Julia Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Er det en viss risiko når man formaterer, for at noe skal gå veldig galt? Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 om du klarer å gjøre noe galt under formaeringen er du fa** meg flink... :smile: du bare kommer deg inn i dos og skriver "format C:".. men du må starte opp med en diskett eller cd for du kan ikke bruke dos-ledetekst som er i wondows.. Mvh, Jan Erik Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Neida - ikke annet enn at du kan miste data - men det er vel hele poenget ... :wink: Lenke til kommentar
Julia Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Når jeg bruker 2000 og Xp nå, er det mulig å kun ha XP, etter en formatering? Lar alt seg gjøre ved å bruke XP-cdn? Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Hvis du formaterer systemdisken (går ut ifra at du har begge OS på samme partisjon) så vil denne være HELT uten data. Dvs. at du må installere OS pånytt feks. XP. Dette kan du gjøre fra XP-cd'en. Husk å ta backup av viktige filer (dokumenter) og skriv ned telefonnr, passord og brukernavn til internettoppkoblingen hvis du bruker dialup tilkobling. Skjekk at du har eventuelle driver-cd'er til hardwaren din tilgjengelig. Under selve formateringen er det svært lite som kan gå galt. Bare la maskina jobbe seg ferdig. For sikkerthets skyld kan det være greit å lage seg en bootdisk slik at du kan komme deg inn i dos hvis noe går galt under installering av OS. Bootdisker tror jeg du finner på http://www.bootdisk.com Lykke til :smile: Lenke til kommentar
klure Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Ikke formater mens det er torden ute.... Stømbrudd er ikke så lurt når man er midt i en formatering =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå