Gå til innhold

slå sammen harddisker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med du snakker om windows her...

Hvis du mener at du ønsker å ha én partisjon som strekker seg over to (eller flere) disker, så må diskene gjøres om til dynamiske disker først. Deretter opprette partisjon og formatere som vanlig. Gjøres fra Kontrollpanel->Administrative verktøy->Datamaskinbehandling->Diskbehandling.

OBS: Eksisterende filer forsvinner når du repartisjonerer/formaterer.

Lenke til kommentar

Jeg har selvfølgelig ikke full oversikt over hva som finnes på markedet, men å gjøre disker om til dynamiske disker og repartisjonere... Jeg tviler på at det lar seg gjøre uten å miste det som ligger på diskene.

Så du må nok belage deg på å kopiere ut på DVD eller over på en annen harddisk hvis du skal gå den veien.

Men er det egentlig nødvendig å ha alt på én partisjon?

Lenke til kommentar

Har to hardisker, og har nå lagt til en ny en, og da ville jeg slå sammen de to gamle, og en av de er på to partisjoner, og vill ikke ha flere enn tre partissjoner, men dette er selvfølgelig ikke veldig viktig, men hvis det hadde gått an, så ville jeg ha gjort det

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er noe mer "presserende" behov enn et ønske, så ville jeg bare hatt det som det er. En ulempe med å legge en partisjon over flere disker, er at sannsynligheten for å miste ting øker - hvis en av diskene tar kvelden så er det stor sjanse for at du også mister det som ligger på den andre disken siden de oppfører seg som en enkelt partisjon.

Mitt råd blir da å la det være som det er. Du er nok best tjent med det.

Lenke til kommentar

Hvis du i diskbehandling lager dy partisjon får du et valg som heter på engelsk "merge" tror jeg det er. Da må du på forhånd laget en mappe på den andre disken, denne kan du kalle hva du vil... tilbake til diskbehandling, trykk på mountes på folder bla deg frem til mappen, da skal den nye disken legges under den mappen på den andre disken :thumbup: Tog du ann?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...