MrBjoern Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Jeg fikk et keyboard til jul og jeg tenkte det måtte jo være mulig koble det til datan. Det jeg kjøpte var en jack ledning som går fra keyboardet og inn i mikrofon inngangen på pc'en. Det kommer lyd i høytalerene når jeg spiller. Så det jeg lurer på er om det finnes et slags studioprogramm til pc så jeg kan spilli inn lyd, redigere og brenne det på cd'er. Takker veldig for alle svar! Dette er systemet mitt Windows 98 se 1100 mhz 256 ram Nvidia 64mb grafikk kort Vinyl Audio AC'97 Combo Går vel ut ifra at det er lydkortet som teller mest. Takker igjenn for alle svar Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Jeg fikk et keyboard til jul og jeg tenkte det måtte jo være mulig koble det til datan. Det jeg kjøpte var en jack ledning som går fra keyboardet og inn i mikrofon inngangen på pc'en. Det kommer lyd i høytalerene når jeg spiller. Så det jeg lurer på er om det finnes et slags studioprogramm til pc så jeg kan spilli inn lyd, redigere og brenne det på cd'er. Takker veldig for alle svar! Dette er systemet mitt Windows 98 se 1100 mhz 256 ram Nvidia 64mb grafikk kort Vinyl Audio AC'97 Combo Går vel ut ifra at det er lydkortet som teller mest. Takker igjenn for alle svar 5387954[/snapback] Heihei. Du kan jo bruke et gratis program som heter Audacity. Det finner du her. Vet du om det er MIDI på det keyboardet? Hvis det er det, så begynner muighetene nemlig å melde seg Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Det er midi men jeg har ikke midi inngang på datan. bare mic inngang. Ellers takk for tipset! Lenke til kommentar
alkazelters Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Audacity er et fint gratisprogram. Om du er ute etter et litt bedre program som fortsatt er enkelt å bruke vil jeg anbefale Tracktion 2. Og ja, om du har midi på keyboardet er mulighetene mange! Selv om du ikke har midiinngang, kan det hende at du du kan koble det til gjennom USB porten! Endret 6. januar 2006 av alkazelters Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Det finnes også MIDI/USB2-adaptere, slik som f.eks denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå