Gå til innhold

Intel P4 1,6A @ ???

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-09 09:05, Ar`Kritz skrev:

Fint med kraftig P4 OC, men en vakker dag går den, og da er det ikke så gøy lenger :razz:

Skal vel noe til å knekke en NW, men ingenting varer evig. Dette resultatet skulle vel antyde at konfirmanten jeg bygde maskin til er trygg ei stund...hans 1.6a går på 133/2128/1.625v med original kjøler....

Lenke til kommentar

"Jeg satser sterkt på å passere 3,2GHz, som vil si en overklokking på 100%!"

Litt optimistisk, tar man en kjapp titt i databasen til overclockers.com, så ser man at beste resultat for en 1.6A er 3.1Ghz. Du må nok kjøle den med LN2 for å få den opp i 3.2Ghz.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Det er jo rått :grin:

Skal vel litt til å få den OC 100%. Tror ikke vannet kommer langt der nei men det er alltid moro å sprenge grenser( og CPU'er) :lol:

Lenke til kommentar

Veldig fersk på overklokking(faktisk helt fersk...)

Jeg har en P4 1,6 Northwood, HK Abit sd7-533, Pc2700 ddr, boxed vifte.

Hva kan jeg "trygt" kjøre den på ?

Og hvordan gjør jeg dette i BIOS ?

Noen som kan gi meg en trinn for trinn guied ?

Lenke til kommentar

Vi har våre midler for å få til en syk overklokking. Temperaturene skal vi garantert klare å senke til det ekstreme - det er i grunnen prosessoren som setter grenser. Gled dere til vinteren (kan bli 2003 for alt jeg vet). Her i Narvik kan det bli skikkelig kaldt, noe som skulle gjøre ekstremklokking mulig. Det, samt noe hemmelig noe vi har mye av og noen peltierelementer.

Mer får dere ikke vite... ennå. :smile:

-VF-

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-09 11:16, milan skrev:

Veldig fersk på overklokking(faktisk helt fersk...)

Jeg har en P4 1,6 Northwood, HK Abit sd7-533, Pc2700 ddr, boxed vifte.

Hva kan jeg "trygt" kjøre den på ?

Og hvordan gjør jeg dette i BIOS ?

Noen som kan gi meg en trinn for trinn guied ?

Søkefunksjonen på forumet anbefales sterkt. Mange har greid 2.4 ghz, men da går minnet på ugunstige 150 mhz (veldig gunstig hvis det er PC 2100 og man får det til å gå da men...). Du må kanskje nedgradere bios for å få sette opp vcore nok for å greie dette. Hvis ikke kan du jo prøve 4/5/2/1 og 133 mhz fsb, med vcore 1.625 volt. Bør gå greit.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-09-09 15:02 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-09-09 15:03 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-09 14:03, alibaba skrev:

Dere klarer aldri 3.2GHz, selv ikke med hjelp av en kald vinter i Narvik.

ALDRI!

Men... "prove me wrong", så kanskje vi kan få en interessant artikkel?

_Aldri_ si aldri :smile:

Det hadde ivertfall vært utrolig artig å passert 100%

Som Vidar hintet har vi flere ess i ermet..."Only time will show"

Lenke til kommentar

quote fra artikkel:

- FSB 90 - 200 MHz

- VCore spenning 1,4 - 1,85v

- RAM spenning 2,5 - 3,2v

- AGP spenning 1,5 - 1,9v

Men den absolutt beste funksjonen for oss overklokkere er noe som EPoX ikke er alene om, nemlig muligheten til å låse fast PCI og AGP-bussene på sine originale 33 og 66MHz. Dette er en funksjon som medfølger "ALLE" Intels chipset.

Legg merke til ordet ALLE!! lurer litt på om jeg har det på mitt asus p4T533-c ????

Nei kan ikke se at jeg har det i bios...lurer på om det er i asus p4T533??..nei ikke der heller.Men det står jo i artikklen at ALLE har det jo!!...Merklig...

Lenke til kommentar

Må bare inn med en liten rettelse her jeg :smile:

Det henvises til produksjonsprosessen i nm (nanometer), noe som selvfølgelig er feil. Her er det snakk om micron, altså 1000 nm!

0,13 micron = 130nm! Om man bare hadde hatt teknologi til å produsere effektivt ved 0,13nm så :grin:

-->Calm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...