klilleng Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 jeg har latt de være til de ble sendt tilbake 2 - 3 ganger og måtte ikke betale gebyr.. 5732749[/snapback] Flaks eller snill/tiltaksløs nettbutikk.. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 bare for å presisere så gjorde jeg det ikke for å være r*vhøl, det var mere litt impulskjøp opplegg pga gode tilbud for så å ikke ha råd når den kom Lenke til kommentar
anbar Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 da burde du tøyle kjøpelysten din litt neste gang 2mass... neste gang vil det kanskje ikke gå like lett!?! men over til topic... jeg gleder meg! Lenke til kommentar
Hootie Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Finnest det pcer på markedet som tilsvarer denne? Da det tydligvis er stor forvirring ang. leveringstid på denne maskinen så vil eg å sjå etter andre alternativ. Vil ikkje ha større enn 15,4" skjerm! Pris ca.15000,- Har ett spørsmål til. Muligens av den tåplige sorten. Korleis virker ein core duo i praksis? F.eks. visst eg bruker den eine til film og den andre til spill. Skjer det av seg sjølv eller må eg velge det? Endret 11. mars 2006 av Hootie Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Finnest det pcer på markedet som tilsvarer denne? Da det tydligvis er stor forvirring ang. leveringstid på denne maskinen så vil eg å sjå etter andre alternativ. Vil ikkje ha større enn 15,4" skjerm! Pris ca.15000,- Har ett spørsmål til. Muligens av den tåplige sorten. Korleis virker ein core duo i praksis? F.eks. visst eg bruker den eine til film og den andre til spill. Skjer det av seg sjølv eller må eg velge det? 5738566[/snapback] slett ikke noe dumt spørsmål, var litt forvirret selv først. men en duo core cpu fungerer vel ganske enkelt som om du hadde to prosessorer i steden for bare en. du velger ikke hvilken som skal gjøre hva, men maskinen blir generelt raskere på multi-tasking. i steden for en vanlig cpu som jobber med alle de forskjellige prosessene som kjøres samtidig, har du her to kjerner som jobber side om side med to prosesser om gangen. to bartendere tar unna køen foran disken kjappere enn en... så vidt jeg har skjønt. please correct me if i'm wrong, men det er vel unødig å si her på forumet! Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 stemmer det. som default kjører alle prosesser på begge kjerner men om man vil endre på det kan man gå på task manager og velge affinity.. btw tipper vi ser heftig ytelse når Core Quad kommer på markedet Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Regner med at det fungerer likt som på min pentium D 930 dualcore. Her virker det som den fordeler oppgavene ganske likt på begge kjernene. Differansen (tror jeg det heter) mellom kjernene er ganske lav. Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 stemmer det. som default kjører alle prosesser på begge kjerner men om man vil endre på det kan man gå på task manager og velge affinity.. btw tipper vi ser heftig ytelse når Core Quad kommer på markedet 5739859[/snapback] core quad? som i quadriple, som i 4?! fett! Lenke til kommentar
zacko Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) Bekreftet dato 31.03 på psdata.. Har fått mail om at disken på den oppgraderte versjonen av ASUSA6Ja har en hastighet på 4200 opm(psdata) .. Har ikke folk her fått opplyst på mail fra psdata at hastigheten skulle være 5400 opm ? Jeg fikk dette opplyst pr tlf ihvertfall. Quote mail: Lurer på om hastigheten på disken i denne ASUSA6Ja er på 5400 opm eller 4200 ? Det opplyses bl.a på komplett.no at hastigheten er på 4200 og ikke 5400 som dere har opplyst til kunder .. Fint hvis jeg kunne ha fått et svar på dette da det er vesentlig for valg av ASUSA6Ja maskin. Hei Den leveres med 4200rpm disk, noe som også er oppgitt på maskinen: http://www.psdata.no/ps.asp?it=121661&mlevel= Mvh xxxx xxxx Salgskonsulent PS Data AS Edit : Nå fungerte linken, dette er jo til den første versjonen -- hmmmm Ved ny mail fikk jeg denne tilbake meldingen : Hei Det er samme rpm på 100GB disken. Mvh xxxx xxxx Salgskonsulent PS Data AS Litt skuffende at det ikke er større hastighet på disken .. Endret 13. mars 2006 av zacko Lenke til kommentar
RoarG Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Bekreftet dato 31.03 på psdata.. Har fått mail om at disken på den oppgraderte versjonen av ASUSA6Ja har en hastighet på 4200 opm(psdata) .. Har ikke folk her fått opplyst på mail fra psdata at hastigheten skulle være 5400 opm ? Jeg fikk dette opplyst pr tlf ihvertfall. Quote mail: Lurer på om hastigheten på disken i denne ASUSA6Ja er på 5400 opm eller 4200 ? Det opplyses bl.a på komplett.no at hastigheten er på 4200 og ikke 5400 som dere har opplyst til kunder .. Fint hvis jeg kunne ha fått et svar på dette da det er vesentlig for valg av ASUSA6Ja maskin. Hei Den leveres med 4200rpm disk, noe som også er oppgitt på maskinen: http://www.psdata.no/ps.asp?it=121661&mlevel= Mvh xxxx xxxx Salgskonsulent PS Data AS Edit : Nå fungerte linken, dette er jo til den første versjonen -- hmmmm Ved ny mail fikk jeg denne tilbake meldingen : Hei Det er samme rpm på 100GB disken. Mvh xxxx xxxx Salgskonsulent PS Data AS Litt skuffende at det ikke er større hastighet på disken .. 5745832[/snapback] Enig, skuffende!! Blir som å kjøre en Ferrari med 14" stålfelger:/ Vi er to stk som tenkte på å kjøpe, men dropper det nå. Kanskje d blir en "ekte" Ferrari fra Acer...drøy pris men du vet hvertfall hva du får! Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 tja, vi vet vel hva vi får på denne og, når det blir opplyst etterhvert. kunne selvsagt vært åkei med raskere disk, men det får vel bare være. får jo mere ram, større hd og slightly raskere cpu ihvertfall... kan man ikke pakke inn en "vanlig" hd i denne da? (har aldri hatt lappis før, er usikker på hvilke deler som er like i laptop'er og desktop'er) Lenke til kommentar
CeRwiN Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 I en stasjonær pc er det 3,5" hdd og i bærbar er det 2,5" hdd. Jeg har den første utgaven av A6Ja'en, og merker at harddisken er ganske treg (loading av spill osv.), men skal oppgradere rammen litt snart så får se hvordan den blir da. Vil loading tida bli mindre hvis jeg evt. kjører spilla fra en ekstern harddisk? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) Komplett.no har nå bekreftet leveringsdato den 17.03.2006. Dvs på Fredag skal de ha den oppgraderte utgaven på lager. Merkelig at de skal få de så mye kjappere enn PSData, enda de kom ut i produktisten til Komplett lang tid etter PSData viste den i sine prislister. Endret 13. mars 2006 av bidz Lenke til kommentar
anbar Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 skriver en mail til dem nå og spør... Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 oj, på fredag allerede? må kanskje hive meg rundt og bestille da... Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) noen som har erfaringer med mamoz.no forresten? de skal også få denne inn på fredag, koster det samme som på datakjeden men jeg slipper porto da de holder til i trheim. dvs, datakjeden gjør jo og det, men de har enda dato 27.03 kunne bestilt fra komplett, men de har ikke den finansieringen jeg trenger. 4mnd's rentefritt. jobber jo hele sommeren, så jeg får betale ut alt i august... håpløst av psdata å få den 2 uker senere enn de første! ellers hadde de lett fått penga mine... Endret 14. mars 2006 av Archeron Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Mamoz er en veldig bra nettbutikk, jeg har kjøpt mye fra dem og det er aldri noe tull (anbefales) Lenke til kommentar
anbar Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 noen som har erfaringer med mamoz.no forresten? de skal også få denne inn på fredag, koster det samme som på datakjeden men jeg slipper porto da de holder til i trheim. dvs, datakjeden gjør jo og det, men de har enda dato 27.03 kunne bestilt fra komplett, men de har ikke den finansieringen jeg trenger. 4mnd's rentefritt. jobber jo hele sommeren, så jeg får betale ut alt i august... 5751744[/snapback] 1. mamoz er kjempeflotte, de er som regel litt dyrere, men samtidig yter de topp service, hadde en gang problemer med dem om en laser printer(borte fra leverandørens lager), men de tok ansvaret og løste saken(gav meg en bedre til en hyggligere pris)... 2. Jeg ser egentlig ned på alle som kjøper forbruksvarer med betalingsutsettelse eller avdrag.. hva om noe uforutsett skulle intreffe iløpet av de fire månedene, da har du pisset på leggen og sliter i lang tid fremover...Kjøp deg pc når du har råd, mye billigere og sikrere... Spør deg, trenger jeg den pc'n virkelig nå, eller kan den vente... Lenke til kommentar
bidz Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Sendte Komplett.no en epost i gårkveld og fikk svar nå. Spurte om maskinene virkelig kom på fredag og når utsendinger ville starte. Spurte også om bytte av harddisk ville bryte garantien Fikk dette som svar: Heisann, Det stemmer at den kommer inn til oss den 17.03. Dvs. at maskinen mest sannsynlig kan bli sendt utifra oss mandag 20. Du mister ikke garantien ved å bytte disk bare du er forsiktig:) -- Per Øyvind G Salgsavd. Komplett.no Dvs. at selv om en bytter harddisk selv (som det står i Asus sin brukerhåndbok at en mister garantien hvis en gjør) så gir Komplett.no garanti på det uansett? Merkelig, men men - har det skriftlig nå iallefall Endret 14. mars 2006 av bidz Lenke til kommentar
anbar Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 tror ikke jeg kommer til ¨å gidde å bytte harddisk... er for lat til det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå