Gå til innhold

Svart/Hvit på tv fra laptop


madammim

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en fujisu-siemens A7640 med SIS- brikkesett (M760)

 

Prøver å koble bildet til TV ved hjelp av S-Video kabel som har en overgang til gul Phono (husker ikke navnet) og inn på TV.

 

Får da kun Svart/Hvit bilde. Har prøvd forskjellige innstillinger på skjermen, PAL/ M/ N o.l.

Har også sjekket at inngangen på TV er S-Video. Fikk farge på den fra satelitt tuneren da jeg stillte denne til S-Video.

 

Har prøvd å oppdatere driverene, men det samme.

 

Er litt i villrede her. Alt skal være rett, men det funker ikke. Kan det være denne overgangskabelen fra S-Video til Phono som er feil? Dette er en kabel som jeg har hatt lenge, og jeg mener den kom sammen med et NVIDIA skjermkort for noen år siden.

 

Takknemelig for hjelp :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er nok ikke noe hjelp for deg, men jeg opplever av og til det samme selv når jeg tar med meg laptopen min rundt omkring. Det virker som om det er tv-apparatet og ikke kabel / driver / pc som er problemet siden det funker noen steder, men andre stederår jeg bare sort/hvitt.

5387342[/snapback]

 

 

Stemmer nok som Kamikazesmurf sier, trolig er det TV'n som er problemet.

 

Hva slags tv er det snakk om?

Endret av IRRupt
Lenke til kommentar

Det er ikke "s-video til phono" du har. Det er "s-video-OG-kompositt-i-ett-uttak til RCA". Hvis du bruker denne overgangen og en "phono-kabel", skal du med andre ord sette pc'n til å sende ut kompositt-signaler.

 

Hvis du vil ha s-video-signaler, MÅ du bruke en s-video-kabel (evt s-video gjennom en scart-kontakt). En phono-kabel har ikke nok ledere til å sende et s-video-signal. (S-video sender lysstyrke og farger hver for seg gjennom kabelen. Med en kompositt-kabel og s-video-signaler i den, får du ikke gjennom fargene).

Lenke til kommentar

Hei.

 

Takker for svarene.

 

Det er et nyere Philips TV. Vanlig 32".

 

Jeg har flere innganger på TVen.

 

1 stk gul "phono" som er meket AV

2 stk. scart, der jeg på den ene kan velge mellom EXT2/SVHS2 på fjernkontrollen.

 

Jeg har prøvd å koble til både den gule phono-pluggen, samt den scarten der jeg kan velge EXT2/SVHS2 (via en overgang som har en slik gul phono).

Uansett hva jeg kobler inn på får jeg ikke farger.

 

Det er ikke "s-video til phono" du har. Det er "s-video-OG-kompositt-i-ett-uttak til RCA". Hvis du bruker denne overgangen og en "phono-kabel", skal du med andre ord sette pc'n til å sende ut kompositt-signaler

 

Jeg er litt på tynn is her, men jeg kan ikke finne noen innstillinger på PC der jeg kan velge å sende kompositt signal. Alt jeg finner er valg mellom TV- formater, samt forskjellige filter og bildejusteringer. Betyr dette at jeg da må ha en "S-video til scart" for å få dette til å funke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...