reds Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Heisann! I dag gikk jeg stolt ned på postkontoret for å hente en pakke fra Komplett.no, to kalde katoder. Da jeg var vel hjemme igjen, monterte jeg disse to katodene, plugget i alle ledningene og startet maskinen. Men i det jeg startet maskinen gikk sikringen, og jeg prøvde igjen når strømmen var tilbake. Men da fikk jeg ikke skjermbilde. Mistenker da mitt nVidia 6600GT 128mb kort for å være synderen pga. strømbruddet. Alt annet ser/går greit ut. Jeg har prøvd å få signaler via S-videokabel og prøvd å bytte på inngangene på kortet, men får ikke bilde noen steder. Kortet blir varmt på de stedene det bruker. Specs: AMD Athlon64 3200+ MSI K8N Neo4 Platinum XFX Geforce 6600GT 350w PSU Jeg har prøvd å ta ut kortet for å så sette det inn igjen, men det hjelper ikke. Tror dere kortet har forlatt oss og gått til de evige digitale jaktmarker, eller er det håp? Hvis det er noen feil her, bærer det preg av nervene mine nå... Mvh. Marius E Lenke til kommentar
reds Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Bumpeti bump. Vil ha orden på dette, kan det være noe å maile komplett.no? *BUMP* Endret 5. januar 2006 av Marius E Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Er det noen diagnosefunksjoner på hovedkortet, f.eks. en liten skjerm som viser forskjellige tall, eller en samling LED-er? Lenke til kommentar
reds Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Nei, noe sånt eksisterer ikke. Tror nok jeg må sende kortet til Komplett og evt. få nytt eller penger pluss å spytte inn 200-300,- og få et bedre et mens jeg alikevel er i gang.... Får ikke brukt maskinen siden det ikke er tilkobling for skjerm på hovedkortet uansett. *Life sucks* mvh. marius E Endret 5. januar 2006 av Marius E Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Får du noe som helst annen respons fra PC-en, f.eks. pipelyder fra PC-speakeren? Lenke til kommentar
reds Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Nei, ikke et pip fra hovedkortet. Det bruker jo bare å pipe en gang vad oppstart til vanlig... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Forsøk å resette BIOS samt å la maskinen stå uten strøm på (Dvs. ta ut kontakten) en halvtimes tid. Lenke til kommentar
reds Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Har resatt cmos uten hell, kontakten står nå ute, får se utover kveldingen. Edit: Omtrent sånn hørtes det ut på rommet tidligere i dag: Clear! "bzzzth" Recharging! Clear! "bzzzth" "I think we lost him! "XFX Geforce 6600GT, Place: The room. Time: around 15.00.Dead as a cause of short circuit." Endret 5. januar 2006 av Marius E Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 du har prøvd og tatt ut kald katodene yerr? eneste jeg kunne tenke meg er at psuen leverer for lite strøm men da blir systemet vanligvis ustabilt, prøv skjermkortet i en annen pc hvis det ikke funker der så er det sikkert skjermkortet hvis det funker der ville jeg evt sjekke kortsluttning på hovedkortet Lenke til kommentar
reds Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Har prøvd med katodene ute også. Har ingen pc'er jeg bare kan slenge kortet inn i tilgjengelig heller. Men jeg får jo ikke noe signal fra kortet, får heller ikke noe pip under oppstart. Kanskje det er hovedkortet? mvh. Marius E Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå