Gå til innhold

skal ha CPU hva er billigt, men best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du får eventuelt vurdere om du trenger enkel/dobbelkjerne ut ifra bruken din...

5388515[/snapback]

jeg skal helst ha noe som kan takle mye, men jeg er usikker på om HK mitt tar dual-core...?

har Gigabyte K8 triton , det står at den tar amd althon 64 og 64 fx, men jeg vet ikke hva dette innebærer...

ville den her vært bedre da? (denne)

Endret av dudee
Lenke til kommentar

hos amd trenger du bare en bios-oppdatering for å kjøre dualcore...Dualcore er vel egentlig ikke så lønnsomt akkurat nå. Ville heller ha venta med det til den nye sokkelen kommer slik at du i tillegg får båndbredden med...

Lenke til kommentar
hos amd trenger du bare en bios-oppdatering for å kjøre dualcore...Dualcore er vel egentlig ikke så lønnsomt akkurat nå. Ville heller ha venta med det til den nye sokkelen kommer slik at du i tillegg får båndbredden med...

5388621[/snapback]

men da må e ha nytt hk og da eller?

Lenke til kommentar
den nye sokkelen krever ny prosessor,hk og ram om du skal ha ddr2 da.. Dobbeltkjerne vil ha mest for seg der.

5388727[/snapback]

jeg tror ikke jeg skal ha nytt HK og RAM i tillegg d blir for mye penger (og jeg har 3 gb ram fra før :p ) så jeg vet ikke om det er best og ha den jeg valgte eller om denne (dobbelkjerne) da er bedre, jeg sparer 200 kr på dobbelkjerne

Lenke til kommentar

tror enda det er singlecore som gjelder ei stund framover, man må jo først ha programvare til dobbeltkjerne.. du klarer deg helt fint med en 3700+ da... 1000kr billigere enn 4000+.. som sagt 200mhz ekstra for 1000 er ikke helt billig...

Lenke til kommentar
tror enda det er singlecore som gjelder ei stund framover, man må jo først ha programvare til dobbeltkjerne.. du klarer deg helt fint med en 3700+ da... 1000kr billigere enn 4000+.. som sagt 200mhz ekstra for 1000 er ikke helt billig...

5388836[/snapback]

har en +3200 2.1 ghz fra før, men jeg vil helst ha 2.4 ghz vis d er mulig da(uten å kjøpe +4000)?

Lenke til kommentar

5388836[/snapback]

har en +3200 2.1 ghz fra før, men jeg vil helst ha 2.4 ghz vis d er mulig da(uten å kjøpe +4000)?

5388923[/snapback]

Det går, min klarte det. Men den feilet ganske fort i Prime95, orka ikke å gjøre noe mer med det, og nå kjører den på 2.3GHz.

Lenke til kommentar
ta en titt på overklokkingsforum du

5389127[/snapback]

jeg gjorde d men jeg tør ikke og er redd for å ødelegge noe, noe som ofte skjer, men da er det formaterings muligheter, noe som d ikke (så vidt jeg vet) er på en CPU...

5389200[/snapback]

Er bare å resete BIOSen. En CPU blir ikke ødelagt momentant av overklokking.

Lenke til kommentar
ta en titt på overklokkingsforum du

5389127[/snapback]

jeg gjorde d men jeg tør ikke og er redd for å ødelegge noe, noe som ofte skjer, men da er det formaterings muligheter, noe som d ikke (så vidt jeg vet) er på en CPU...

5389200[/snapback]

Er bare å resete BIOSen. En CPU blir ikke ødelagt momentant av overklokking.

5389321[/snapback]

ok, men overklokking blir for avansert for meg :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...