Gå til innhold

ASUS A6Ja diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvordan er  x1600 kort?  ca sånt 6600?

5701493[/snapback]

X1600 ligger på samme ytelsesnivå som Geforce 7800 Go (X1600 gjør det bedre i 3dmark05, ca 4200 poeng på en travelmate 8204wlmi som ble gjort av notebookforums.com, mens 7800go fikk rundt 3800 poeng i en inspiron 9400 i en test som ble gjort av hardware.no. 8204wlmi'en hadde dog 2.0ghz core duo, mens i9400'en hadde 1.83ghz core duo).

Lenke til kommentar

Jeg tror også at den har glossy skjerm, noe den "vanlige" A6Ja ikke har.

jonnyh: Javel ja. Da har mange mistet garantien fordi de har byttet harddisken. Syns det er rart at man skal miste garantien hvis man bytter hd. Det er sikkert en feil.

Lenke til kommentar

jonnyh: Javel ja. Da har mange mistet garantien fordi de har byttet harddisken. Syns det er rart at man skal miste garantien hvis man bytter hd. Det er sikkert en feil.

5703698[/snapback]

Har du fått dette bekreftet noe sted Eulogy? "glossy skjerm" jeg syntes dette er viktig i disse dager.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
noen som har litt bedre bilder av A6JA jeg kunne ikke finne noen bra bilder så man fikk se pc helt?

5703700[/snapback]

Det er antagelig denne som er anmeldt på cnet.

http://asia.cnet.com/reviews/notebooks/0,3...9097572p,00.htm

Klikk på bildene for å forstørre.

I testen får maskinen litt trekk for lav batteri-tid, ellers ikke noe spesielt. Personlig ville jeg aldri kjøpt bredskjerm (igjen). Desverrre har moten tatt helt av, så det blir stadig vanskeligere å finne akseptable maskiner med 4:3 skjermer.

(det 17 tommers Dell-monsteret jeg har hatt i snart et år har jeg nå gjemt unna på en hylle under bordplaten -delvis også pågrunn av designen- og bruker istedet ekstern skjerm/tastatur. Det går an når man bruker maskinen nesten bare stasjonært, og når det er DVI utgang. Asusen har også DVI det er bra). Jeg ville ellers valgt A6Ja hvis bredskjerm ikke er noe hinder. 17 er meningsløst stort. Disse skjermene på bærbare kan man sitte forholdsvis nært inntil. (det gjør man jo automatisk med en bærbar), ergo er 15 mer enn tilstrekkelig. At større betyr bedre er en seiglivet myte som oppsto den gangen da alt var smått (og da de fleste brukte CRT, som man jo ikke kan sitte for nær). Argumentet med at film er mer virkningsfull på en stor skjerm svelger jeg ikke. Man kan koble til TV apapratet i stua, eller gjøre som jeg: Nyte miniatyriseringen!

ps

Under spesifikasjoner står det noe om skjermen som tyder på at den har refleks. Etter min mening er refleks en uting, men jeg medgir at akvariumseffekten kan se imponerende ut i første omgang.

Jeg blir helt matt av reflekser.

Endret av ols
Lenke til kommentar

5703698[/snapback]

er glossy skjerm bra eller dårlig??

Lenke til kommentar

5703698[/snapback]

er glossy skjerm bra eller dårlig??

5704649[/snapback]

Varierer fra person til person. Du må nesten se det med egne øyne. Jeg synes det er supert, mens andre ikke liker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...