jonnyh Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Da har jeg fått min A6J også Bare lurte på om noen har fått ut harddisken, har en 7200rpm liggende som jeg kunne tenke å bruke istedet for... Lenke til kommentar
alopheim Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Hentet min i dag morges, er storfornøyd... (...) 5575897[/snapback] Vi deler stort sett de sammen inntrykkene. Har du sjekket temp? HDD tempen min ligger mellom 53-57, noe som vel er litt i det drøyeste laget.. ? WLAN fungerte smertefritt hos meg. 5576703[/snapback] Har ikke sjekka temperaturen, er det noen enkle menyer man finner lett eller må jeg laste ned noe? Men blir god og varm, ja. W-Lan funka fett det etter at jeg tok med meg en SMC w-lan router fra jobben, var bare en annen maskin som krangla Ang batteritid, kjørte en WMV-HD film på pc'n i sofaen, brukte High Performance mode og det ga sekundene over 2 timer brukstid. Regner med at det kanskje blir litt mer uten wlan, bluetooth og alt sånt, og med en mer effektiv mode, men uder de forhåldene var jeg fornøyd Er jo skjeldent jeg er uten strøm så lenge uansett. Men en ting jeg gjerne skulle gjort noe med, hvis det er mulig. Hvordan kan jeg få e-mail-knappen til å åpne hotmailen? og får e-mail-lyset til å gå på samme? 5581490[/snapback] Når det gjelder temperatur så lastet jeg ned SpeedFan. Enkelt program. Fint om du kan komme tilbake med temp på din når den har stått på en stund. Du finner SpeedFan her: (Med en link som virker ) http://www.download.com/3120-20_4-0.html?t...+fan&tg=dl-2001 Er ikke sikker på hvordan det med knappen fungerer. Dersom dette er mulig så vil jeg tro at det er en "universal" fremgangsmåte. Sikkert lurt å søke litt forumet/google først, for så evt å lage ny tråd.. Endret 10. februar 2006 av alopheim Lenke til kommentar
jonnyh Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Bare lurte på om noen har fått ut harddisken. Var vist bare å ta i litt Lenke til kommentar
alopheim Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Bare lurte på om noen har fått ut harddisken. Var vist bare å ta i litt 5585033[/snapback] Hehe.. Greit å vite til jeg selv skal skifte hd... Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 hvis noen gidder, ta og post 3dmark score her når de har satt inn mere ram og evnt en raskere disk da, og lagt inn omega drivers og kanskje klokka litt og Lenke til kommentar
rsidny Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Jeg lagde en egen tråd om dette, men ser nå at jeg burde postet spørmålet mitt i denne. Hvis det er slik at widescreen på bærbare automatisk er 16:10 er det noe jeg ikke skjønner. Jeg ser på en Asus A6ja. Det står det at skjermen er WXGA 1280*800 men 4:3 ratio. Hvis det er 4:3 ratio kan det vel ikke være widescreen? Likevel står det _W_xga. Noe som kan oppklare dette for meg? Lenke til kommentar
jonnyh Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Hehe.. Greit å vite til jeg selv skal skifte hd... Ser ut som recovery cden krever den gamle harddisken, maskinen bare starter på nytt når jeg prøver å boote fra cd. Så funker ikke cd-keyen til maskinen på en vanlig Windows XP Pro Engelsk Så ser ut som jeg må bruke en pirat versjon for å komme i mål... Lenke til kommentar
dh_iglocska Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Jeg lagde en egen tråd om dette, men ser nå at jeg burde postet spørmålet mitt i denne. Hvis det er slik at widescreen på bærbare automatisk er 16:10 er det noe jeg ikke skjønner. Jeg ser på en Asus A6ja. Det står det at skjermen er WXGA 1280*800 men 4:3 ratio. Hvis det er 4:3 ratio kan det vel ikke være widescreen? Likevel står det _W_xga. Noe som kan oppklare dette for meg? 5585201[/snapback] 1280x800 er jo 16:10 1280/800 = 1.6 Lenke til kommentar
DODweb.org Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Er i alle fall helt garantert widescreen på A6Ja-en min Etter noen timer med kombinert DVD-spilling og AoEIII på max laggfrie setting sa HDD-Health at harddisken lp på 51c kanksje litt varmt, ja Men er ikke for varm til å ha på fanget eller.no. Skal prøve å få fiksa noen 3d-marks etter hvert Endret 11. februar 2006 av DODweb.org Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Jeg lagde en egen tråd om dette, men ser nå at jeg burde postet spørmålet mitt i denne. Hvis det er slik at widescreen på bærbare automatisk er 16:10 er det noe jeg ikke skjønner. Jeg ser på en Asus A6ja. Det står det at skjermen er WXGA 1280*800 men 4:3 ratio. Hvis det er 4:3 ratio kan det vel ikke være widescreen? Likevel står det _W_xga. Noe som kan oppklare dette for meg? 5585201[/snapback] Hvor står det at det er 1280x800 og 4:3 ratio? Hvis du ser i tråden du startet har du fått et svar der. Lenke til kommentar
DODweb.org Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Installert nyeste Omega driveren, og holder på å laste ned 3Dmark 05 og 06 (flere jeg burde laste ned?) Når det gjelder email-saken; satte default email client til hotmail og har forbundet msn passport-kontoen med maskinen min. Men når jeg trykker på e-mail knappen får jeg følgende feilmelding: RUNDLL Error in: C:\Program Files\INTERN~1\hmmapi.dll Missing entry:Ope que? Lyset reagerer i alle fall ikke. Ser i msn og når jeg logger på windows at jeg har ulest mail. Burde jeg flytte dette spørsmålet til software biten eller? Lenke til kommentar
rsidny Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Jeg lagde en egen tråd om dette, men ser nå at jeg burde postet spørmålet mitt i denne. Hvis det er slik at widescreen på bærbare automatisk er 16:10 er det noe jeg ikke skjønner. Jeg ser på en Asus A6ja. Det står det at skjermen er WXGA 1280*800 men 4:3 ratio. Hvis det er 4:3 ratio kan det vel ikke være widescreen? Likevel står det _W_xga. Noe som kan oppklare dette for meg? 5585201[/snapback] Hvor står det at det er 1280x800 og 4:3 ratio? Hvis du ser i tråden du startet har du fått et svar der. 5585719[/snapback] Her står det: The 15.4-inch transflective screen is the standard 4:3 aspect ratio. http://www.cnet.com.au/mobilecomputing/not...40059621,00.htm Lenke til kommentar
DODweb.org Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Muh. IE forsvant før jeg fikk postet, så jeg prøver igjen. Kjørte 3DMark 05 Free Edition (default settings only), fikk 3DMark Score 3399 CPU Score: 3279. Så så jeg at den sto på Office/Quiet Kjørte den opp med Super Performance, fikk 3DMark Score 3567 CPU Score: 5099. CPU verdien ble jo nesten doblet, mens 3d'en såvidt gikk opp.. Fordi oppløsningen er mest cpu avhengig? fordi mesteparten av forskjellen mellom office og super er klokka til cpuen(e)? Til sammenlikning fikk jeg 7743 3DMark's på hjemmemaskinen, men bare 4351 CPU poeng. (Asus A8N-SLi, Athlon-64 (Venice) 3200+ @2.2GHz, 2x1024 Corsair XMS (?) PC3200, Asus EN7800GTX-256) Var uansett ikke helt ideèlle forhåld trur jeg, for noen av testene, men mest realistiske, da alt som pleier å gå i bakgrunnen gikk nå også Men senga står og roper (jo, den roper faktisk) så jeg får vel gå å holde den med selskap Hvis noen ikke har lest gjennom alle postene kan jeg vel for ordens skyld nevne at jeg har satt inn en ekstra 1024 brikke Sånn hvis det skulle ha fryktelig mye å si, lissom.. Er ellers intresert i måter å få mest mulig ut av maskinen, råd tas i mot med glede Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) den er jo ikke widescreen jo DOH! har hatt en dell i6000 med ws i 7 mndr nå, blir kjipt med vanlig.... ws er mye bedre for filmer og ... Endret 11. februar 2006 av 2mass Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Det ER widescreen! Glem hva andre nettsider sier og heller les hva som står på Asus.com Have instant communication with the high quality mega pixel web camera& microphone! Featuring 15.4" widescreen display, the ASUS A6J notebook is a powerful digital multimedia solution, with built-in high quality web camera & microphone, S/PDIF, card-reader, Audio DJ, and the Bluetooth® V2.0 EDR. As versatile as it proves, the A6J Series are the best laptop choice for your shopping list. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 fant ut det har fått den nå, ganske smud.. men er det bare meg eller er det litt blasse farger ? Lenke til kommentar
dh_iglocska Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) fant ut det har fått den nå, ganske smud.. men er det bare meg eller er det litt blasse farger ? 5587974[/snapback] Jeg får min bare neste uka, men hvis fargene er litt blasse, så kan du prøve å laste ned nyeste skjermkort driverene og prøve å leke med colour saturation instillingene, da får du kanskje litt bedre farger da. Endret 11. februar 2006 av dh_iglocska Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Hvilken RAM brikke står i denne maskinen? Vil bestille 1024mb i tillegg, og vil treffe rett... Håper på rask besvarelse, for jeg bestiller min på mandag morgen;) Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 er en 512MB PC4200. min kingston 1024MB PC4200 fungerer perfekt. forresten jeg trenger litt hjelp, jeg fikk blåskjerm og hadde litt problemer når den hadde lagt inn windows første gang den startet så jeg tok likesågodt og formaterte med NTFS, og nå får jeg ikke webcamet til å fungere :\ Lenke til kommentar
DODweb.org Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 La bare til den anbefalte 1024 brikka fra komplett... gikk litt fort men den funker glimrende Hvis det hjelper kan du få driveren fra min A6Ja her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå