Lotus-Omega Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hei alle sammen. Har nå vært hos min far som har fått noe dritt på maskinen. Bl.a "Shopping Wizard" og noe annet som gjør at det ikke går ann å skifte startside. Har søkt meg rundt på nettet og prøvd de forskjellige prog. folk annbefaler uten å lykkes. Som f.eks ad-aware, spybot search & destroy, xoftspy og etter eller annet med Shredder. Er det noen der ute som kan hjelpe meg og gjøre det forstålig hvordan man eventuelt går frem for å bli kvitt det greiene der? Mange takk for forhånd. Lenke til kommentar
-KING- Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Her er 3 ting du kan prøve: 1. Gå inn på "Kontrollpanel" -> "Legg til eller fjern programmer" Der kan du se om du finner programmet, og prøve å avinstallere det. 2. Last ned StartPage Guard! Klikk på linken under og trykk på "Download Now" i vinduet som kommer opp. Klikk her for å laste ned StartPage Guard 2.52 3. Hvis ikke det går kan du prøve "Microsoft AntiSpyware" og/eller "Spyware Doctor". Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Spysweeper er svært god på å fjerne slikt rusk. Lenke til kommentar
berxter Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Du kan jo prøve denne som er spesialbygd for å ta about:blankinfeksjon. Så kan du jo kjøre Hijackthis (husk ikke kjør HTJ fra zipfila; legg den f eks i rota på c:\) og legge ut loggen på sikkerhetsforumet, så er det sikkert noen som ser på den. Bernt K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå