Jada-jada Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Ok, nå ble jeg litt usikker/redd her:Fra komplett.no: "Lager Harddisk 100 GB - 4200 opm" 5723045[/snapback] Stemmer nok dessverre det da (Komplett vet hva dem driver med) Lenke til kommentar
DODweb.org Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 *host host kremt kremt* Kan altids handle der hvis ingen andre har det jeg skal ha. Men her så trur jeg at komplett kan ha rett. Det er samme serie-nr (Q028P-NOR) som på PS maskinen så det er samme maskinen i alle fall. Hvor så PS-menneskene at det var 5400 disk? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Kanskje de hørte det fra Asus? Lenke til kommentar
ols Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Større utenlandisk test med mange interessante opplysninger, sammenligninger, bilder: http://www.hexus.net/content/item.php?item=4359&page=1 Testmaskinen er tydeligvis levert med en 100gb 5400 disk. (pussig nok er XPSgen2 som de har til sammenligning utstyrt med en på 4200 rpm). Konklusjonen tyder uansett på at dette er en vel avbalansert maskin som har "alt". Får nesten lyst å si grattis til Asus, dog personlig ville jeg foretrukket en SXGA skjerm istedetfor WIDE. Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 ok, jeg har dritlyst på denne og fiksa med student-avbetalingsavtale gjennom cresco og sykepleierforbundet som snart skal være i orden. blir litt dyrere, men sånn er det når man er blakk student. får jobbe ekstra i sommer og betale ut senest august elno. er det kun psdata som har den nye "enhanced" utgaven? de aner jo tydeligvis ikke når de får den inn... Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Komplett har den også. Men ikke på lager så klart. Lenke til kommentar
DODweb.org Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 jojo, sånn er datalivet i dag.. kjøp en pc ene måneden, neste måned er samme pc med mer minne, bedre disk og raskere cpu der til samme prisen ^^ Uansett, det jeg skulle si: Det er en del A6Ja-maskiner rundt om kring. Den første komplett tok in var Q011P/NOR, og som mange kjøpte. Der er mange andre varianter ute, men butikkene tar ikke inn alle. Q002H/xxx er vel den billigste, minst ram, minst hd osv og XP Home. Deretter går det oppover med serienr. Her i lille norge var det vel en del som kjøpte mere minne osv så Norek tar inn en annen modell, Q028P, mer minne og raskere HD (tilogmed jeg syns den jeg har er litt treg..) hadde vert interesant å sett hele spekteret. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Også plutselig kommer en annen variant med bedre oppløsning på skjerm Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 men det er jammen meg merkelig at de tilbyr varianten med WSXGA og bedre cpu og ram og mere og raskere hd i andre land men ikke her, jeg mener nordmenn er jo kjent for å bruke mye penger på pc osv. jeg hadde gladelig lagt litt mere i den tror jeg selv om jeg er veldig fornøyd med den jeg har og. Lenke til kommentar
DODweb.org Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Helt enig 2mass. Men ærlig talt er jeg ikke overasket, begynner å bli litt smålei av å bo i annerledeslandet nå. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Ifølge en bruker test på notebookreview.com forumet så kommer modellen med 1.83GHz Core Duo og 1GB minne med 100GB 5400rpm HDD, iallefall i Australia Endret 9. mars 2006 av bidz Lenke til kommentar
DODweb.org Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Så du noe serienummer? men er sannsylighvis samme maskin, skulle jeg tro. Lenke til kommentar
anbar Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 har bestilt den reviderte fra psdata.no nå blir det å vente og skrape sammen penger... Lenke til kommentar
DODweb.org Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Lykke til Håper på deres vegne at den virkelig har en 5400 disk Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 det håper jeg og! både komplett og mamoz har visst ubekreftet dato 24.03, så det er vel bar eå smøre seg inn med tålmodighetskremen... får jo god tid til å ordne finanser da, om ikke annet... og gjøre klart til trådløst nett! Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 forresten; det er ikke noen som vet om denne Q028NOR kommer med 1x1028 ram, eller om det er 2x512? de derre småbrikkene irriterer meg... Lenke til kommentar
DODweb.org Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) forresten; det er ikke noen som vet om denne Q028NOR kommer med 1x1028 ram, eller om det er 2x512? de derre småbrikkene irriterer meg... 5724676[/snapback] Komplett skriver: Ekspansjon / Tilkoplinger Totalt antall (frie) ekspansjonsspor: 2 ( 1 ) x minne Ser ut som om det er 1x1024 Endret 9. mars 2006 av DODweb.org Lenke til kommentar
anbar Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg bare undres, komplett og har jo en tilsvarende pc med turion isteden. Hva er best: turion eller intel core duo? kan ikke vente til april.... Lenke til kommentar
DODweb.org Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 er vel heller opp til behov, Turion er 64-bit og CoreDuo er dobbel-kjerne. Det er vel strengt tatt ikke for mange program skrevet for noen av dem enda. 64bit kommer og dobbelkjerne applikasjoner kommer. Med Vista kommer 64bit og det er vel et års tid til. Frem til det er det XP64 og der er det såpas mye groms fremdeles. Umiddelbart er vel kanskje CoreDuo bedre (er vist også bedre enn andre Intel dobbelkjerneløsninger da de har fått orden på et par av de største effekt-tyvene) Selv liker jeg dobbelkjerne veldig godt, selv om jeg ikke bruker programmer skrevet for det. Spill på den ene kjerna og alt annet på den andre, hærlig hastighet. Det er liksom litt vanskelig å sammeligne to forskjellige ting. Hva er best, pickup eller motorsykkel? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Har sett litt nøye på webbutikkene som tar inn de "nye" modellene med Core Duo 1.83GHz og 100GB hdd, etc... Det ser ut at det er noen forskjeller her i Norge og... Komplett tar inn følgende modell "A6JA-Q028NOR" som er ubekreftet 24.03.2006. Mamoz tar også inn "A6JA-Q028NOR" som er ubekreftet 24.03.2006. Men Mamoz tar også inn en modell med identiske spec's, men som har modell nr "A6JA-Q028P/NOR" som er ubekreftet den 23.04.2006". A6JA-Q028P/NOR er den eneste modellen PSData tar inn. Kanskje forskjellen på A6JA-Q028NOR og A6JA-Q028P/NOR er 5400rpm vs 4200rpm HDD, siden PSData sier deres leveres med 5400rpm HDD, samt Komplett lister sin med 4200rpm HDD?. Mamoz som tar inn begge disse modellene har en prisforskjell på 745kr på de (A6JA-Q028P/NOR er dyrest), så noe forskjell må det jo være... Begge ser ut til og være levert med Windows XP Professional også, så det er ikke det som utgjør "P"'en... Endret 9. mars 2006 av bidz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå