Gå til innhold

ASUS A6Ja diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

2. Jeg ser egentlig ned på alle som kjøper forbruksvarer med betalingsutsettelse eller avdrag.. hva om noe uforutsett skulle intreffe iløpet av de fire månedene, da har du pisset på leggen og sliter i lang tid fremover...Kjøp deg pc når du har råd, mye billigere og sikrere... Spør deg, trenger jeg den pc'n virkelig nå, eller kan den vente...

5752217[/snapback]

 

det er en konklusjon jeg har brukt tre måneder på å komme frem til, etter nøye planlegging og vurdering av alle sider. om du "ser ned på" meg av den grunnen så be my guest, men jeg har ikke bedt om økonomisk rådgivning her på forumet. min planlagte finansiering var mer en tilleggsopplysning til hvorfor jeg ikke ønsker å handle hos komplett. takk for din bekymring, men jeg handler ikke på kreditt om det ikke er en solid plan bak det...

 

akkurat fått mail fra mamoz nå, som varte på kun få timer. den skulle komme til hovedlageret i oslo den 17., og om jeg ville ha en skulle de få sendt den opp til trheim på et lite døgn. dette begynner å se lovende ut! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2. Jeg ser egentlig ned på alle som kjøper forbruksvarer med betalingsutsettelse eller avdrag.. hva om noe uforutsett skulle intreffe iløpet av de fire månedene, da har du pisset på leggen og sliter i lang tid fremover...Kjøp deg pc når du har råd, mye billigere og sikrere... Spør deg, trenger jeg den pc'n virkelig nå, eller kan den vente...

5752217[/snapback]

 

det er en konklusjon jeg har brukt tre måneder på å komme frem til, etter nøye planlegging og vurdering av alle sider. om du "ser ned på" meg av den grunnen så be my guest, men jeg har ikke bedt om økonomisk rådgivning her på forumet. min planlagte finansiering var mer en tilleggsopplysning til hvorfor jeg ikke ønsker å handle hos komplett. takk for din bekymring, men jeg handler ikke på kreditt om det ikke er en solid plan bak det...

 

akkurat fått mail fra mamoz nå, som varte på kun få timer. den skulle komme til hovedlageret i oslo den 17., og om jeg ville ha en skulle de få sendt den opp til trheim på et lite døgn. dette begynner å se lovende ut! :thumbup:

5754270[/snapback]

 

Ikke for å være på kanten, men økonomisk rådgivning tar jeg faktisk betalt for. Beklager om dette rådet støtet deg, men noen må da vise litt omtanke, om det er her på forumet eller om det er i banken spiller da liten rolle. Å kjøpe på avbetaling eller utsettelse er for noen en snarvei inn til økonomisk ruin. Får håpe du er heldig, hvis ikke har du deg selv å takke...

Lenke til kommentar

Er det stor forskjell mellom 5400rpm og 4200rpm? Eg har ein 80gb 5400rpm ekstern 2,5" disk. Vil det i tilfelle være ein stor fordel å putte denne inn i maskinen og bruke den på 4200rpm som ekstern disk?

Vil det bli problem med f.eks å sjå film fra den eksterne harddisken visst den kun er på 4200rpm?

Lenke til kommentar

Ser litt på bilder av maskinen her. Kunne godt tenkt meg å hatt s-video og nettverksportene bak, og flytta usbportane fram på høgre siden. Men kva bruker ein egentlig ein Line-in port til på ein bærbar pc? Tar ikkje microfonen seg av den delen? Det eg savner på bærbare pcer er ein skjikkelig lydutgang! Finnest det billige løysninger for dette? Usbkort eller noke?

Lenke til kommentar
Ser litt på bilder av maskinen her. Kunne godt tenkt meg å hatt s-video og nettverksportene bak, og flytta usbportane fram på høgre siden. Men kva bruker ein egentlig ein Line-in port til på ein bærbar pc? Tar ikkje microfonen seg av den delen? Det eg savner på bærbare pcer er ein skjikkelig lydutgang! Finnest det billige løysninger for dette? Usbkort eller noke?

5755457[/snapback]

 

du kan vel kansje bruke noe slikt?

 

fant bare et kjapt alternativ som ikke koster skjorta. der har du bla 5.1 surround, og digital lydutgang. hvordan lydkvaliteten er vet jeg ikke, men det finnes vel endel slike eksterne løsninger for den som trenger slikt...

 

men husker jeg feil, eller er det ikke en sånn digital spdif-sak på a6ja'en?

 

EDIT: var nok bare jeg som huska feil ja... :blush:

Endret av Archeron
Lenke til kommentar
Det eg savner på bærbare pcer er ein skjikkelig lydutgang! Finnest det billige løysninger for dette? Usbkort eller noke?

5755457[/snapback]

 

Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS Notebook PCMCIA kan du dytte inn i PCMCIA porten og få ganske så OK lyd.

 

Er selv nysgjerrig på hvordan Intel High Definition Audio saken er... Sikkert ikke i nærheten av det jeg er vant til med mitt Audigy 2 ZS, både teknisk messig og software messig (digger Creative programvaren som fulgte med mitt Audigy 2 ZS iallefall, masse kjekke funksjoner i det som jeg brukte).

Lenke til kommentar
stemmer det. som default kjører alle prosesser på begge kjerner men om man vil endre på det kan man gå på task manager og velge affinity.. btw tipper vi ser heftig ytelse når Core Quad kommer på markedet :p

5739859[/snapback]

 

core quad? som i quadriple, som i 4?! fett! :dribble:

5741815[/snapback]

 

 

jupp.. står på en art. på hw at det skal begynne å komme neste år mener jeg det var...

Lenke til kommentar

Dette er som fløte i mine ører ( ehhem ) :hmm:

 

Komplett.no :

 

ASUS A6Ja 15.4"WXGA, ATI X1600-256, Core Duo T2400,1 GB,100GB,DVD±RW,WLAN/BT,XPP

 

Lagerstatus: 34 på lager.

 

Da betaler jeg de hundrelappene mer enn på psdata med glede ; )

Endret av zacko
Lenke til kommentar
jeg synes harddisken på den oppgraderte asus a6ja'en er treig kan jeg da bruke en slik for at den skal bli raskere:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313105

vil jeg merke mye forskjell ved loading av spill etc...

5759945[/snapback]

 

er ingen ekspert, men jeg ser ikke helt for meg at overføring over usb skal gå raskere enn det maskina klarer internt over egen bus. men jeg har tatt feil før... går overføringa over usb'en raskt nok så er det vel ikke noe i veien for at du kan bruke en slik

Lenke til kommentar
1 stk i levering ******

Plukking begynt: 2006-03-15T20:17

 

Fredag blir en god dag, helgen kommer til å få noen sene kvelder...

5761023[/snapback]

 

 

hehe. står akkurat samme på min, gleder meg som en liten unge.. håper den kommer til helga, fare for noen sene kvelder da gitt ;d

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...