Gå til innhold

ASUS A6Ja diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Da har jeg snakket med en på Mamoz.no (Live help) og han sa at det var samme bærbar men fra forskjellige leverandører. De fiksa på det med en gang slik at den ble kun liggende under 1 vare nå, og at den billigste prisen ble listet.

Så da er det ikke noe hardware forskjell alikevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
med andre ord så støtter ikke intel core duo windows vista...

Men vil jeg se noen ytelseforskjeller mellom dem i spill eller i batteritid?

Hater valgfrihet og venting... det får meg til å tvile...

5726539[/snapback]

Emm jo.. Windows Vista kommer til og komme i både 32 bits og 64 bits utgave. Mesteparten av programvaren til Vista regnes det med at faktisk kommer i 32 bits utgaver.

Husk at stort sett den eneste merkbare tingen med 64 bit kontra 32 bit er muligheten for og adressere mye mer RAM. Problemet med 64 bit er også at programvare kommer til og faktisk bruke litt mer RAM vs 32 bits utgavene også.

64 bit er oppskrytt.

Endret av bidz
Lenke til kommentar

@Bidz:

:hmm:

Da tror jeg nesten heller det er manglende serienr ved mamoz, evt. at de har noen andre løsninger.. eller noe..

Hittil er samtlige A6Ja-er med H levert med Home og P = Professional.

Hadde vert morsomt å sett hele produktspekteret evt. hva de forskjellige kodene står for.

Endret av DODweb.org
Lenke til kommentar
takk for godt svar! men vil jeg merke en ytelseforskjell idag med xp, turion vs intel core duo... finner ingen  tester på nettet om dette...

5726594[/snapback]

Mulig Turion'en er kjappere på 1 task, fordelen med core duo er jo nettopp at det er som og ha 2 prosessorer. En kan med andre ord gjøre mer samtidig. F.eks. kan man encode en film på en kjerne, og fortsatt ha en ubrukt kjerne (og en helt responsiv PC) som en kan bruke til andre ting (f.eks. spill, musikk, surfing, whatever). Kjører du igang video encoding på turion'en så kan du glemme og bruke den til noe spesielt mer samtidig (surfing går nok, men en kan bare glemme tyngre oppgaver, da vil det gå kjempetreigt).

Jeg for min del vil heller ha 2 kjerners CPU enn en CPU som kanskje er litt raskere på 1 oppgave. Jeg kjører stort sett masse programmer samtidig, så det hadde hjulpet på multitaskinga mye!

Dessuten regner jeg med at Centrino plattformen er litt mer batteri vennlig enn AMD plattformen (selv om AMD cpu'en visstnok bruker mindre batteri i seg selv, så må en ta chipset osv i betraktning også).

Lenke til kommentar
@Bidz:

:hmm:

Da tror jeg nesten heller det er manglende serienr ved mamoz, evt. at de har noen andre løsninger.. eller noe..

Hittil er samtlige A6Ja-er med H levert med Home og P = Professional.

Hadde vert morsomt å sett hele produktspekteret evt. hva de forskjellige kodene står for.

5726606[/snapback]

Alle a6ja kommer med XP pro etter det jeg kan se?

Så det er 2 typer a6ja, den heftigste og den mindre heftige ^^

Lenke til kommentar

men det er altså ingen som har denne beste utgaven inne enda? nærmeste vi kommer er "ubekreftet" hos psdata og mamoz 24.03, pluss komplett som kansje kommer med 4200rpm? (noen som faktisk har hørt med komplett om denne hd'en, eller tar vi web-siden deres for god fisk? har funnet endel rart på de sidene før, mener jeg å huske). gleder meg som en unge på julaften, er jo bare to uker til de forhåpentligvis får den inn...! :D

Endret av Archeron
Lenke til kommentar

Det er ingen som vet når den kommer, sendte mail til psdata...

Hvis ikke Asus har maskinen på sitt Europa lager og evt er tomme i Asia, er det

lite jeg kan gjøre med dette. Så snart vi har en bekreftet dato får du en ny

ordrebekreftelse.

Beklager leveringstiden.

Pc'n er nylig lansert, dvs ikke kommet til utkants norge... men lillebror er jo nærmest sagt identiske (litt bedre seff- ellers hadde det ikke vært noen vits i å selge to modeller :p)

Lenke til kommentar

Nå er leveringsdatoen på psdata satt til bestillingsvare 31.03, hvor skal dette ende mon tro ?? :ermm:

Edit: mens på komplett står det nå : 2006-03-17 hmmm.. dør nesten av spenning.

Endret av zacko
Lenke til kommentar

Sendte epost til Komplett.no angående om maskinen blir levert med 5400rpm eller 4200rpm harddisk. Spurte om de kunne dobbeltsjekke det siden PSData har sagt at modellen blir levert med 5400rpm harddisk.

Her er svaret jeg fikk:

Det PS Data skriver og sier der er feil. Den modellen kommer med 4200RPM disk og ikke 5400RPM disk. Det har vært tatt opp på blant annet hardware.no sitt forum akkurat dette. Håper egentlig at PSData kan få endret infoen i sitt system slik at det blir riktig info om PCen:)

Synd... Har nå også lagt inn en ordre på PC'en hos Komplett.no, selv om de er ca 250kr dyrere enn PSData har de ubekreftet leveringstid til 17.03.2006 nå.. Førstemann som sender PC'en i posten får pengene fra meg iallefall, den andre avbestiller jeg hos, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Synd... Har nå også lagt inn en ordre på PC'en hos Komplett.no, selv om de er ca 250kr dyrere enn PSData har de ubekreftet leveringstid til 17.03.2006 nå.. Førstemann som sender PC'en i posten får pengene fra meg iallefall, den andre avbestiller jeg hos, enkelt og greit.

5732243[/snapback]

Morsomt hvis de sender ca samtidig da. :)

Lenke til kommentar
Kan man ikke bare la pakken ligge på post- kontoret da ? Eller blir man belastet for noe ?

5732313[/snapback]

Porto og gebyrer. Dårlig idé.

Pluss av webshopen sikkert blir rimelig irritert på deg..

5732341[/snapback]

Er du sikker på at man blir belastet for det ? Tror ikke man blir belastet for noe jeg da men... (ikke at jeg har tenkt til å ikke hente noen pakke, men haster og få laptop i hus)

Lenke til kommentar
Er du sikker på at man blir belastet for det ? Tror ikke man blir belastet for noe jeg da men... (ikke at jeg har tenkt til å ikke hente noen pakke, men haster og få laptop i hus)

5732358[/snapback]

JA! Hvis du driter i å hente pakken får du (nesten) garantert en regning på porto begge veier, samt et ekspedisjonsgebyr. Hvis man av en eller annen grunn tar taktikken med å bestille fra to steder, og begge sender, så kan man evt bruke angreretten på den ene. Da slipper du med porto én vei.

Lenke til kommentar

står det ikke noe i bestillingsavtalen at "uhentede pakker blir belastet med" noe gebyr og/eller porto? tror det er ganske vanlig når det gjelder postoppkrav ihvertfall...

men om du følger litt med på webshopene bør du jo klare å få med deg hvem som får den først. får de ikke en "bekreftet"-dato noen dager før da?

Endret av Archeron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...