Gå til innhold

Synkronisering mellom laptop og server (linux)

Anbefalte innlegg

Heisann!

Som student bruker jeg laptopen mye i forelesninger osv, men det hender jeg sitter hjemme på den stasjonære og jobber litt. Da blir det fort mange forskjellige versjoner av samme filene.

Det jeg kunne tenkt meg er å kunne synkronisere filene med linux-servern jeg har ståendes hjemme slik at jeg etter endt skoledag kan laste opp de filene av ny versjon, samtidig som når jeg stikker hjem for å jobbe litt kan laste ned de filene av ny versjon på den stasjonære (den stasjonære står ikke på 24/7 pga jeg ikke er så mye hjemme om dagen, men servern putrer og går seff:P). På denne måten vil jeg også alltid ha en backup av det mest viktige :)

Noen som vet om en enkel løsning på dette? Feks et program som via ftp laster opp og ned filer ettersom hvilken versjon som er nyest.

Endret av norpheus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig CVS er noe for deg..

http://www.nongnu.org/cvs/

Et "filbibliotek" med versjonskontroll og innsjekk / utsjekk av filer. Ganske vanlig brukt i linux utviklingsprosjekter (blant annet). Mest vanlig til å holde på kildekode-filer, men kan selvfølgelig holde på hvilke filer det måtte være.

Jeg vet det finnes CVS-klienter for windows, men aner ikke hvor funksjonelle de er. Regner med det er ganske dugendes siden CVS er såpass utbredt som det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...