Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dlink 624+ kontra Dlink 524

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg sendte in en Dlink 624+ for garanti da den plutselig ble helt død.

Ble derfor litt perpleks og ganske forbanna når jeg da jeg fikk en 524 i retur uten at jeg fikk vite om dette på forhånd eller spørsmål om det var det jeg ville.

Har i dag vært i kontakt med Dlink Norge og fortalt de hva jeg mener om saken ..... svaret jeg fikk var at det var noe feil med hele 624+ serien og det automatisk ble sendt ut en 524 til de som sendte in sin 624+ for garanti.

Nå lurte jeg på om en som har litt mer peiling enn meg kunne ta og sjekke hvilken av disse som hadde den beste specen .....

Hvis det er 624+ så blir jeg rett og slett forbanna ....

mvh

Ray

PS. Jeg synes Dlink Norge suger kraftig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg googlet litt for å finne ut av dette for deg. Det jeg kom frem til:

Det er forskjellig maskinvare i DI-624+ og DI-524. DI-624+ bruker trådløst chipset fra Texas Instruments og DI-524 bruker trådløst chipset fra Atheros.

Vi lar googlefight avgjøre hvilke chipset som lager minst problemer.

Googlefight ga en klar seier til Atheros.

DI-524 har høyere WAN troughput (80 mbit/s) enn DI-624+ (75 mbit/s). Ellers virker de to routerne identiske spesifikasjonsmessig.

Alt i alt, så virker det som om du kom bedre ut av det

Mvh,

Sylvarius

Endret av Sylvarius
Lenke til kommentar

Kommunen jeg er ansatt i leverte Di-624+ i forbindelse med hjemmepc ordning, så jeg kan trygt si jeg kjenner denne routeren (det er en stor kommune)- den er IKKE bra, det er den i særklasse den NEST dårligste jeg har verdt borti (førsteprisen går til Netgear 614).

Vær glad for 524'en, den er betydelig mer stabil.

Lenke til kommentar

Og i ett trådløst system uten direkte å ha sammenlignet med en annen DLink router så er det etter eiers fortelling mye mere signal i enkelte soner i huset med en 524 en den tidligere testede 624 .

Nå var dette noe synsing men etter at dette nettverket har vert i drift nå noen uker så har det enda ikke vert behov for noen reboot av routeren og jeg kjenner nok folk med DI-624+ i den serien med "feil" som må kaldstarte routeren sin opptil flere ganger om dagen .

Så jeg er helt enig i konklusjonen til @Sylvarius

Lenke til kommentar

Har sjekket litt på spesifikasjonene på disse to og funnet ut at de er nokså like, men jeg synes av egen erfaring at denne di-524 fungerer mye bedre enn den der di-624+ saken :thumbup:

Men dette er vel en vurderings sak regner jeg med.

Men jeg satser på den di-524 boksen jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...