Gå til innhold

ASUS A6Ja diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Hei. Tråden er så lang nå at jeg ikke klarer å finne informasjonen jeg er ute etter; hva er det A6JA default støtter av ram-hastigheter, Pc-4200 eller pc-5300? Er det noe poeng i å kjøpe pc-6400 da...?

Mvh,

Caliber

Usikker du, men den skal støtte PC5300 (jeg har akkurat kjøpt 2x1gb pc5300)... men om den har justert hastigjeten vet jeg ikke, vet ikke om den skal gjøre det automatisk eller ikke, fant ikke noe sted i bios å gjøre det ihvertfall..

kjørte 3dmark06 før jeg byttet og underveis. jeg fikk lik score med 1x1gb pc4200 som med 2x1gb pc5300, så noe iffi er det ett eller annet sted...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

Vannsøl ble resultatet etter Oslotur med bobil. Tips til kamerat av meg: skru på korken neste gang.

Bærbaren det gjelder er nå den rimelig identistiske A6JC. Men nå trenger jeg altså et nytt tastatur.

Tips til hvor jeg kan få hånd på et?

Surfa rundt i noen butikker uten mye held. Har også sendt mail til Asus.

Takk for tips.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vurderer ny disk i min Asus A6Ja nå i disse dager..

Men så har jeg hørt så mye om 2,5" disker som ikke passer osv..

Derfor lurer jeg på om noen her vet om noen av disse diskene passer i min bærbar:

Samsung Spinpoint M5 160GB 2,5"

og

Western Digital Scorpio 250 GB IDE

Dessuten, noen som vet forskjellen på alle de forskjellige Samsung diskene på 160gb? Er jo flere varianter der...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Er det noen som har prøvd å spille Age of Conan på denne maskinen x1600 skjermkort? Har selv en F3Ja som ligner veldig på denne, men har utvidet til 2 GB ram.

Tenker selvsagt på om spillet kan kjøres med laveste innstillinger.

Endret av dup
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Humper opp denne tråden litt igjen jeg, for jeg har installert Windows 7 på min kjære A6Ja ... :)

Og alt gikk overraskende bra, *men* jeg har ikke lyd...! alt annet gikk bra... noen som har prøvd W7 på denne og ev. vet hvordan man får igang lydkortet igjen?

Lenke til kommentar

Tja, om det er flere som skulle finne på å installere windows 7 på sin gode gamel A6Ja (hvilket er absolutt å anbefale!!!) så er lyd fiksen relativt enkel:

last ned og installer Vista_Win7_R235.zip fra realtek, og vips så er lyd og alt på plass! :) (ps: ALLE de andre driverene går av seg selv, utenom webcam og såklart skjermkort som du laster ned fra ATI/AMD sin hjemmeside. ... nå ble jeg faktisk litt i tvil om ikke skjermkortet også installerte seg automatisk, men jeg oppdaterte såklart driverene for best mulig ytelse).

A6Ja får ca. 4.4 i snitt i "score" i windows experiance rating, og oppleves raskere og smidigere med windows 7.

Endret av Dingy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...