tet Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Hva er det som er så hemmelig med hb da...? Vanlig glykol på systemet burde da vel også fungere tet Lenke til kommentar
Nimda Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Stod det noe om cpu temp med den vanlige vifta? Har klokka litt rolig med min 1,6A, som nå kjører på 2,0GHz. Idle temp er på 45 grader og under full load 51 grader. Er det for mye? Har lest om liknende med andre prosessorer på andre tråder, men nå som jeg først var på en P4 1,6A tråd så tenkte jeg at jeg kunne poste spm mitt. Lenke til kommentar
erl Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Med orginal kjøler lå jeg på ca 50 grader @ load på 2,54GHz. Romtemp lå på 23 og kabinettdøra var åpen. Bruker du kjølepasta eller thermal pad? Lenke til kommentar
Nimda Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Jeg bruker kjølepasta. Nå klokket jeg den opp til 2,2 og har en idle temp på 45 fremdeles ekke det rart? Pleier ikke den å øke når jeg klokker mer? Jeg er litt fersk på klokking, er det noe annet jeg må passe på enn minne og cpu når jeg øker fsb? Lenke til kommentar
erl Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Idle temp er jo tempen uten belastning av CPUen. Når den ikke arbeider øker ikke tempen... Det du må gjøre er å sjekke load temp, for den vil endre seg. Det kan være lurt å passe på at PCI og AGP ikke har for høye hastigheter. PCI enheter gir seg først, spesielt harddisker og IDE kontrollere. Prøv å ha PCI og AGP nærmest mulig 33- og 66MHz. Lenke til kommentar
mehmeh Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 (endret) Endret 5. juni 2010 av mehmeh Lenke til kommentar
erl Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 1.6 = Willamette 1.6A = Northwood Det letteste er å se hvor stor cache du har. 256kb for Willamette og 512kb for Nortwood. Bruk WCPUID, som du får tak i her Lenke til kommentar
mehmeh Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 (endret) Endret 5. juni 2010 av mehmeh Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Bare lurer på en ting angående hardcore overklokking (voltmod & høy temp). Blir ikke levetiden drastisk redusert selv med vannkjøing? Vanlig overklokking av 1.6 Northwood er 2.4GHz med standard kjøling, mye for pengene, men hvor lenge holder det? Hvis det ryker om et par år er det jo helt bortkasta... Lenke til kommentar
erl Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Det vet jeg egentlig ikke...men om den ryker om et år, hva så? Da er den jo allerede eldgammel og avlegs, for så vidt er den alerede det. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 hmmz.. fikk en P4 1800 opp i 2880 stabilt med boxed viften. 60% koselig prosents overklokking kjører den til vanlig på 2700 ettersom jeg da kan kjøre med 1,5v Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Jeg kjøpte meg en slik cpu i fjor, mai...På det tidspunktet var jeg helt fersk på overklokking, hadde bare prøvd å klokke en gammel celeron til 900mhz (den var på 400!) trur jeg da, men den cpun slokna hvertfall... Så jeg begynte å lese artiklene deres om overklokking, og 3 dager etter jeg fikk cpu'n så starta jeg med overklokking, satt fsb på 110, det gikk fint (pingle klokking, hehe) Så jeg tenkte at 2ghz er vell ikke uoverkommelig? så jeg satt fsb på 125mhz, og rørte ikke vcoren... Men så ble jeg forbanna, bestilte 5 enermax og satt vcore på 1.75 for å finne ut hvor mye jeg kunne klokke, tempen lå rundt 43 grader full load... Da klarte jeg 2.4 ghz (151 mhz fsb) Men jeg tenkte litt på vcoren var jo ganske høy, like høy som i gamle willemate eller hva den het, så jeg skrudde ned til 1.6 v og der var den stabil... Så kom vinteren og det var kamerat lan hos en kompiss:D Det var ca -8 grader ute, og jeg tokk maskienen ut på verandaen og fyrte opp bios, og jaggu fikk jeg fsb opp i 165, og det med boxedkjøleren! Jeg trur denne cpu'n kan klare mye mer, og det vil jeg og! Så jeg skal kjøpe meg ny ram (ddr2100 holder ikke lenger...) så skal jeg prøve å presse ut noe mer av cpu'n Drømmen er Vappochil da, den er ikke så langt ifra, og nå har jeg hatt mange erfaringer med overklokking hos meg selv, så jeg mener jeg er klar til å kjøpe meg vappo til komfen DA BLIR DET KLOKKING! Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Den testen ok.no gjorde av Pentium 3.06GH var den tull? Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Den testen ok.no gjorde av Pentium 3.06GH var den tull? Ja, det var en aprilspøk Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Den testen ok.no gjorde av Pentium 3.06GH var den tull? Ja, det var en aprilspøk ok, synes det var litt rart.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå