Julia Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Jeg har et nettverk mellom to PC'r Har valgt hvilke mapper som skal deles ( skal bare overføre noen tusen mp3 ) og jeg ser at det er kontakt. Men hvordan kommer jeg meg inn på mappen til den andre PC'n? Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Gå inn på "Mine Nettverksteder", så skal du få opp de som er delt i samme domene, om ikke prøv å gå på "hele nettverket" . Dette er i Win2k iallefall. Lenke til kommentar
Julia Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Ja, det er dette jeg har prøvd, men PLUTO ( som pc'n heter ) dukker ikke opp. Men seg selv( DONALD ) får den opp, under COMPUTERS NEAR ME. Hm... Lenke til kommentar
arcade Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Prøv å installere netbeui protokollen på begge PC'ene. Dette er Windows sin egen protokoll for nettverk, og om noen av maskinene har Windows 9x, kan dette være problemet. Du bør også ha samme arbeidsgruppe på de to maskinene, samt lik IP-struktur. Allt dette finner du på kontrollpanelet under nettverk. Arcade Lenke til kommentar
nyggen Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Gå inn på pcene, velg Run fra startmenyen, skriv command, da dukker dos vindu opp, der skriver du IPCONFIG. Da får du opp en ip adresse. f.eks. 192.168.50.45 Gå så på den andre pc`en og inn på Run igjen, der skriver du 192.168.50.45 (altså den ip adressen du fant da) da skal du komme inn på den andre pc`en, så sant du har delt en eller flere mapper da. sjekk at ip adressene på dine pcer er noen lunde like, dvs begynner med de seks første sifferene likt. Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Det er flere feil som kan forårsake dette, som for eksempel feil IP range eller feil type kabel, eller att maskinene ikke tilhører samme workgroup. Nå skrev du ikke om nettverket gikk igjenom en hub/switch/router eller de var direkte tilkoblet til hverandre. Så hvis du ville være så vennlig å komme med flere opplysninger så skal vi prøve å hjelpe så godt vi kan. Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 prøv å skriv: PLUTO som adresse i mine netverkssteder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå