Yeahright Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Og glem .htaccess!! Du skal holde tunga rett i munnen får å ikke lagre MYE mer trøbbel for deg selv. Det er heller noe du kan kikke på når du blir litt mer varm i trøya. ;-) Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 OK... Godt tips... Så webmin er kurant det? Så litt på usermin også, tengte å sette det opp for brukerene....? Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 .htaccess kan ikke ødelegge noen ting. Fungerer ikke ting som forventet etterpå, så fjerner du bare fila igjen. Lenke til kommentar
Yeahright Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Webmin er ok det. Bruker det sjeldent, men greit å ha. Lenke til kommentar
Yeahright Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 .htaccess kan ikke ødelegge noen ting. Fungerer ikke ting som forventet etterpå, så fjerner du bare fila igjen. 5508365[/snapback] Det er sant, men for en som er ny i Linux er ikke dette veien å gå. Det blir rett og slett for avansert. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Jeg har installert ISPConfig nå, synes det ser veldig greit ut til formålet Men jeg vet jo ikke noe om hvordan stabiliteten er osv. Noen av dere som har erfaring med dette. Det gjør de ved å redigere sin .htaccess-fil. For å få lov til det, så må du kanskje endre AllowOverride-direktivet. Er det ikke tungvindt for brukerene å gjøre dette selv?, husk dette er brukere uten mye dataerfaring som bare skal ha webhotell og mail. Ser for meg at de er vant med isp løsninger der en går inn på en webside og setter opp sine mail aliaser, passord osv via den. Mulig jeg missforstod dette, kan du komme med litt mere om hvordan brukerene setter opp sine kontoer etc via dette. Takker for all gode tips, dere med peiling på linux her på forumet er verdt gull Endret 31. januar 2006 av Hagforce Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Det er ikke tungvindt å bruke en .htaccess-fil, men det kan vanskelig brukes for å administrere tjeneren. Det har andre bruksområder (som er å endre oppførselen/konfigurasjonen på spesielle domener/mapper) Jeg har ikke hatt brukere (har bare min familie) som har hatt sånne behov, så jeg veit ikke om noen webgrensesnitt for denslags. Jeg kan tenke meg at et sånt adminstrasjonsverktøy må kjøre en del skript som root, så du bør være nøye med sikkerheten (leserettigheter/SSH-tilgang). Endret 31. januar 2006 av buskmann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå