Gå til innhold

Fornuftig komponent-sammensetning?

HWrookie

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å gå til anskaffelse av en ny maskin som ser slik ut:

AMD Athlon XP2200+ 1.8 GHz 266 MHz bus

Socket A (Thoroughbred) prosessor

Asus A7V333 Hovedkort for Socket A DDR VIAKT333, ATA/133, ATX, USB2.0

Asus CD-brenner IDE 48x/16x/48x CRW-4816A

Hercules 3D Prophet 9700PRO 128MB DDR AGP ATI Radeon 9700PRO, TV-Out

Chieftec Matrix Medium Tower m/360W MX-01B-D P4 / AMD

GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA Igloo2310,

TwinMOS PC2100 DDR-DIMM 512MB CL2.5 Minne

Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM Special Edition 8MB cache WD800JB

Sony CD-spiller IDE 52x CDU-5211

-------------------

Mine spørsmål er:

Er dette en fornuftig sammensetning? Noen som har noen andre forslag til vifte og hovedkort? Vet at den vifta jeg har listet opp ikke duger, men er ute etter forslag til en vifte og et hovedkort som passer prosessoren. Når det gjelder vifta så er det viktig at denne ikke er for tung og at den er rimelig støysvak. er det en ulempe å velge et såpass "billig" minne som TwinMOS? En annen ting er at jeg kommer til å handle alt hos Komplett, så det hjelper meg lite om dere kommer med forslag til deler fra andre butikker. Håper dere kan hjelpe meg litt med dette

** Mods anm: Bruk fornuftige overskrifter! **

[ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-09-09 16:54 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bor du i bergen? Hvis du bor i bergen anbefaler eg deg å skjekke ut flexi data. De har billigere datautstyr enn complett og de har det samme utstyr. Skjønner egentlig ikke ka du skal med 48x/16x/48x cd brenner og enda en vanlig 52x cd spiller??? kjøp heller en dvd spiller. ddr minnet fra twinmos er bra og skjermkortet er jo en KILLER! bytt fra 80 til 120 isteden.

Lenke til kommentar

Som han sier, 80 gig og 120 gig HD koster vanligvis like mye per gigabyte.

Hvorfor alt på komplett?

Jeg pleier selv å sette sammen det jeg skal ha og deretter finne den web shoppen som er billigst på hele suppa.

De anbefaler å kjøpe 2700 RAM, dvs 333 MHz RAM, hvis HK har støtte for det som i tilfellet her, når du likevel legger ned en god del penger i maskinen.

Hva med lyd? Hvis du skal ha surround lydkort burde du ta en titt på 5.1 surround høyttaler sett også.

CPU Vifte - kjøp en 80x80mm vifte (kabinettvifte) og sett på en 60->80mm adapter. Da vil du få en PC som er mye mye mer stillegående. Sjekk papst vifter, de har en model på 19db som jeg bruker selv (modellnummer finner du på microplex.no, regner med de har vifta på komplett også) Meget stor forandring i støynivået!

Lenke til kommentar

Du burde først og fremst ha en overskrift som samsvarer med innholdet i innlegget ditt. Da ville flere folk hjulpet deg. Siden du ikke har gjort det, vil jeg ikke hjelpe deg! Du prøver å lage en spennende overskrift, slik at folk skal trykke på innlegget ditt. Vi på forumet er faktisk litt smarte. !!!

Lenke til kommentar
Quote:

Divxdude skrev (2002-09-09 13:53):

Du burde først og fremst ha en overskrift som samsvarer med innholdet i innlegget ditt. Da ville flere folk hjulpet deg. Siden du ikke har gjort det, vil jeg ikke hjelpe deg! Du prøver å lage en spennende overskrift, slik at folk skal trykke på innlegget ditt. Vi på forumet er faktisk litt smarte. !!!

Litt, Nei veldig smarte. :razz:
Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-09 13:53, Divxdude skrev:

Gi no fyren en sjanse! Det er tross alt hans første melding. Med slike svar blir det kanskje hans siste her inne og. Han lærer nok etterhvert. Er det gjengangere som driver på slik er det greit, men er du ikke litt vel irritabel nå? :wink:

Lenke til kommentar

Enig med noen av de tidligere:

* Bytt ut minnet til PC2700

* Bytt ut CD-spilleren til en DVD spiller

Du har jo bra skjermkort, og dermed kan du benytte PC'n som videospiller til TV'n.

5.1 lydkort + høyttalere anbefales, så er stereoanlegget sikret også.

Bare å anskaffe chips og "brus", let the party begin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...