Satricom Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Jeg har en iiyama Prolite E431S som jeg bruker vga kabel på og jeg lurte da på om det vil bli stor forskjell med DVI kabel. DVI kabel koster 269kr på elkjøp så jeg lurte litt på og kjøpe hvis det er stor forskjell i fra vga. Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hvis jeg har forstått riktig så har det ingenting å si (?) Lenke til kommentar
Satricom Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Hvis jeg har forstått riktig så har det ingenting å si (?) 5388668[/snapback] Har det ikke noe og si i det hele tatt ? Lenke til kommentar
Satricom Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Ingen her som har peiling ?? Lenke til kommentar
ytrewq9 Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Med min skjerm fulgte det med både vga og dvi kabel, jeg har prøvd begge og bruker "selvfølgelig" dvi kabelen til vanlig siden jeg fikk den med gratis. Jeg så forskjell i kvalitet, men forbedringene i kvalitet med å bruke dvi er vanskelig å beskrive og vanskelig å kvantifisere. Ellers har du fordel med at geometry og auto adjust ikke lenger er nødvendig med dvi. På jobben derimot har ikke skjermkortet DVI utgang så der bruker jeg VGA og er fornøyd med det. Tror det rett og slett spørs om du syns 269 kr er mye eller lite å bruke på noe som er bedre å se på men vanskelig å konkretisere. Omtrent som valget mellom å kjøpe en dyr scart kabel fremfor en billig en. Lenke til kommentar
Satricom Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Med min skjerm fulgte det med både vga og dvi kabel, jeg har prøvd begge og bruker "selvfølgelig" dvi kabelen til vanlig siden jeg fikk den med gratis. Jeg så forskjell i kvalitet, men forbedringene i kvalitet med å bruke dvi er vanskelig å beskrive og vanskelig å kvantifisere. Ellers har du fordel med at geometry og auto adjust ikke lenger er nødvendig med dvi. På jobben derimot har ikke skjermkortet DVI utgang så der bruker jeg VGA og er fornøyd med det. Tror det rett og slett spørs om du syns 269 kr er mye eller lite å bruke på noe som er bedre å se på men vanskelig å konkretisere. Omtrent som valget mellom å kjøpe en dyr scart kabel fremfor en billig en. 5390056[/snapback] Jaja, takk for hjelpen , jeg får bare se hva jeg gjør. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Jeg har forsøkt både med DVI of VGA på mitt oppsett. Her var kvaliteten bedre med DVI enn med VGA (skarpere/klarere bilde). teoriem bak dette er at skjermkortet må konvetrere fra digitalt til analogt og skjermen må konvertere fra analogt til digitalt igjen. Selv om nyere skjermer er blitt gode på denne konverteringen gir dette en reduksjon av kvalitet. Hvor stort utslag det gjør er avhengig av skjermkort, skjerm og kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå