Gå til innhold

ASUS A6Ja diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Archeron: funnet ut når du får den?

Pakken min befinner seg et flytende sted mellom oslo pakkesentral og nordstrand postkontor... *glede meg*

kunne vært artig å få satt opp en poll, hvor mange har kjøpt a6ja, hvor mange har vurdert den, og hvor mange kommer til å kjøpe... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
What are the PC system requirements?

Recommended:

* 3 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor

* 1 GB System RAM

* ATI X800 series, NVIDIA GeForce 6800 series, or higher video card

Minimum System Requirements: New!

* Windows XP, Windows 2000, Windows XP 64-bit

* 512MB System RAM

* 2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor

* 128MB Direct3D compatible video card

* and DirectX 9.0 compatible driver;

* 8x DVD-ROM drive

* 4.6 GB free hard disk space

* DirectX 9.0c (included)

* DirectX 8.1 compatible sound card

* Keyboard, Mouse

Supported Video Card Chipsets:

* ATI X1900 series

* ATI X1800 series

* ATI X1600 series

* ATI X1300 series

* ATI X850 series

* ATI x800 series

* ATI x700 series

* ATI x600 series

* ATI Radeon 9800 series

* ATI Radeon 9700 series

* ATI Radeon 9600 series

* ATI Radeon 9500 series

* NVIDIA GeForce 7800 series

* NVIDIA GeForce 6800 series

* NVIDIA GeForce 6600 series

* NVIDIA GeForce 6200 series

* NVIDIA GeForce FX series

ser fint ut som det skulle gå greit/kurant ;)

Lenke til kommentar

Er Oblivion et spill eller no? litt høye cpu-requirements, men det går sikkert...

EDIT: snakka akkurat med dem mamoz. bittelitt skuffa, men det löser seg. de hadde den ikke på lager i trheim, men de skulle prøve å få den opp så fort så mulig, hvilket vil si mandag eller senest tirsdag... så det er vel ikke akkurat verdens undergang. men jeg hadde jo håpa litt på idag eller i morgen. men den er jo bestilt og jeg henter den jo i butikken, så jeg slipper å vente på Posten.

så nå får jeg vel bare stikke ut og finne meg en trådløs ruter! :D

Endret av Archeron
Lenke til kommentar
Oblivon

ALdri hørt om spillet før nå ;)

Ikke helt min type spill...

5767935[/snapback]

aha, the elder scolls. jeg har nr 3, Morrowind, tror jeg fikk det med pcen elno. litt morro (morrowind, tog du'an? :cool: ), spilte det endel når jeg fikk det. men da hadde jeg dog ikke internett på hybelen. når man er vant med wow og andre mmorpg-spill, blir Elder Scolls litt kjedelig for meg. eller... ensomt er kanskje ordet... da det er singleplayer... :ermm:

edit: sklifereil

Endret av Archeron
Lenke til kommentar

Vel da har jeg fått min. Førsteinntrykket er kjempebra! Ingen døde piksler heldigvis :D

Synes det var heller dårlig diskoppsett (50/50 deling på C: og D:) begge FAT32 partisjoner, men ellers var alt toppers.

Synes ellers at laptop'en er noe/veldig varm på høyre side av pekebrettet. Både ved siden av pekebrettet og over selve tastaturet er det ganske varmt (ved vanlig surfe bruk). Synes også at det er litt merkelig at en ikke kan slå av Bluetooth funksjonen når en først har satt opp programvaren?? Regner med Bluetooth funksjonen trekker strøm hele tiden så hadde vært en fordel og kunne slått den av (kan slå av WLAN, men ikke Bluetooth - jeg finner iallefall ingen sånn funksjon).

Webcam'et funka fint, helt greit til MSN bruk og sånt.. Synes dog det var litt labert at det ikke følger med noen som helst software for det i det heletatt, kun driver. Dvs. en har veldig lite/dårlige innstillingsmuligheter osv. Lite vits og reklamere med 1.3 mpixel webcam (stillbilder) når det faktisk ikke er implementert noen mulighet i softwaren for og faktisk bytte bildestørrelse!

