Gå til innhold

ASUS A6Ja diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

den er ihvertfall betydelig stillere enn den jeg hadde før, dell i6000. nå har jeg ikke oppe noen andre programmer enn firefox, og den er nesten lydløs.. blir litt viftestøy når man fyrer opp krevende ting, men jeg er ihvertfall knallfornøyd. den klarte forresten å kjøre WOW med alt på maks i 1280x800 :D uten antydning til lagg.

 

Ey, fikk til webcamet nå :D:w00t:

 

og en ting til, jeg synes faktisk maskinen ser vesentlig bedre ut irl enn på bilder :D

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Er fullstendig lydløs i office/quiet mode, og er bare så vidt jeg hører den når jeg bruker high/superior mode.. når jeg bruker den på rommet så blir den overdøva av alle andre vifter her inne uansett..

 

Jupp, bildene jeg så før jeg kjøpte var ikke i nærheten.

 

 

Men hva har du gjort med den for å få til wow uten lag? Med 1280x800 har jeg den på uhm... *trykker på PÅ knappen og venter 15 sekunder før maskinen er i windows* tjo, meste på maks, bortsett fra Environment (min) og AF (nest mest). Hvis jeg øker en av de to fryser 3Den i spillet, og bare 2Dmeny/text funker.. Ikke at det er noe problam uansett ;)

Lenke til kommentar

kan sikkert ordne noen bilder jeg.. tok og slo ned på skjermstyrken istad og slo på max battery på det programmet, da sto det 2t 45m igjen. ikke så veldig bra men så skal det visstnok være en bug i en ms driver som gjør at de får mye mindre batteri tid enn de egentlig skal ha.

 

EDIT

 

laster opp bilder imorra jeg.

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Joda, så klarte jeg å gjøre det igjen.. :innocent:

 

Skulle formatere c.. det funka ikke i windows naturligvis, så putta in CDn som var plasta sammen med Windows manualen. Restarter...

 

Nåja, den er defaulta til å boote på HD først, så restarta igjen og gjetta på BIOS hotkeyen.. fant en Flash sak, men det var jeg ikke interesert i.. så ESC og næmmen.. der sto jo C:\>_ og blinka så fint :) Så.. format c: .. *vente litt* C er formatert og samtlige 1,9gb var feilfrie..

 

...

 

1,9 gb? hm? :ermm:

 

Finner BIOS neste gang og setter DVD'en som primær.

 

Starter på nytt...

 

"Please insert valid boot media" elns.

 

:dontgetit:

 

Legger inn ASUS cd'n.. Den starter helt greit, starter PreInstallasjon og greier, hopper til Windows...

 

Driver CD Info.

System does not ready for PreInstallation.

Please Recovery Pure OS first.

 

Sa den.

 

Ke?

 

Satte inn den andre Windows XP cd og started installasjon.. da så jeg at C: og D: var der som vandlig, pluss at det var en post der hvor det var en ca. 1,9gb uformatert plass... :dontgetit:

 

men nåja, formaterer c: en gang til og lager en NTFS partisjon, og begynner å installere. Alt funker fett til jeg skal skrive inn win-keyen fra under pcn.. "Invalid key" uh.. sjekker en og to og fem ganger.. invalid key.. :no:

 

så..

 

*løper rundt i panikk*

 

HJEEEEEELP!

Lenke til kommentar

1.9GB er den recovery partisjonen. men det bør ikke være noe problem om du har fjernet den, har gjort det jeg og, eneste jeg gjorde var å ta vare på sysprep mappa for der ligger alle driverne. skal ta og gjøre C: disken min mindre og og gjøre den andre større for det er mye mer praktisk.

 

men over til ditt problem, har du brukt pro keyen som står på undersiden av maskinen?

Lenke til kommentar

men vil ha engelsk xp :S

 

ved første oppstart ba den meg å velge språk.. men da er ikke det mulig lengre siden den recoverypartisjonen ikke funker, eller? :cry:

 

Muh, får låne en på jobben i mårra da..

 

men er det mulig å bruke keyen til den engelske CDn jeg har, og så bytte til den jeg egentlig skal ha på laptoppen?

Lenke til kommentar

Forstår jeg rett:

 

Recovery ligger på HDD? Og dere holder på å slette de?

 

 

Hvordan er selve skjermen, da tenker jeg på festene. Har en kompis som har en a6, og dfen er så løs. Ikke slik at den går opp og ned, men det er så mye "feilmargin"/slark...

 

Håper på tilbakemelding, bestiller min i morgen...

 

Finnes det ting dere ikke like med maskinen?

Lenke til kommentar
Forstår jeg rett:

 

Recovery ligger på HDD? Og dere holder på å slette de?

 

 

Hvordan er selve skjermen, da tenker jeg på festene. Har en kompis som har en a6, og dfen er så løs. Ikke slik at den går opp og ned, men det er så mye "feilmargin"/slark...

 

Håper på tilbakemelding, bestiller min i morgen...

 

Finnes det ting dere ikke like med maskinen?

5601356[/snapback]

 

Ittno slark i skjermen.

 

Hm. Det følger med en Recovery DVD, men på den ligger det kun 3 filer på tilsammen 4,12GB, en .002, en .003 og en .pqa. Regner sterkt med at det er noe på den partisjonen på 2GB man trenger for å aktivere eller hvasomhelst det som er på den DVD'n.

 

Det fulgte med 2 plater, en Recovery DVD og en ASUS A6Ja CD.

 

Når jeg setter inn DVD'n sier den at jeg skall sette in "Proper boot media", altså den er ikke bootbar. Med CD'n starter den installasjonen virker det som, men alt er automatisert. Det kommer en skjerm alla "Returning from Hibernation" skjermen, der det stå at den klargjør PreInstallasjonen av Windows XP. Deretter kommer loading skjermen til XP, og til slutt kommer skrivebordet og en bakgrunn med et snødekkt fjell og en sol. En CMD boks kommer opp og kjører et script, kopierer filer til disk. etter et par filer kommer en Error boks som sier noe sånt som "Vendligst installer et rent OS først", men på noe gebrokkent engelsk.

 

:dontgetit:

 

Legger inn en Xp-pro sp2 greie nå, så prøver jeg å finne ut av det i løpet av uka. Skal på jobb om uh 7,5 timer så burde kanskje såve litt også :whistle:

 

Men vil liksom gjerne ha en autentisk WinXP når jeg først har kjøpt det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...