kjetilfb Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hei. Noen som vet åssen man dobbeleksponerer på EOS 350D? Jeg har bladd i manualen, og prøvd meg frem utifra hvordan det gjøres på tidligere, analoge EOS-modeller, men finner ikke ut av det. Jeg håper virkelig ikke at kameraet ikke har mulighet for å dobbeleksponere? mvh kjetilfb Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Jeg håper virkelig ikke at kameraet ikke har mulighet for å dobbeleksponere? 5387374[/snapback] Dobbelteksponering på digitale kamera har lite for seg og blir unødvendig klønete; ta heller to (eller flere) eksponeringer og sett sammen etterpå. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Som doogle antyder, men ikke sier i klartekst: Du kan ikke dobbelteksponere med 350D. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 kan man gjøre det ¨på nikon D70 da? evt. hvis ikke, er den noen som har en fiks guide på hovrdan en nubb på Photoshop kan gjøre det i etterkant da? Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Sjekk http://www.dpreview.com/learn/?/Image_Tech...xposures_01.htm Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hvorfor skulle man ønske å dobbelteksponere med et digitalkamera? Resultatet blir jo mye bedre i etterbehandling, enn hvis du gjør det i kamera. Lenke til kommentar
amaril Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Du kan dobbel eksponere med Nikon D200. Vist jeg ikke husker feil. Hilsen Prod Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Du kan dobbel eksponere med Nikon D200. Vist jeg ikke husker feil. Hilsen Prod 5389900[/snapback] Syntest det hørest merkelig ut, men det kan se ut til at du har rett (google). . Men PMnormal nevner, vil det vel uansett være bedre med en etterbehandling i PS hvor du har full kontroll. Men det krever at en behersker PS da... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Det er nesten vanskeligere å dobbelteksponere i kamera enn å legge sammen to lag i PS. Da kan man tross alt legge sammen de to bildene som passer sammen, ikke bare nøye seg med det man får. Lenke til kommentar
Sherekan Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Du kan på sett å vis dobbelteksponere med 350 hvis du går inn på brukerfunksjoner (C.Fn.) i menyen. Gå på funksjon nr 9, og sett den på "1:2 gardin sync". Da vil blitzen utløses på starten og slutten av eksponeringen. Så ved lengre lukkertider hvis det er lit mørkt (ville vel fungert dårlig ute i dagslys,men kan jo prøve) så vil du jo i praksis få en dobbelteksponering. Men for en "god gammeldags" dobbeleksponering, så er det nok best å ta to bilder og ordne det i etterbehandlingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå