Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kunstprosjekt- Hva skal jeg lage?

Anbefalte innlegg

Etter et rolig halvår med kunst & håndverk, er det snart på tide med et praktisk prosjekt... Vi kan lage hva jeg vil, ( tror jeg) men jeg har ikke peiling på hva jeg skal lage... Fikk 4 til jul og er ikke fornøyd... Er det noen som kan komme opp med noen idèer?

Har tenkt på å kanskje lage et bilde...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg holder på med et kabinett i k&h. Det er helt greit, liksom. Jeg ligger på 5'ern, men tror det var pga. en 6'er på ei kunstoppgave i høst :p .

Sveiping kan jo være interessant også.

Men det er veldig gøy å lage et kabinett i sløyden, hvis ikke læreren din har gjort det før :p... :whistle:

5390649[/snapback]

Hahahahaha! Den gamle K&H-læreren min har ivertfall ike prøvd det før!

Men lag noe orginalt som de ikke har sett før..De skjønner kanskje ikke så mye av en boks som du sier du skal plassere en data inni... :shrug:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+piuwsgfdk

På ungdomsskolen jeg gikk, hadde vi et fag kalt "teknologi og design". Et omfattende prosjekt i dette faget, var oppgaven "nytt av gammelt". Som det kommer fram av navnet - greia går ut på å lage noe nytt av gamle greier.

Jeg og 3 kompiser bestemte oss for å lage et hundehus. Det "gamle" var litt panel vi fant i garasjen til én av oss, linoleum vi fant hos en annen, litt stødig villmarkspanel og diverse planker. Med litt veiledning av faren til en kompis, som bare er generell handyman og ikke snekker, bygde vi hele driten selv. Det skal sies at dette bød på en vanvittig arbeidsmengde, da vi holdte på til langt på kveld i fem dager :p.

Hele trinnet (tiende klasse) hadde dette prosjektet, og det var en konkurranse på tvers av klassene, der klassen med jevnt over best prosjekter vant 5000 kroner. Denne konkurransen var arrangert av Teknoland.

Klassen vår vant (selvfølgelig :!:) konkurransen, og jeg vil påstå at hundehuset vårt hadde mye av æren, da resten ikke kunne by på særlig mye bra. Slik fikk vi altså dekt 5000 av klasseturen vår til Stockholm.

Men, det stopper selvfølgelig ikke der! Teknoland ønsket å leie diverse produkter de synes var best, for å stille dem ut i sine lokaler. Hundehuset var ett av disse, og vi fikk 1600 kroner for å leie det ut i et halvår. Frakt til og fra Lundamo fra Trondheim sto Teknoland for.

Da vi fikk tilbake huset, solgte vi det til faren til en av gutta på gruppa. Hvor mye? Jo, den nette sum av 6000,- :dribble:

Vi var 4 personer på gruppa, og sanket til sammen inn 5000 (ja, jeg tar fremdeles æren for dette :p)+1600+6000 = 12600 dinarer. 1900 kroner i lomma til hver av oss, da 5000 gikk til klassetur. Og dette for et skoleprosjekt, som vi forøvrig fikk 6 på!

På bakgrunn av dette, må jeg bare anbefale deg å lage et forseggjort hundehus! Idéen er ganske original, og om du gjør deg flid med skiten, så kan du altså håve inn gryn i tillegg til en fin karakter!

Vedlagt følger noen bilder :love:

post-67422-1136639013_thumb.jpg

post-67422-1136639055_thumb.jpg

post-67422-1136639073_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...