Rebel-Rider Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Saab få TDI motorene sine fra Opel (GM), disse er gammle og ikke sammenlignbar med de nye common rail diesel motorene som er på markede i dag D4D (Toyota), CDI (Mercedes), TDCI (Ford) 2.2 D-CAT motoren i avensis har rødstreken på 5000rpm og når effektoppen (177hk) ved 3600rpm og leverer 400Nm fra 2000-2600rpm "Lettskremt" er den også, putt en kcr dieselbox på så har en 200hk og 455nm til rådighet. En moderne diesel motor kan virkelig gi en bensinmotor noe å tygge på hvist det står om. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Det stemmer Kjørerlæreren min kjøpte kliss nye BMW 320D så fort den var å få tak i.. Den var sprek til første turen jeg hadde i den (kjøretime for å prøve bil er ikke ofte noen har, men jeg fikk det for å prøve den samme dagen han fikk den ) 163 hk og 340 nm.. Langkjøring skulle unnagjøres, men da hadde han chippa den (noe han ikke sa til meg før jeg spurte hva som hadde skjedd), 220 hk og 500 nm, det sparka nesten meg ut av (de sinnsykt gode) setene denne bilen har Lenke til kommentar
ultramannen Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 La meg korrigere! Disse 1,9Tid-motorene er nye og sørgelig nok fra fiat. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Eg skal kjøpe meg bil for første gang på våren ein gang, er ein bil frå 1993 med diesel noko å satse på?. Tenker på kanskje ein sierra 1993 model diesel, eller noko liknade helst stasjons vogn eller sedan. Lenke til kommentar
otis Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Diesel biler slipper ut MYE mer NOx partikler enn det en bensin bil gjør. NOx er mer farlig for oss mennesker enn CO2 er. MEn reklamen sier ingenting om NOx, da de ikke er pålagt til det. EDIT: Bellona info om NOx Endret 17. februar 2006 av otis Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 ingen som veit svar på mitt spørsmål? Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 ein 93 diesel bil er som å kjøre ein traktor men gjerne gjerrig, dette er noe å vurdere alt etter kjørestil/behov for fart/aks og lignende. stasjonsvogn eller sedan er nå bare utsende stor sett. Lenke til kommentar
adaptec Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Diesel er det mest oppskrytte og det verste brennstoffet jeg vet om. At det er bedre bunndrag og slikt er for meg bare piss. Jeg har en Combo med Calibra Turbo motor som yter 204hk og 280nm. Jeg må opp en bakke med 4-5% stigning samt et par svinger som gjør at jeg må ned i ca 25km/t. Combon min klarer å harke seg opp denne bakken på fjerde gir! Jeg har kjørt rimelig mange biler hjem til meg selv og den typiske dieselbilen harker seg så vidt opp på andre gir gjennom første krappe svingen! På de verste bilene på en irritert dag må jeg ned i første gir på en diesel fordi det går så vanvittig treigt på andre! Derfor en typisk diesebil i dag virker så "kjapp" er pga. turboen og momentet. I et lite øyeblikk får du plutselig en hel masse moment når turboen slår inn. Det kjennes ut som bilen skyter fart som en F1 bil, men det er momentet som lurer deg. Den store ulempen er også at turtallsområdet på en diesel er så forferdelig lite at både effekten og momentet forsvinner jo på et turtallsområde på 1500rpm. Nei, de som tror diesel er så bra har ikke kjørt en bil med en effektiv og god bensinmotor. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Prøvd å satt en hestehenger på din combo? eller en tilhenger? Og forbruket da? den er sikkert veldig rimelig i drift . En moderne diesel skoffler de samme bakkene som du kjører i til under havle prisen. Du kan umulig ha kjørt en dieselbil når du påstår at momentet forsvinner nå den når 1500rpm, må jo være en gammel scania buss du har kjørt. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Bensin lukter bedre enn diesel. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 diesel lukter verre ein besin! det er ikkje snakkom, men smaken er som baken Lenke til kommentar
adaptec Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Prøvd å satt en hestehenger på din combo? eller en tilhenger?Nei, for jeg har ikke tilhengerfeste. Ja, når du skal dra henger kan jeg til nøds forstå dere som forsvarer dieselbil, men har selv dratt henger med Vectra Turbo (samme motoren) og det går som en drøm! Og forbruket da? den er sikkert veldig rimelig i driftEn Calibra Turbo i en så lett bil som Combon går på ca 0,6 ved fin kjøring. Lenke til kommentar
Foramannen av styret Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Diesel er populært som aldri før, og utgjorde 40 prosent av nybilsalget i 2005. Er det bedre å kjøre med diesel på tanken enn bensin? Les mer 5387504[/snapback] Lenke til kommentar
Foramannen av styret Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Diesel er populært som aldri før, og utgjorde 40 prosent av nybilsalget i 2005. Er det bedre å kjøre med diesel på tanken enn bensin? Les mer 5387504[/snapback] Lenke til kommentar
Foramannen av styret Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Diesel er populært som aldri før, og utgjorde 40 prosent av nybilsalget i 2005. Er det bedre å kjøre med diesel på tanken enn bensin? Les mer 5387504[/snapback] 5639407[/snapback] Hvordan sletter man innlegg? sorry ble litt feil her nå Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Diesel er sikkert fint det. Men dieselmotorer høres ut som drosjer... Endret 20. februar 2006 av krizkriz Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Diesel er det mest oppskrytte og det verste brennstoffet jeg vet om. At det er bedre bunndrag og slikt er for meg bare piss. Jeg har en Combo med Calibra Turbo motor som yter 204hk og 280nm. Jeg må opp en bakke med 4-5% stigning samt et par svinger som gjør at jeg må ned i ca 25km/t. Combon min klarer å harke seg opp denne bakken på fjerde gir! Jeg har kjørt rimelig mange biler hjem til meg selv og den typiske dieselbilen harker seg så vidt opp på andre gir gjennom første krappe svingen! På de verste bilene på en irritert dag må jeg ned i første gir på en diesel fordi det går så vanvittig treigt på andre! Derfor en typisk diesebil i dag virker så "kjapp" er pga. turboen og momentet. I et lite øyeblikk får du plutselig en hel masse moment når turboen slår inn. Det kjennes ut som bilen skyter fart som en F1 bil, men det er momentet som lurer deg. Den store ulempen er også at turtallsområdet på en diesel er så forferdelig lite at både effekten og momentet forsvinner jo på et turtallsområde på 1500rpm. Nei, de som tror diesel er så bra har ikke kjørt en bil med en effektiv og god bensinmotor. 5633915[/snapback] 25km/t i 4. gear? Dauer ikke bilen din da? Den Vectra turbo'n jeg kjørte for en stund siden blei veik når jeg hadde 50km/t i 4. da på flatmark... For lavt turtall.. Lenke til kommentar
adaptec Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 25km/t i 4. gear? Dauer ikke bilen din da?Den Vectra turbo'n jeg kjørte for en stund siden blei veik når jeg hadde 50km/t i 4. da på flatmark... For lavt turtall.. 5640792[/snapback] Ingen problem. Drar opp bakken som bare det. Jeg er jo 350kg lettere enn Vectra Turbo pluss at Vectran har jo 4 hjul å drive, mens Combon har 2 å drive og 2 som bare ruller etter. Min har også en chip, men gjør vel ikke det store utslaget på så lavt turtall. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 For det rent økonomiske er jo diesel kongen, med nye rensefiltre som i toyota avensis D-CAT (mulig jeg stavet feil) er den også ganske miljøvennlig. Det er dog ikke til å komme unna at akselerasjon og fart er lettere å oppdrive med bensin, om jeg skal ha meg sportsbil vil jeg nok styre unna diesel, men som familiebil og på langtur med mye last i er diesel å foretrekke for meg Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Bakkestart er enkelt med diesel. Bare holde beina på brems og clutch. Trenger ikke tenke på gassen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg