majapia Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Er det mulig å finne vanlige amatør DV-kameraer som kan spille av DVCam. Har noen taper med dette som jeg gjerne skulle ha spilt over på PC for å redigere, og har tenkt å kjøpe meg et DV-kamera snart uansett. Hjelp mottas med takk Lenke til kommentar
unknown14725 Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Sony DSR-PDX10 og DSR-PD100 er de første og 'rimeligste' kameraene jeg vet om sånn helt på sparket. For å være ærlig så har jeg aldri vært borti consumer camcordere med DVCAM... Kan hende noen andre her på forumet vet om det finnes andre alternativer enn de to kameraene jeg nevnte ovenfor. Forsøkte å søke litt på sony.com men den søkemotoren der er rett og slett ubrukelig. Ifølge sonybiz.net så er det DSR-PDX10 som gjelder hvis man er ute etter rimeligste DVCAM alternativet. Endret 8. januar 2006 av Irios Lenke til kommentar
avo Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Er det mulig å finne vanlige amatør DV-kameraer som kan spille av DVCam. Har noen taper med dette som jeg gjerne skulle ha spilt over på PC for å redigere, og har tenkt å kjøpe meg et DV-kamera snart uansett. Hjelp mottas med takk 5388366[/snapback] De fleste nyere konsumerkameraene klarer fint å spille av DVCAM. Vær bare klar over at DVCAM finnes på både store og små taper. De små er miniDV størrelse og kan spilles av på de fleste nyere miniDV kamera, de store trenger proffutstyr. /Arne Lenke til kommentar
majapia Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Har de på små dvCam taper så da håper jeg at jeg finner et kamera som kan spille de av. Du har ikke noe eksempel på et bra kamera som kan spille av DVCam og som er bra ellers til en overkommelig pris? Lenke til kommentar
avo Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Har de på små dvCam taper så da håper jeg at jeg finner et kamera som kan spille de av. Du har ikke noe eksempel på et bra kamera som kan spille av DVCam og som er bra ellers til en overkommelig pris? 5416767[/snapback] Desverre ikke - jeg er ikke god på småkamera, bare på store ;-) /Arne Lenke til kommentar
majapia Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Noen andre som kan hjelpe meg med dette? Har tenkt å kjøpe kamera i løpet av året å lurer på folk vil anbefale? Lenke til kommentar
nilsjnesse Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Alle Sony Mini-DV-kameraer jeg har testet med, har klart å spille av DVCAM helt fint. (Teiper tatt opp med PD150/170.) Dette inkluderer en billig modell kjøpt for 2700 kr (DCR-HC14?) -- ikke noe problem å spille av DVCAM. Ingen andre merker jeg har testet med, har klart å spille av DVCAM uten problemer. Canon, Panasonic. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå