Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverksstasjoner i Windows


Anbefalte innlegg

Jeg har en kontor PC som etter hvert begynner å få en god del nettverksstasjoner koblet opp, 6-8 stykker, varierer litt hvor mange jeg gidder å ha oppe.

 

Problemet er at i oppstart så bruker den en halvtime på å koble opp og sjekke disse stasjonene, selvom jeg ikke nødvendigvis trenger dem. Hvis de ikke er koblet opp med samme bruker og passord er jeg hvertfall ute og kjøre, for da kan de ikke kobles opp likevel - bruker bare masse tid på å sjekke en oppkobling jeg kunne sagt på forhånd ikke ville gå.

 

Så kan jeg på noen måte spesifisere at den ikke trenger å koble opp stasjonene med mindre jeg bruker dem eller ber om det senere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å f.eks.;

1. kun starte opp med de nettverksstasjonene du *må* ha.

2. lage en batch-fil for hver enkelt nettverksstasjon du senere vil ha mulighet for å starte. Det gjør du med "net use" kommandoen. "net use /?" hjelper deg på veien.

3. legg en snarvei på skrivebordet til hver enkelt batch-fil som starter opp en nettverksstasjon.

4. eventuelt lag enda en batch-fil og snarvei som fjerner nettverksstasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...