nyland Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Har PC med følgende oppsett: AMD Athlon XP2800+ 2 X TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB MSI KT6V-LSR Hovedkort Socket A KT600 NEC DVD-brenner IDE ND-2500A LG DVD-spiller Sapphire Radeon 9600 PROl Western Digital Caviar Harddisk 160GB IDE Samsung Harddisk 160.0GB IDE Maxtor DiamondMax 10 250GB SATA Kabinett m/360W Microsoft Windows XP Professional Ed. Norsk Student versjon Upg Thermaltake SilentBoost CPU kjøler 2450+/- 10% RPM, 28dB(A), 46,8 m³/time + + + Byttet ut minnet med følgende: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs resultatet ble masse feilmeldinger og tull. Marskinen slår seg av etter et par minutter. Når "gammel" RAM settes inn fungerer alt. Har kjørt memtest86+ i en time (1 runde) uten å finne feil på minnet. Hvor lenge må prog kjøres for å være 99% sikker på at RAM er OK eller ikke ? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Skal du være hundre prosent sikker så hvertfall et døgn. Da vil eventuelle "vanskelige feil" dukke frem. Er brikkene totalt søppel merker du det med en eneste gang. Lenke til kommentar
nyland Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 OK - da blir det kveldsarbeid for PC'n. Et annet tips jeg har fått er at PSU kan være for svak, men vil strømbehovet endres så lenge man bytter 2 brikker mot 2 brikker ? Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Twinmos brikkene er det en del som har problemer med på AMD oppsett. Hadde en liten prat med en på min lokale data butikk og dem tok inn Twinmos bare på bestilling. Strømforbruket vil ikke endre seg merkbart ved bytte av brikker. Lenke til kommentar
nyland Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Makinen har kjørt dønn stabilt med de "gamle" Twinmos brikkene så det tror jeg skal være ok. Har startet memtest86+ så da blir det 24 timer pr RAM brikke, så om 48 timer vet jeg hvorvidt det er noe feil på brikkene eler ikke Endret 5. januar 2006 av nyland Lenke til kommentar
nyland Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 En liten telefonsamtale med support på komplett.no (30sek ventetid ) så mente han at dersom minnebrikkene var ok i memtest86+, så kunne det være at windows måtte reinstaleres. m.a.o. den økte minnemengden var nok til at alt måtte reformateres Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 haddde ikke det problemet da jeg økte til 2 gig minne måtte bare låse timings manuelt i bios ellers går det som ei klokke nå (men plundra litt) Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 En liten telefonsamtale med support på komplett.no (30sek ventetid ) så mente han at dersom minnebrikkene var ok i memtest86+, så kunne det være at windows måtte reinstaleres. m.a.o. den økte minnemengden var nok til at alt måtte reformateres 5392171[/snapback] Med all respekt - dette er tull. I værste fall må du kanskje ta en 'Repair Instal' av OS, men ved bytte av RAM skal dette ikke være nødvendig i det hele tatt. mvh r.- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå