bleidd Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Jeg har lisens på bl.a. norsk Windows XP Home. Men platen min er så utgammel at den ikke har noen sikkerhetsoppdateringer (versjon 2002 heter den). Går det an å få kjøpt en nyere versjon (med SP2) et sted uten å kjøpe lisensen? Ser at Komplett har en rimelig versjon, men siden jeg allerede har lisensen hadde det vært greit å spare noen kroner. Er det mulig? (Jeg er ikke interessert i å lage en plate selv med nLite) Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Kontakt: [email protected] Endret 5. januar 2006 av bobafett Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Du kan lage en XP CD med SP2 selv. Søk på Slipstream XP SP2 så finner du ut av det. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 (Jeg er ikke interessert i å lage en plate selv med nLite) 5387582[/snapback] Du kan lage en XP CD med SP2 selv. Søk på Slipstream XP SP2 så finner du ut av det. 5387963[/snapback] Hmm. Hvor mye arbeid er det da? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Ikke så mye arbeid, men litt. Det å få inn SP2 er en grei sak. Resten av patchene kan du og legge til. Men husk at du brenne det ut igjen som en bootbar cd. Men du finner det ut ved å google litt. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 (Jeg er ikke interessert i å lage en plate selv med nLite) 5387582[/snapback] Hvorfor ikke? Det tar jo bare noen få minutter hvis du bare skal legge til sp2 o.l. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hmm. Hvor mye arbeid er det da? 5390345[/snapback] Det er ikke så mye arbeid. Du kan f.eks se på denne siden under kapittelet Slipstreaming. http://www.hardware.no/utskrift/14303 Ellers er kanskje nLite enklere. Jeg har ikke prøvd det, men det går an å bruke nLite uten å ta vekk ting fra XP tror jeg. Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Kan en bruke Asus OEM lisens på XP sp2 norsk pro på en vanlig xp pro norsk plate?? Liker ikkje den Xp-en som følgte med Asus S5Aen min.... Litt masse asus dritt Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Du kan ikke bruke OEM lisens på retail CD så vidt jeg vet. Tror ikke den vil godkjenne nøkkelen selvom begge er Pro. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 windows CDen kan lastes ned fra internett du finner det ALLE plasser "nevner ikkje hvor siden det liksom er imot retningslinjene" og siden du har lisens koden, så er det den som koster penger, ikkje CDen. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) windows CDen kan lastes ned fra internett du finner det ALLE plasser "nevner ikkje hvor siden det liksom er imot retningslinjene" og siden du har lisens koden, så er det den som koster penger, ikkje CDen. 5395157[/snapback] Joda, det trodde jeg også. Jeg bruker mye torrents til å laste ned alskens ferievideoer og hjemmelaget musikk, men har ikke funnet en ENESTE norsk Win XP Home med SP2 som gir meg 100% av filen. Selv om jeg tok på meg trekantet hatt og en lapp på det ene øyet. Spørs om ikke en papegøye på skulderen kan være avgjørende. Uansett, jeg kjøpte en ikke-lenger-i-bruk Pro-lisens av en kamerat, så nå installerte jeg Pro i stedet. Makan så vanskelig hele greia skulle være med Home. Redigert: manglet ordet "Home" oppi her. Endret 6. januar 2006 av Vandalen Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 hvor mange MB vil winxp med SP2 ta? hørest 500Mb lite ut? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Kan du ikke bare kopiere en SP2-cd av en kompis? Så lenge du har en lovlig lisenskode er det helt greit... Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Kan du ikke bare kopiere en SP2-cd av en kompis? Så lenge du har en lovlig lisenskode er det helt greit... 5397653[/snapback] Lisensen jeg hadde liggende var til Home. Alle mine kompiser som har plater, har Pro-plater (enten som studenter, eller at det fulgte med maskiner de har kjøpt) Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Da er vel det enkleste (men kanskje ikke det raskeste) å kontakte lille myke. Lenke til kommentar
roac Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Da er vel det enkleste (men kanskje ikke det raskeste) å kontakte lille myke. 5398117[/snapback] Itsemmes. Telefonnummeret er 80056615 tror jeg. Edit: Ooops, det var til produktaktiveringen. Websidene til Microsoft Support kan være til hjelp. Endret 7. januar 2006 av roac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå