Eulogy Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Åssen er støyen på AJ6? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) den er ihvertfall betydelig stillere enn den jeg hadde før, dell i6000. nå har jeg ikke oppe noen andre programmer enn firefox, og den er nesten lydløs.. blir litt viftestøy når man fyrer opp krevende ting, men jeg er ihvertfall knallfornøyd. den klarte forresten å kjøre WOW med alt på maks i 1280x800 uten antydning til lagg. Ey, fikk til webcamet nå og en ting til, jeg synes faktisk maskinen ser vesentlig bedre ut irl enn på bilder Endret 11. februar 2006 av 2mass Lenke til kommentar
DODweb.org Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Er fullstendig lydløs i office/quiet mode, og er bare så vidt jeg hører den når jeg bruker high/superior mode.. når jeg bruker den på rommet så blir den overdøva av alle andre vifter her inne uansett.. Jupp, bildene jeg så før jeg kjøpte var ikke i nærheten. Men hva har du gjort med den for å få til wow uten lag? Med 1280x800 har jeg den på uhm... *trykker på PÅ knappen og venter 15 sekunder før maskinen er i windows* tjo, meste på maks, bortsett fra Environment (min) og AF (nest mest). Hvis jeg øker en av de to fryser 3Den i spillet, og bare 2Dmeny/text funker.. Ikke at det er noe problam uansett Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) hmm, jeg har ihvertfall formatert. også har jeg 1,5GB ram. jeg tok alt sammen på maks og slo av Level of detail så det ble enda bedre grafikk. Endret 12. februar 2006 av 2mass Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 noen som kan legge ut en rekke bilder ? er litt frista til å investere i denne (dvs avbestille macbook pro), hvor lang er batteritiden ? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) kan sikkert ordne noen bilder jeg.. tok og slo ned på skjermstyrken istad og slo på max battery på det programmet, da sto det 2t 45m igjen. ikke så veldig bra men så skal det visstnok være en bug i en ms driver som gjør at de får mye mindre batteri tid enn de egentlig skal ha. EDIT laster opp bilder imorra jeg. Endret 12. februar 2006 av 2mass Lenke til kommentar
DODweb.org Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Hmmh.. har vurdert å formatere (til ntfs) og legge inn på nytt, hakket ryddigere enn første gangen.. får se hvordan det blir med tid og sånt Ang. bilder kan jeg ikke gjøre mye, kameraet mitt er baksiden av en K700 Endret 12. februar 2006 av DODweb.org Lenke til kommentar
jonnyh Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Endelig har jeg fått byttet ut disken. Og med litt hjelp av partition magic, fikk jeg tatt recovery med ASUS dvd'en Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 PUCK! norek er tomme igjen, ubekreftet 18/2... Lenke til kommentar
DODweb.org Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Joda, så klarte jeg å gjøre det igjen.. Skulle formatere c.. det funka ikke i windows naturligvis, så putta in CDn som var plasta sammen med Windows manualen. Restarter... Nåja, den er defaulta til å boote på HD først, så restarta igjen og gjetta på BIOS hotkeyen.. fant en Flash sak, men det var jeg ikke interesert i.. så ESC og næmmen.. der sto jo C:\>_ og blinka så fint Så.. format c: .. *vente litt* C er formatert og samtlige 1,9gb var feilfrie.. ... 1,9 gb? hm? Finner BIOS neste gang og setter DVD'en som primær. Starter på nytt... "Please insert valid boot media" elns. Legger inn ASUS cd'n.. Den starter helt greit, starter PreInstallasjon og greier, hopper til Windows... Driver CD Info. System does not ready for PreInstallation. Please Recovery Pure OS first. Sa den. Ke? Satte inn den andre Windows XP cd og started installasjon.. da så jeg at C: og D: var der som vandlig, pluss at det var en post der hvor det var en ca. 1,9gb uformatert plass... men nåja, formaterer c: en gang til og lager en NTFS partisjon, og begynner å installere. Alt funker fett til jeg skal skrive inn win-keyen fra under pcn.. "Invalid key" uh.. sjekker en og to og fem ganger.. invalid key.. så.. *løper rundt i panikk* HJEEEEEELP! Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 1.9GB er den recovery partisjonen. men det bør ikke være noe problem om du har fjernet den, har gjort det jeg og, eneste jeg gjorde var å ta vare på sysprep mappa for der ligger alle driverne. skal ta og gjøre C: disken min mindre og og gjøre den andre større for det er mye mer praktisk. men over til ditt problem, har du brukt pro keyen som står på undersiden av maskinen? Lenke til kommentar
DODweb.org Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Jupp Har en Win XP Pro SP2 Engelsk CD, men er mulig CDkeyen ikke stemmer med den av en eller annen grunn Flytta drivere over til et flash-kort. Trur jeg... Uansett, hvordan kjøre recovery på tom hd? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 det kan faktisk hende det er norske cd key's på de norske maskinene og derfor fungerer det ikke. tror kanskje ikke recovery funker men du må vel da ta og skaffe deg en norsk win xp pro cd.. Lenke til kommentar
DODweb.org Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 men vil ha engelsk xp :S ved første oppstart ba den meg å velge språk.. men da er ikke det mulig lengre siden den recoverypartisjonen ikke funker, eller? Muh, får låne en på jobben i mårra da.. men er det mulig å bruke keyen til den engelske CDn jeg har, og så bytte til den jeg egentlig skal ha på laptoppen? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 ja veit, jeg kom på at jeg ville bruke min key jeg og men gikk ikke å bytte. jeg har riktignok engelsk pro corporate da kan hende det funker med vanlig pro, ikke vet jeg :\ Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Forstår jeg rett: Recovery ligger på HDD? Og dere holder på å slette de? Hvordan er selve skjermen, da tenker jeg på festene. Har en kompis som har en a6, og dfen er så løs. Ikke slik at den går opp og ned, men det er så mye "feilmargin"/slark... Håper på tilbakemelding, bestiller min i morgen... Finnes det ting dere ikke like med maskinen? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) følger med recovery dvd men det ligger noe på hdd og. vet ikke helt om det er det samme som ligger der men. samme for meg, jeg tok og formaterte og la in win xp pro sp2 uansett. har ingen store negative erfaringer med den nei. er knallfornøyd så langt. Endret 13. februar 2006 av 2mass Lenke til kommentar
DODweb.org Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Forstår jeg rett: Recovery ligger på HDD? Og dere holder på å slette de? Hvordan er selve skjermen, da tenker jeg på festene. Har en kompis som har en a6, og dfen er så løs. Ikke slik at den går opp og ned, men det er så mye "feilmargin"/slark... Håper på tilbakemelding, bestiller min i morgen... Finnes det ting dere ikke like med maskinen? 5601356[/snapback] Ittno slark i skjermen. Hm. Det følger med en Recovery DVD, men på den ligger det kun 3 filer på tilsammen 4,12GB, en .002, en .003 og en .pqa. Regner sterkt med at det er noe på den partisjonen på 2GB man trenger for å aktivere eller hvasomhelst det som er på den DVD'n. Det fulgte med 2 plater, en Recovery DVD og en ASUS A6Ja CD. Når jeg setter inn DVD'n sier den at jeg skall sette in "Proper boot media", altså den er ikke bootbar. Med CD'n starter den installasjonen virker det som, men alt er automatisert. Det kommer en skjerm alla "Returning from Hibernation" skjermen, der det stå at den klargjør PreInstallasjonen av Windows XP. Deretter kommer loading skjermen til XP, og til slutt kommer skrivebordet og en bakgrunn med et snødekkt fjell og en sol. En CMD boks kommer opp og kjører et script, kopierer filer til disk. etter et par filer kommer en Error boks som sier noe sånt som "Vendligst installer et rent OS først", men på noe gebrokkent engelsk. Legger inn en Xp-pro sp2 greie nå, så prøver jeg å finne ut av det i løpet av uka. Skal på jobb om uh 7,5 timer så burde kanskje såve litt også Men vil liksom gjerne ha en autentisk WinXP når jeg først har kjøpt det... Lenke til kommentar
DODweb.org Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Angående batteritiden, fant denne linken i en post om en Core Duo Dell, sannsyndlighvis samme problem. Ergo.. røsk ut Asusmusa og få en time mer med strøm noen som kan bekrefte dette? Skal prøve senere. Lenke til kommentar
jonnyh Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Angående batteritiden, fant denne linken i en post om en Core Duo Dell, sannsyndlighvis samme problem. Ergo.. røsk ut Asusmusa og få en time mer med strøm noen som kan bekrefte dette? Skal prøve senere. 5601646[/snapback] Anandtech publiserte en artikel i dag om problemet også: http://anandtech.com/mobile/showdoc.aspx?i=2693 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå