ols Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 og en ting til jeg får ikke kjørt 3dmark05. det kommer bare error vet dere åssen man fikser, har lyst til og se hva den får i 3dmark 05 når den får så lite å 3dmark03. 5936760[/snapback] Som du ser av de andre postingene, er det opplagt at du har en feil et sted. Kan du ha gjort noe galt under innstalleringen av omega driverne? For å sjekke om maskinen er iorden vill jeg ha satt alt tilbake med gjenopprettingsfunksjonen, og kjørt 3Dmarks (med nett-drift). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+78912364 Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Da var A6Ja, T2400 bestilt! Swoop, så var 14.148,28 kr borte fra kontoen min.. hehe, lol. Håper den er verdt det.. Når det gjelder hvilken nettbutikk en bør bestille fra går jeg heller for å benytte de gode gamle enn å bruke en ukjent og spare 500 kroner. Og ettersom ikke PS Data får den inn før 20.04, ble det Komplett som gikk av med seieren denne gangen. Gratulerer! Edit: Har lest gjennom hele tråden en gang til og støvsugd det som var av info for å få maskina optimal når den dukker opp i posten. Takker for alle svar! Nå skal jeg ikke plage dere mer. Hehe.. Men følge med skal dere ikke se bort ifra at jeg gjør.. Jeg veit hvor dere bor! Endret 17. april 2006 av Slettet+78912364 Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Da var A6Ja, T2400 bestilt! Swoop, så var 14.148,28 kr borte fra kontoen min.. hehe, lol. Håper den er verdt det.. Når det gjelder hvilken nettbutikk en bør bestille fra går jeg heller for å benytte de gode gamle enn å bruke en ukjent og spare 500 kroner. Og ettersom ikke PS Data får den inn før 20.04, ble det Komplett som gikk av med seieren denne gangen. Gratulerer! Edit: Har lest gjennom hele tråden en gang til og støvsugd det som var av info for å få maskina optimal når den dukker opp i posten. Takker for alle svar! Nå skal jeg ikke plage dere mer. Hehe.. Men følge med skal dere ikke se bort ifra at jeg gjør.. Jeg veit hvor dere bor! 5938848[/snapback] Da håper jeg dere som har kjøpt den legger ut deres meninger, gode som dårlige her i denne tråden, slik at vi usikre skal bli enda mer usikre eller slår til og kjøper den. Noen bilder hadde heller ikke gjort noe... Endret 17. april 2006 av intelli-musa Lenke til kommentar
Gjest Slettet+78912364 Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Da håper jeg dere som har kjøpt den legger ut deres meninger, gode som dårlige her i denne tråden, slik at vi usikre skal bli enda mer usikre eller slår til og kjøper den.Noen bilder hadde heller ikke gjort noe... 5939434[/snapback] Var en som hadde lagt ut 5-6 bilder tidligere i tråden (hvis du har oversett dem). Uvisst hvilken side. Ingen tvil om at maskina er blitt godt mottatt. Grunnen til at jeg stussa var prisen. Men så kom jeg på at man lever kun en gang, og med 50% av livet foran dataskjermen skulle det bare mangle om man ikke investerte noen kroner i hobbyen.. Om man har råd til det da. Får se om jeg ikke legger ut en liten "kjøpte jeg katta i sekken?"-rapport etter at jeg har mottatt den jeg og. Edit: Perfeksjonist.. Endret 17. april 2006 av Slettet+78912364 Lenke til kommentar
Hootie Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Er ikkje Dell Inspiron 6400 ein bedre maskin visst ein velger dei beste valga? Då kommer ein ut med ca samme pris. Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Da blir det A6Ja på meg også. To Kjappe spørsmål: Kan jeg koble til Logitech z550 (tror det er det jaffal, 5 høyttalere+sub) Trenger jo tre plugger til lydkort, mens det virker som det er kun en inn på denne maskinen? PsData selger maskinen til 13495, er det billigst? Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Da blir det A6Ja på meg også. To Kjappe spørsmål: Kan jeg koble til Logitech z550 (tror det er det jaffal, 5 høyttalere+sub) Trenger jo tre plugger til lydkort, mens det virker som det er kun en inn på denne maskinen? PsData selger maskinen til 13495, er det billigst? 5939766[/snapback] https://prisguiden.no/fritekst_sok.php?p...Ja&search=S%F8k Det er cshop.no som er billigst på den kraftigste utgaven. Se link ovenfor for full oversikt på priser. prisguide.no er obligatorisk når du skal skjekke priser på slike varer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+78912364 Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Hardware og Kelkoo kan også brukes for å sjekke pris og lagerstatus. Lenke til kommentar
DODweb.org Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Da blir det A6Ja på meg også. To Kjappe spørsmål: Kan jeg koble til Logitech z550 (tror det er det jaffal, 5 høyttalere+sub) Trenger jo tre plugger til lydkort, mens det virker som det er kun en inn på denne maskinen? PsData selger maskinen til 13495, er det billigst? 5939766[/snapback] Det er kun 1 line out og ikke SP/DIF så vidt jeg vet, så for å få mest ut av Z550'n din må du nok får tak i et PCMCIA / USB2.0 lydkort. Prisen er jeg ikke sikker på. Og Bleiken, det var jeg som la ut bildene tidligere. Samt hadde den første 3dmark-kjøringa. Takker for at du quota forresten, så slapp jeg å gjøre det selv Her er det en del bilder og et ellers greit review. Hadde det vert mulig å fått laget en slags samle-post? Helst øverst på side 1, men det funker vel også med øverst på side 30 eller.no, bare sånn at man har èn fast side å vise intereserte folk til når de spør om noe som har blitt besvart 3 ganger tidligere. Personlig så forstår jeg dem hvis de ikke vil finlese alle de 30 sidene for å få svar på 1 spørsmål Så, en post som inneholder det som kommer frem av linker, bilder, reviews, ideèr, drivere, problemer og løsninger, og som blir holdt oppdatert sånn innimellom, som man kunne sende folk til.. en liten "Faq" altså, det hadde vert praktisk. Tråden blir jo ikke mindre og det er stadig flere her som er intereserte i og/eller innehavere av disse små arbeidshestene. Endret 18. april 2006 av DODweb.org Lenke til kommentar
Gjest Slettet+78912364 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Og Bleiken, det var jeg som la ut bildene tidligere. Samt hadde den første 3dmark-kjøringa. Takker for at du quota forresten, så slapp jeg å gjøre det selv Hehe, takk for det. Beklager at jeg ikke leita fram navn og quota skikkelig, men for mye arbeid til det.. generelt veldig enig med deg at det burde lages en slags samlepost. savner det selv.. Lenke til kommentar
DODweb.org Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 hehe, skjønte det Kjørte 3D mark 05 "demoen" igjen nå bare for morro, , denne gangen avslutta jeg alt (sist kjørte jeg med alt "på", så som NIS06, msn, icq, wlan ++ Nå fikk jeg derimot 3648 3D marks og 4632 CPU marks.. 3D'n har jo gått litt opp men CPU ned med 400?? Har ikke gjort annet enn å bruke den aktivt siden sist + installert nyere versjon av Omega driverne Lenke til kommentar
yo_flo Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 er Dell Precision M90 bedere enn Asus A6Ja?? er skjermkortet i Dellen bra til spilling eller er X1600 bedere?? Precision M90 http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...d&sbc=precn_m90 Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 blir jo litt dyrere om du skal ha den til å yte likt eller bedre. tror skjermkortet i denne er mere for CAD 3D og liknende. Lenke til kommentar
yo_flo Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 fant ut nå at den prisen på M90 var uten mva så da kan jeg bare glemme den.. blir nok en A6Ja.... Lenke til kommentar
Linken Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Hvilken skjermoppløsning har ASUS A6Ja? Ser i spesifikasjonene på ASUS sin hjemmeside at de opererer med både 1280*800 og 1680*1050. Se link; http://no.asus.com/products4.aspx?modelmen...l1=5&l2=24&l3=0 Lenke til kommentar
bidz Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Er ikkje Dell Inspiron 6400 ein bedre maskin visst ein velger dei beste valga? Då kommer ein ut med ca samme pris. 5939690[/snapback] Det spørs på hvilket bruksområde den skal brukes. Er du en gamer, duger ikke X1400 som er det "hotteste" valget til i6400 nei. X1600 yter mer enn dobbelt så bra som X1400. Lenke til kommentar
Hootie Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Det spørs på hvilket bruksområde den skal brukes. Er du en gamer, duger ikke X1400 som er det "hotteste" valget til i6400 nei. X1600 yter mer enn dobbelt så bra som X1400. 5941597[/snapback] Bruksområdet blir vell for det meste surfing, film, musikk, litt redigering og så kommer eg vell til å spille litt visst eg får meg maskin som det går an å spille med.. Pcen bør klare program som Adobe Photoshop, filmredigering, Autocad osv. uten problem. Og den bør klare spill som BF2 og Gudfaren uten å lagge. Er dette noke X1400kortet ikkje klarer? Og korfor i H*****E skal det være så umulig å forstå betegnelsene på skjermkort! Lenke til kommentar
Hootie Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Snakka nett med Dell om x1400kortet. Han meinte at det var ett meget bra kort som gjorde Inspiron 6400 til ein god allroundmaskin. Det skulle ikkje vær noke problem å spille med denne maskinen i følge han. Har han rett, eller er x1600 så vanvittig mykje bedre? Han kunne ikkje gi meg noke meir tilbud på denne maskinen da det er ein kampanje på -1700kr fram til den 19.04. Bør eg slå til på Dell Inspiron eller bør eg betale 1350kr ekstra og gå for Asus A6Ja? Det som gjer at eg ikkje allerede har bestilt Asus er harddisken på 4200rpm... Endret 18. april 2006 av Hootie Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Snakka nett med Dell om x1400kortet. Han meinte at det var ett meget bra kort som gjorde Inspiron 6400 til ein god allroundmaskin. Det skulle ikkje vær noke problem å spille med denne maskinen i følge han. Har han rett, eller er x1600 så vanvittig mykje bedre?5942336[/snapback] Er vel ikke noen overraskelse at Dell selv snakker positivt om maskinen. . X1400 er nok dessverre en del svakere enn X1600. Lenke til kommentar
Leifen1980 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Kjøpte min versjon nå forrige lørdag. (T2400 og 1GB Ram) Må si meg meget fornøyd foreløpig. Kan jo nevne at jeg har følgende 3D Mark score: 03: 6400 06: 1830 Selv har jeg nok tenkt å oppgradere med ny harddisk og evt. 1GB til etterhvert, så det hadde vært spennende å sett hvilke forbedringer dette gir dere andre brukere. (Science Mark, oppakking av RAR, komprimering etc.. <--- har ikke så mye peiling på dette) 1 ting irriterer meg litt dog. Jeg bruker Ctrl + C og Ctrl + V en del, og da det er svært uvant med den Fn tasten helt ute til venstre. Noen som vet om det er mulig å få bytte om Fn og Ctrl i Windows? Endret 23. april 2006 av Leifen1980 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå