Gå til innhold

Spill-PC - AMD64 og Radeon, Rundt 10k

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal ha meg en ny datamaskin, har sett på forskjellige oppsett, men jeg er ikke så oppdatert i dataverden, derfor prøver jeg heller å poste her i håp om at dere som følger med i dataverden kan komme med noen oppsett :)

Ting å holde seg til:

1. Datamaskinen skal brukes til Spill.

2. Prisen skal ikke være mye over 10k.

3. Trenger ikke å overklokkes.

4. AMD basert. Helst Dualcore!

5. Skal kun ha selve boksen, dvs, ikke mus,skjerm,tastatur osv.

Håper dette gjorde dere noe klokere om hva jeg er ute etter.

På forhånd takk!

MVH,

echo221 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet jeg valgte Geforce kort men akkurat nå er det det du får mest ytelse per penger, jeg vet jeg ikke har tatt med PSU men det kan du få for en billige penge hos shg, 360kr eller no for 400w, de er veldig greie har en selv ;)

Hovedkort: Asus A8N-SLI, nForce4 SLI,Socket-939 ATX,S-ATA, GbLAN,Firewire,DDR, PCI-Ex16

CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte

Skjermkort: MSI GeForce 7800GT 256MB GDDR3, ViVo, PCI-Express, NX7800GT-VT2D256E, 2xDVI-I

Kabinett: Chieftec Dragon Medium Tower Sort w/USB/Firewire (Uten Strømforsyning)

Minne: Corsair XMS3200C2 DDR-DIMM 1024 PC3200 64Meg x 8, CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz, 6ns

Harddisk: Seagate Barracuda 7200.8 250GB SATA 8MB 7200RPM NCQ

Priser (tatt fra komplett.no)

Hovedkort: 1129

CPU: 2950

Kabinett: 695

Skjermkort: 2995

MInne: 1195

Harddisk: 925

Til Sammen: 9889,-

Valgte Seagate fordi jeg er fan av seagate :p har en seagate barracuda 200gb som funker som det dundrer ;)

Valgte Chieftec Dragon Medium fordi jeg likte selve "looken" :p

Minne er jeg litt usikker på men siden du ikke skal klokke kunne du valgt en litt billigere type minne.

Endret av tmolberg
Lenke til kommentar

Etter det jeg har sett så er Geforce 7800gt det beste hvis du skal gå for budskjett på rundt 10k. det ligger rett bak 7800gtx hvertfall på de testene jeg har sett og for 1500kr billigere så er det ganske bra synes nå jeg, du får hørre med andre om oppsettet er bra da :p kanskjer skifte ut ram, gå for et bedre kabinett eller noe annet usikker jeg da men :p siden mesteparten av deler jeg har er litt utdatert :p

EDIT: har lagt til skjermkort nå, :p

Endret av tmolberg
Lenke til kommentar

grunn til at det ikke er 2gb ram på pc oppsettet er vel mest fordi jeg har valgt en litt dyr ram :p kabinettet er også valgt fordi jeg har en kjærlighet til det kabinettet, synes det andre kabinettet blir for jalla uansett :p men dette er jo ikke min pc så jeg vet ikke :p

EDIT: angående den psuen på 350w inni kabinettet som du satte opp:

jeg ville heller gått for en psu med litt mer watt fordi jeg tror nok pcen kommer til og dra litt mere enn det, jeg liker også og vær litt på den sikre siden og, har opplevd mye rart pga psuen, men det er sikkert et strålende kabinett ;)

Endret av tmolberg
Lenke til kommentar
EDIT: angående den psuen på 350w inni kabinettet som du satte opp:

jeg ville heller gått for en psu med litt mer watt fordi jeg tror nok pcen kommer til og dra litt mere enn det, jeg liker også og vær litt på den sikre siden og, har opplevd mye rart pga psuen, men det er sikkert et strålende kabinett ;)

5388972[/snapback]

Nix! Trenger ikke mer når du har PSU fra de beste:

350 Watt Seasonic SS-350 (Max 450w, 350 kontinuerlig)

Den driver hos meg:

MSI K8N NEO2 Platinum

3500+ Venice

6800 GT

Samsung 250 Gb S-ATA

Corsair XSM3200 C2 2Gb (2x1024)

NEC DVD-brenner

SB Audigy2

PSU blir såvidt lunken og har aldri hatt et ENESTE problem.

Dønn stabile spenninger.

Endret av SuperChris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...