Resten er knall dog, knall skjerm, knall ytelse, knall lyd (faktisk veldig bra software også, bedre enn jeg hadde ventet iallefall), kjempedeilig tastatur osv. Laptop'en er også noe mindre en dama sin Inspiron 6000 i størrelse (og litt lettere) + at den er mye stillere (og hun har Celeron M og integrert skjermkort)... Det at den er såpass stille er vel også noe av grunnen til at det blir veldig varmt på høyre side, faktisk litt i det drøyeste laget synes jeg, på grensen til ubehagelig. Får se når resten av folket begynner og få laptop'ene sine og se om dette kun er i mitt tilfelle, isåfall kan det jo være noe galt med en vifte ellerno (har ikke sjekka temperaturer, og laptop'en har vært 100% stabil i hele dag, men har som sagt ikke spillt noe enda).

EDIT: Leste i en review at Fn-F2 (disable wireless) visstnok også slår av Bluetooth.. Synes fortsatt en skulle hatt mulighet til og slått av bluetooth og hatt wlan på, og omvendt... Om en vil bruke bluetooth for og koble seg på nett (via mobiltelefon) må en dermed også ha WLAN påslått samtidig = unødvendig batteriforbruk.

UPDATE: Fant ut at det følger med et lite program som heter "Wireless Console" der en kan slå av Bluetooth og WLAN samtidig eller hver for seg som en ønsker :)

EDIT 2: Det merkes også dessverre at dette er en 4200rpm harddisk (Fujitsu sak i mitt tilfelle), ikke det kjappeste om en vil kopiere ting og tang osv... Jeg kommer nok til og bytte ut 4200rpm disken med en 100GB Hitachi TravelStar 7200rpm etterhvert.

Synes også temperaturene er litt høye... 60c på CPU på "Super Performance", 52c på harddisken (59c etter 15min med defragmentering). Dette er vel og merke ved idle/surfing... Vet ikke hvordan jeg får sjekket temperaturen på X1600 chip'en? Finner ikke muligheten til det i Catalyst Control Center.. Noen som vet hvor en kan finne ut dette?

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Det at den er såpass stille er vel også noe av grunnen til at det blir veldig varmt på høyre side, faktisk litt i det drøyeste laget synes jeg, på grensen til ubehagelig. Får se når resten av folket begynner og få laptop'ene sine og se om dette kun er i mitt tilfelle, isåfall kan det jo være noe galt med en vifte ellerno (har ikke sjekka temperaturer, og laptop'en har vært 100% stabil i hele dag, men har som sagt ikke spillt noe enda).

Jeg har ikke noe varme problemer enda, har riktignok ikke fått spilt noe med den siden den bruker så lang tid på å bli klar (innstallering osv). Utrolig hvor mye som skal være automatisert...

Riktignok er den ikke varm, men deriomot hører jeg viften :(

Septimus  Postet i dag, 11:20

Og ja, hvilken prossesor har dere på de pcen dere bestilte, T2300 eller T2400 og er de bra til spill og vanlig bruk?

jeg har ihvertfall fått t2400... Når den er ferdig med formattere og installlere og lage image....så skal jeg fortelle hvordan den spiller... ;)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke noe varme problemer enda, har riktignok ikke fått spilt noe med den siden den bruker  så lang tid på å bli klar (innstallering osv). Utrolig hvor mye som skal være automatisert...

Riktignok er den ikke varm, men deriomot hører jeg viften :(

5772673[/snapback]

Ok. Du får se etterhvert. Mulig det er jeg som bare synes den er ganske varm, siden dette er min første laptop. Er merkbart varmere over høyre side av tastatur og touchpad til meg iallefall (rett under høyre CTRL og Windows tast, under touchpad og rundt Enter tast området). Den er også merkbart varmere enn en inspiron 6000 med celeron-m og integrert skjermkort (men det må en vel forvente).

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...