tuxerator Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Har fått en ganske stor pakke med Ubuntu cd'er i posten, gitt bort til alle vennene mine som var intressert, men har fortsatt en del igjen... hvis noen er intressert så er det bare å sende meg en melding... Lenke til kommentar
genstian Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Nei, takk. Har ca 100 selv men det er jo bra at folk med mange cder gir. Linux blir mer utbrett Endret 5. januar 2006 av hotstian Lenke til kommentar
V-by Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Tror nesten alle har en god del selv Når det først er gratis kan du jo ikke bare bestille en. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Ubuntu, er ikke det en ver av Linux? Er litt usikker kan noen forklare nærmere hva det er? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Ubuntu, er ikke det en ver av Linux? Er litt usikker kan noen forklare nærmere hva det er? 5388290[/snapback] Ubuntu link Ja, der er en linux distro. les litt på siden... de sender ut gratis cd- er til de som vil ha, og oppfordrer til å kopiere og gi de videre Endret 5. januar 2006 av tu30r6 Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 så det vil si at det er eet operativsystem som windows som kan brukes på vanlige PCer slik som min med XP home? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Ubuntu, er ikke det en ver av Linux? Er litt usikker kan noen forklare nærmere hva det er? 5388290[/snapback] Det er IKKE en linux versjon, men en linux distro. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Ubuntu, er ikke det en ver av Linux? Er litt usikker kan noen forklare nærmere hva det er? 5388290[/snapback] Det er IKKE en linux versjon, men en linux distro. 5388331[/snapback] He he oki..Distro vet jeg ikke hva er, det er helt sikkert! :!: Kan noen vennligst forklare meg hva Ubuntu er event gi meg link der jeg kan lese om det? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 så det vil si at det er eet operativsystem som windows som kan brukes på vanlige PCer slik som min med XP home? 5388330[/snapback] jepp. få tak i en cd, instaler og du har et annet operativsystem. Men du kan ikke bruke mange av de samme programmene som i windows, slik som mange spill, og office, photoshop osv... Men det er det laget andre programvare av som kan brukes på linux distroer som f.eks Open Office, som er ganske likt Microsoft Office. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Men fungerer dette som en LInux live CD så du ikke må innstallere det. Bare skru av datan ta ut CD og skru på igjen så har XP? Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Men fungerer dette som en LInux live CD så du ikke må innstallere det. Bare skru av datan ta ut CD og skru på igjen så har XP? 5388602[/snapback] Det følger med to cder når man bestiller Ubuntu, en livecd og en installcd, førstnevnte er det du vil ha. Lenke til kommentar
stakkarn Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Er disse CD'ene helt gratis eller kommer det porto? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Vil noen andre og ha, har jeg og mange liggende. Både til x86, for de som har 64Bits cpu og noen til Power-pc'er (mac tror jeg). Edit: feil. Endret 5. januar 2006 av ThaAndre Lenke til kommentar
stakkarn Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 ThaAndre: Er disse CD'ene helt gratis eller må jeg betale porto? Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 ThaAndre: Er disse CD'ene helt gratis eller må jeg betale porto? 5389185[/snapback] Jeg har hvertfall ikke betalt porto for noen av cdene jeg har mottatt, så jeg regner med at de er helt gratis. Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 stakkarn: "Er disse CD'ene helt gratis eller kommer det porto?" Jeg kan sikkert betale porto på noen av dem... koster ikke så mye. Har veldig få til PowerPC og 64-bit, men en del til i386 ("vanlig" PC)... quakie: "Men fungerer dette som en LInux live CD så du ikke må innstallere det. Bare skru av datan ta ut CD og skru på igjen så har XP?" Noe i den duren ja... borsett fra at du sannsynligvis ikke kan ta ut cd'en mens PC'en er av... Lenke til kommentar
quakie Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 stakkarn:"Er disse CD'ene helt gratis eller kommer det porto?" Jeg kan sikkert betale porto på noen av dem... koster ikke så mye. Har veldig få til PowerPC og 64-bit, men en del til i386 ("vanlig" PC)... quakie: "Men fungerer dette som en LInux live CD så du ikke må innstallere det. Bare skru av datan ta ut CD og skru på igjen så har XP?" Noe i den duren ja... borsett fra at du sannsynligvis ikke kan ta ut cd'en mens PC'en er av... 5389275[/snapback] he he.. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hvorfor ikke bare laste ned image fra nettet? Ihvertfall de som har bredbånd. Jeg bestilte Hoary-cd'er, men måtte kaste mange da Breezy kom. Siden cdene er Ubuntus største utgift, synes jeg bare det er dumt å sløse med andres penger. Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 meastp: Siden cdene er Ubuntus største utgift, synes jeg bare det er dumt å sløse med andres penger. Det er derfor jeg har lyst til å gi bort cd'ene... Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Ubuntu, er ikke det en ver av Linux? Er litt usikker kan noen forklare nærmere hva det er? 5388290[/snapback] Det er IKKE en linux versjon, men en linux distro. 5388331[/snapback] He he oki..Distro vet jeg ikke hva er, det er helt sikkert! :!: Kan noen vennligst forklare meg hva Ubuntu er event gi meg link der jeg kan lese om det? 5388356[/snapback] Distro er en distrubusjon. En versjon av Linux, vil med andre ord si en annen versjon av kjernen. Feks. Linux2.6.10 osv. Operativsystemet heter GNU/Linux. Ubuntu er da en "pakke" hvor alt er inkludert. Som igjen vil si Linux-kjernen, GNU-verktøy, og alt annen som du trenger for å bruker maskinen som normalt. Ubuntu er en distro som er basert på Debian (som er en "old-school"-distro). Den egner seg best til skivebordsbruk. Og er derfor veldig fin for de som emigrerer fra Windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå