bidz Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 hvilken bios er det du bruker nå? min ble shippet med x06 5863998[/snapback] 207, den nyeste på Asus sine support/download sider. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 alle bør oppgradere til 207 fordi det er en bug i de tidligere versjonene som gjør at skjermen kun klarer 16 bits farger. Lenke til kommentar
ZadiZz Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 lest endel som sier laptopen er varmere på høgre sida av arma. har spilt en del spill på min a7j og har ikke merka noe varmeutvikling. Har vært faktisk ålreit. A7j og A6j er jo som ca samme men kan hende dem har fiksa det. Lenke til kommentar
Joanna Dark Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 lasta nettopp ned oblivin nå på min a6ja, men når jeg skal extracte fila så kommer det opp en feil melding write error: only NTFS file system supports files larger than 4gb Går det an å kjøre noe med dette? Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 lasta nettopp ned oblivin nå på min a6ja, men når jeg skal extracte fila så kommer det opp en feil melding write error: only NTFS file system supports files larger than 4gb Går det an å kjøre noe med dette? 5864259[/snapback] jeg fikk samme meldinga når jeg først prøvde å håndtere så store filer, størrelse dvd-kopi og oppover (altså +4gb). forsto det slik at harddisken var formatert i fat32, det gamle systemet pre-XP, eller kanskje til og med før win2k, husker ikke helt. jeg vet ikke helt hvor, men jeg fant en funksjon for å gjøre den om til NTFS ved en reboot. og nå er alt bra. sikkert noen her som kan si sikrere hvor den funksjonen var... kan det vært på egenskaper for diskene kanskje? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 lasta nettopp ned oblivin nå på min a6ja, men når jeg skal extracte fila så kommer det opp en feil melding write error: only NTFS file system supports files larger than 4gb Går det an å kjøre noe med dette? 5864259[/snapback] Start command-prompt / Ledetekst (Start - Alle programmer - Tilbehør - Ledetekst) Skriv så inn det om står her: http://www.ntfs.com/quest3.htm Det er helt ufarlig, du mister ingen data. Skal du gjøre det på begge partisjonene må du skrive inn den kommandoen for hver stasjonsbokstav (C:, D:, etc) Lenke til kommentar
anbar Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Det kan da gjøres mye enklere. Jeg fant et ikon på desktop. Står der ntfs converter. Har ikke gjort dette enda men det er jo i utganspunktet bare å trykke på den C:\WINDOWS\NTFS CONVERTER.CMD Lenke til kommentar
Joanna Dark Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 det står at jeg skal skrive inn volumetikett.. hva er det? og hvor finner jeg det? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 det står at jeg skal skrive inn volumetikett.. hva er det? og hvor finner jeg det? 5866281[/snapback] Det er navnet på harddisken din. Se i "Min datamaskin", så står det f.eks: System (C:) Da er "System" navnet på harddisken din. Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Det kan da gjøres mye enklere. Jeg fant et ikon på desktop. Står der ntfs converter. Har ikke gjort dette enda men det er jo i utganspunktet bare å trykke på den C:\WINDOWS\NTFS CONVERTER.CMD 5866016[/snapback] stemmer, jeg brukte det ikonet på skrivebordet. lett som fot i hose. jeg har bare slettet den snarveien i ettertid... Lenke til kommentar
anbar Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 bare undres, hvorfor ble hele systemet tregere etter at jeg konverterte? Lenke til kommentar
anbar Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 arg... når jeg nå skulle spille bf2 lagger det helt forferdelig... spillet fryser, nfsmw også... Noen som har tips? dette har tydeligvis noe med software å gjøre...kjørt ccleaner og fixet registry bugs, men ingen med bf2 eller nfsmw... Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Har du prøvd å defragmentere eller kjøre checkdisk? (Aner ikke om dette hjelper men det kan jo være verdt et forsøk.) Lenke til kommentar
zacko Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Brukte programmet som lå på skrivebordet til og konvertere til NTFS ,men den tok jo både c: og d: .. dette var ikke helt planlagt, da jeg vil ha c: som fat32. Noen som veit om et program som funker til og konvertere tilbake til fat 32 ?? ;p Lenke til kommentar
yo_flo Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 hvis man kjøper Oblivion og installerer det på a6ja'en, vil det samme skje da? at det ikke funker og man må konvertere til NTFS greie? Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 hvis man kjøper Oblivion og installerer det på a6ja'en, vil det samme skje da? at det ikke funker og man må konvertere til NTFS greie? 5872230[/snapback] Jeg er nesten 100% sikker på at man kan installere spillet på en FAT32 disk. (Det hadde vært meget sært om Oblivion inneholdt filer større enn 4GB) FAT32 filsystemet takler ikke filer som er større enn 4GB. Derfor har noen problemer når de skal ta backup av eller laste ned et DVD image/iso fil, da denne vanligvis er større enn 4GB. Lenke til kommentar
yo_flo Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 ok... flott! ble litt redd for at man ikke kunne installere spill som var større enn 4GB på a6ja'en.... spill kommer jo til å bi større og større... Lenke til kommentar
Trusestrikk Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Er det noen her som får til å spille BF2 på A6ja? Jeg sliter når det blir litt action, da lagger det. Har oppgradert til 1.5 GB RAM. Noen tips? Og hvorfor får jeg ikke kjørt 1280? Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 ok... flott! ble litt redd for at man ikke kunne installere spill som var større enn 4GB på a6ja'en.... spill kommer jo til å bi større og større... 5874171[/snapback] dette problemet gjør seg vel bare gjeldende når man snakker om enkeltfiler påover 4gb. med andre ord er det stort sett bare snakk om dvd-backup, eller slike nedlastinger som man får kjeft om man nevner her (FY Joanna! )... men er ntfs tregere enn fat32? hvorfor skulle man IKKE konvertere? evt bare konvertere den ene? Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Sjekk denne linken fore mere info om FAT32 vs. NTFS: http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå