Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fukt i vw Golf 2

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg er plaget med fukt i bilen min, en vw Golf 2 89 mod. Det er på grensen til at det kan kalles vått, og ikke bare fukt :( , det er særlig under mattene på førersiden, foran og bak. Lurer på hva som gjør det. Har hørt at frontruten ikke er limt på bilen, har derfor hatt tettemasse ned mellom ruten og glasset, men har ikke merket noe forbedring. Nå går det i aviser under mattene, men er litt plagsomt når det er klink is under mattene :p

Trenger noen gode råd før det ruster hull i gulvet på bilen :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kan være 2 ting... enten er varmeregisteret ditt sprekt, men da ville også varmeapperatet slutta og virke eller så er det dreneringshulla i dørene som har tetta seg.. da vil eventuell smelta snø eller regn (hvis det er mildt nok ) renne inn i bilen isteden for og renne ut igjennom dreneringen i dørene..... så jeg ville nok skrudd av dørpanelene og sjekka at det ikke er tett der

Endret av exs
Lenke til kommentar
det kan være 2 ting... enten er varmeregisteret ditt sprekt, men da ville også varmeapperatet slutta og virke eller så er det dreneringshulla i dørene som har tetta seg.. da vil eventuell smelta snø eller regn (hvis det er mildt nok ) renne inn i bilen isteden for og renne ut igjennom dreneringen i dørene..... så jeg ville nok skrudd av dørpanelene og sjekka at det ikke er tett der

5387502[/snapback]

Hei!

Takk for svaret,:) varmeapparatet funker som bare det. så da er det nok dørene, så det er bare å skru av dør dekselet nede? og da skal det bare være noen hull i bunnen på døren eller? Ser jeg det med en gang viss det er tett?

Mvh Espen

Lenke til kommentar

skru av dørhåndtaket (to skruer) vindussveiva (en skrue) og den ramma rundt dørhåndtaket ( sku den fremover el bakover) og så er det noen skruer på hjørnene (to på hver side tror jeg) fjern dørpanelet og plasten som sitter bak...(denne må du sannsynligvis tape på igjen hvis limet er gammelt) og så skal det være ett eller flere hull i bunnen av døra som sikkert er fulle av rusk...

Lenke til kommentar
skru av dørhåndtaket (to skruer) vindussveiva (en skrue) og den ramma rundt dørhåndtaket ( sku den fremover el bakover) og så er det noen skruer på hjørnene (to på hver side tror jeg) fjern dørpanelet og plasten som sitter bak...(denne må du sannsynligvis tape på igjen hvis limet er gammelt) og så skal det være ett eller flere hull i bunnen av døra som sikkert er fulle av rusk...

5387817[/snapback]

Eller bruk et tynt skrujern eller noe å stak opp fra undersiden. Så slipper du hele operasjonen nå. Er det tett, vil det komme vann ut, og du kan fikse hele dr... senere.

T'Weed

Lenke til kommentar

Dørpakninga kan lekke, samme kan tettningene rundt kablene som kommer inn gjennom torpedoveggen.

I begge tilfeller havner vannet til syvende og sist på dørken.

Våt dørk på pasasjersiden kommer av lekkasje fra innsuget til varmeapparatet.

Lenke til kommentar
men du får ikke fjerna resten av dritte som ligger i døra og som med tiden vil skli ned i dreneringshulla og tett de på nytt.... like greit og gjøre det ornentlig med en gang

5387930[/snapback]

Jeg skrev at han kunne ta resten senere. I tilfelle han syntes det var for mye jobb, og ikke så for seg å fikle og ordne og plundre med dette i 10 minus i mørket. Er jo heller ikke sikkert at det er tette dreneringshull som er problemet.

T'Weed

Lenke til kommentar

Åpne dØren hell vann ned på listen i bunnen av vinduet(på utsiden selvfølgelig)Hvis det da renner vann ut i bunnen av dørtrekket må det av.Da må du lime på plast på hele innsiden av døren.Plasten må være 100% tett over alt.Hell på vann igjen for å teste.Kommer det ikke ut noe vann kan du sette på trekket igjen.Dette er et problem som gjelder golf/jetta.

Lenke til kommentar

Når du har sjekket alt og det fortsatt kommer vann inn i bilen skal du sjekke bakre dempertårn, dem ruster opp i overkant på 1'er og 2'er golfene.

Når det ruster hull her, renner vann inn i strie strømmer når veien er våt.

Skrekkeksempel:

post-19430-1136499429_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hei!

Takker for veldig mange gode forslag, skal teste ut litt nå i helgen, får låne garasje så, da blir det litt lettere å mekke. Håper på at det bare er de dreneringhullene i døren nå da...(er det slike i alle 4 dørene?), og ikke dempertårnet( i så fall hvordan finner jeg ut om det er det som er rustet? må jeg under bilen? Eller ser jeg det i bagasjerommet?, det er ikke vått i bagasjerommet, for da ville det ha samlet seg der som reservehjulet ligger.

Lenke til kommentar

Hei! Snakket med en nå, han mente det kanskje var noen dreneringshull under mattene/isolasjonen, noen som vet om dette stemmer, er det slike hull på en golf? gidder liksom ikke begynne å fjerne matter, og opp med isolasjoenen for å lete etter noen hull som kanskje ikke er der. Og så lurte jeg på om det kan komme inn fra motorrommet, gjennom hullene der som ledningene kommer, går det ann å bare fylle i med silikon eller noe der? viss det viser seg å være åpninger?

Lenke til kommentar

Sikkert et helt håpløst og altfor opplagt tips: I min bil blir det alltid vått på førersiden, og jeg har omtrent alltid aviser under gummimatta.

Grunnen er selvsagt all snøen som smelter av skosålene.

...du har sikkert eliminert dette, men ofte finnes det slike idiot-forklaringer....

T'Weed

Lenke til kommentar
Sikkert et helt håpløst og altfor opplagt tips: I min bil blir det alltid vått på førersiden, og jeg har omtrent alltid aviser under gummimatta.

Grunnen er selvsagt all snøen som smelter av skosålene.

...du har sikkert eliminert dette, men ofte finnes det slike idiot-forklaringer....

T'Weed

5392548[/snapback]

Hehe, har nok tenkt tanken, men kommet frem til at jeg umulig kan klare å få med meg så mye snø inn i bilen. Så det må nok komme fra et annet sted. I morgen setter jeg i gang, og håper det bare er dreneringshullene i dørene. For det virker som en overkommelig jobb.

Lenke til kommentar
jeg vet ikke hvordan det er på golf, men jeg har hatt lekkasje på min passat -91,

det var pakningen på panser-wiren som var sprukket...

5392530[/snapback]

Hei! lurte bare på hva panser-wiren er for noe :blush: , hehe, har ikke så veldig god peiling skjønner du :p

Lenke til kommentar

Hei folkens!

Har nå vært å lett etter lekasjen i bilen min. Dreneringshullene i dørene så ut til å være bra, helte på vann utenfra og vannet kom fint ut hullene(et hull som var delvis tett, men tok det med et skrujern utenfra). Er kanskje et lite hull i torpedoveggen der som strømkabelen til sub-en går gjennom, men det er høyt oppe og ser ut til å ligge bra isolert mot vann, men skal allikevel få tak i noe silikon å fylle i med. Dempertårnene bak så bra ut, er ikke noe særlig med rust på de. Og ikke noe vått bak setene(og under setene).

Får vel kanskje bare gå løs med høytrykkspyler og se om det er mulig å se lekasjen innenfra.

Lenke til kommentar
panserwire = wiren som går mellom håndtaket (under på venstre vegg på førersiden) og panserlåsen for å lukke opp panseret.

5405080[/snapback]

hehe, det er burde jeg nesten klart å finne ut selv :blush: , jaja. får vel sjekke den også....så over det aller meste som kommer fra kupeen og gjennom torpedoveggen til motorrommet, så ikke noe spes. Bare et hull som kan trenge litt silikon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...