Plopix Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hei! Eg skal for første gong kjøpe meg eit tv-kort til pc'n min, og eg har selfølgelig noken spørsmål til erfarne brukarar: -Ka kort anbefalast? (Hadde vert greitt om det gjekk an å ta opp programmer osv.) -Kva tv kanaler tar korta inn? -------------------------------------------------------------------------------- Mine hardware specs dersom det skulle vere til nytte: Motherboard: A8N-SLI PREMIUM CPU/Processor AMD Athlon 64 3500+ Boxed Graphicscard: Asus VGA-Card GeForce 7800GTX 256MB PCI-E RAM: OCZ 2048MB Dual Channel Platinum EditionCL 2-3-2-5 Harddrive: Samsung SATA 160 GB Samsung SATA2 250GB Soundcard Sound Blaster Audigy 4 PSU Coolermaster PSU RealPower 550W LCD: NEC 19" LCD MultiSync 1970GX "Gaming" -------------------------------------------------------------------------------- Takker for svar Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Det er litt lenge siden jeg kjøpte selv, så vil ikke anbefale noe kort, men heller svare på det andre spørsmålet ditt: Hvilke kanaler du får kommer an på hvilke signaler kortet får. Dvs. kobler du til vanlig bord-antenne får du det som antenna tar inn, kobler du til kabel, får du kanalene som går i kabelen osv. Lenke til kommentar
Plopix Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Takk for forklaringa, må nok skaffe meg ei ny bordantenne sidan den andre knakk Fargekvaliten er vel generellt den samme på korta, det er vel opptaksfunksjon og tilkoplingsmogligheiter som utgjer prisforkskjel? Er eit kort til 400,- greitt nok dersom eg tenker å ta imot/ta opp nrk, tv2 signal? Lenke til kommentar
darne Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Takk for forklaringa, må nok skaffe meg ei ny bordantenne sidan den andre knakk Fargekvaliten er vel generellt den samme på korta, det er vel opptaksfunksjon og tilkoplingsmogligheiter som utgjer prisforkskjel? Er eit kort til 400,- greitt nok dersom eg tenker å ta imot/ta opp nrk, tv2 signal? 5387647[/snapback] Hei er ny i dette forumet men sjekk denne testen: (Kortet er et ASUS My Cinema - P-7131 Dual) http://www.driverheaven.net/reviews/asus%20mycinema/ Dette er et tv-kort som støtter både analoge og de kommende digitale bakkesendingene, samt at det har 2 tunere. Laveste pris er på www.shg.no (ca kr550,-) Håper dette vil hjelpe litt Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) (Kortet er et ASUS My Cinema - P-7131 Dual) Dette er et tv-kort som støtter både analoge og de kommende digitale bakkesendingene, samt at det har 2 tunere. Laveste pris er på www.shg.no (ca kr550,-) Støtter både analoge og digitale tv-sendinger og har doble tunere eller mener du en av hver ? Endret 9. januar 2006 av vitamin2 Lenke til kommentar
joebush Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Det ser ut som om det er snakk om et hybrid kort, dvs. både analogt og digitalt. I så fall er det dårlig gjort av Asus å bruke betegnelsen *Dual* istedenfor Hybrid, som hos alle de andre aktørene har en klar betydning. Endret 10. januar 2006 av joebush Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå