenke til kommentar
At det er 0,1% fett betyr ikke at det er minimalt med kalorier fordi. Men om man virkelig skal gå inn for å slanke seg på en streng diett så teller alle kalorier en rolle. Jeg spiste ikke engang gullerot jeg i den verste perioden  :roll:

5494973[/snapback]

Det har jeg aldri sagt heller, men istedenfor å spise middag kan man f.eks ta seg en yoghurt og noe annet. Jeg vet altfor mye om ekstreme dietter, så tror ikke du kan vinne denne melke- og yoghurtdiskusjonen. Går fint an å slanke seg med melk og yoghurt i kosten :)

5494986[/snapback]

 

Er ikke ute etter å vinne noe som helst :tease:

Det er bra det finnes dietter/slankekurer for enhver smak :innocent:

Lenke til kommentar
At det er 0,1% fett betyr ikke at det er minimalt med kalorier fordi. Men om man virkelig skal gå inn for å slanke seg på en streng diett så teller alle kalorier en rolle. Jeg spiste ikke engang gullerot jeg i den verste perioden  :roll:

5494973[/snapback]

 

Hva spiste du da?

 

Slanker man seg på den måten mister man både fett OG muskler.

 

Beste måten å "slanke" seg på er ved masse jogging og sykling, og spise masse proteiner, men likevel holde seg i et bra kaloriunderskudd.. (la oss si 1500-2000kcal per dag)

 

Man kan jo kanskje samenligne med kua? At nyfødte kalver drikker mye melk, men når den blir eldre stopper den med det.

5495076[/snapback]

 

Det er fordi den rett og slett ikke får mer melk. Kua inhalerer nok melk, hadde den fått tilgang til det.

Endret av TorgeirS
Lenke til kommentar
At det er 0,1% fett betyr ikke at det er minimalt med kalorier fordi. Men om man virkelig skal gå inn for å slanke seg på en streng diett så teller alle kalorier en rolle. Jeg spiste ikke engang gullerot jeg i den verste perioden  :roll:

5494973[/snapback]

 

Hva spiste du da?

 

Slanker man seg på den måten mister man både fett OG muskler.

 

Beste måten å "slanke" seg på er ved masse jogging og sykling, og spise masse proteiner, men likevel holde seg i et bra kaloriunderskudd.. (la oss si 1500-2000kcal per dag)

 

Man slanker seg rett og slett ved å få i seg mindre kalorier enn det man forbrenner. det være seg om man spiser 2000 kalorier og forbrenner 3000, eller om man får i seg 800 kalorier og forbrenner 2000. Dietten min gikk med på å spise 4 måltid om dagen på hver 215 kalorier, så da kunne jeg velge selv da, om jeg ville ha 100 gram kyllingfilet med grønnsaker til (wok) eller om jeg ville spise en go-morgen yoghurt (som inneholder over 200 kalorier) Siden jeg ville holde meg best mulig til ferrest mulig kalorier skydde jeg alle kalorier som pesten, det være seg gullerot, eple eller hvilke som helst andre mellom-måltider. Gikk ned 17 kg på den dietten. Nå er jeg ikke like streng, og holder meg på 14-1500 kalorier dagen for å kvitte meg med de siste 4 kg jeg vil ha bort :innocent:

 

Men det handler jo om prioritering fra min side, man blir jo ikke mett av hverken yoghurt eller melk, så da er det mitt valg å heller spise noe man får mer metthetsfølelse av. Funker for meg :w00t:

Lenke til kommentar

Blir litt redd når jeg leser disse tingene, vanlige mennesker trenger 2000 kalorier dagen. En mann som jobber med hardt trenger 17 000. (Naturfagboken er kilden min)

 

BTW: Drikker jordbærmelk på skolen noen ganger. Er ikke så glad i melk, smaker gammel somoftest. Men noen ganger er den god :)

Endret av MagE
Lenke til kommentar

Jeg drikker ca et par glass om dagen nå.

Men så drikker ikke jeg brus og ikke spiser jeg godteri :p

Så ikke kom her og si at jeg er usunn pga jeg drikker "masse" melk om dagen :p

 

Btw: Hvorfor tenker dere i kalorier?

Er da ikkeno levemåte å måtte sjekke hvor mange kalorier man spiser.

Bare spis noe ca sunt, og ikke slæk ned på treninga, så går det helt fint.

Gått ned 8 kg på den måten :p

Bortsett fra at jeg ikke spiser frokost pga ikke sulten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...