nbrandtz Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 hei har nettopp kjøpt meg en laptop, men har desverre ikke peiling på pc.. Lurer på hvilke muligheter jeg har for å koble denne opp til nettet da jeg ikke har internett tilkobling der jeg bor(kommer heller ikke til å få det, militæret) Hvilke muligheter har jeg? -gprs kort? dyrt og tregt? -trådlåst bredbånd kort? Dyrt? - oppkobling via mobilen?? funker k700i til det? Lenke til kommentar
claus erik Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Mest sannsynlig er det vel no områder med trådløst internett der du skal. eller? Da kan du bare kjøpe WLAN kort som koster rundt 400 og det er alt. Alle andre alternativer koster MYE mer du kan jo få 3G aboonemang hos netcom. Det koster 399,- /mnd hvis jeg ikke husker feil. Men da er du avhangig av dekning. GPRS kort er ofte veldig dyrt, og her betaler du også for trafikken. Du kan evt bruke mobilen som GPRS kort, men likevel må du betale for trafikken. (Dette koster 15kr /MB = Veldig mye, hvis du ikke finner noen bedre avtaler) Lenke til kommentar
Senshi Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Kan dessverre ikke gi deg et supert svar, men har erfaringer med følgende. - Oppkobling via mobil er TREEEGT. Ikke anbefalt med mindre du har 3G/UMTS mobil? Det er hvertfall min erfaring. Brukte nesten 2 min på vg.no så jeg gav opp. - Har et sånt mobiltkontor kort fra Telenor. Switcher mellom 3G/UMTS alt etter hva det er best dekning for. Virker veldig bra i byen (snitt på 250 kbit/s), men utenfor byen går det litt tregt. Vet ikke hva det koster, da jeg fikk det via jobben. - Prøvde først sånt GPRS kort, det gikk tregt. Går til å lese nettsider + sjekke mail. Fikk aldri målt båndbredde. Mvh Senshi Endret 5. januar 2006 av Senshi Lenke til kommentar
nbrandtz Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 hvordan vil denne fungere tror dere? har sjekket at jeg har dekning der jeg oppholder meg;) https://netcom.no/bedrift/produkter/mobiltb...onnectumts.html 384kbps? er ikkedet ganske raskt? hvordan er det i forhold til "standard adsl"?? slike datakort, er de "like" eller må jeg ha et fra netcom for å få det til å funke? Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Mest sannsynlig vil du ha internett oppkobling der du skal være... Jeg har to fettere stasjonert rundt omkring og begge bruker laptopen sin 24/7 online for å spille poker... Lenke til kommentar
nbrandtz Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Mest sannsynlig vil du ha internett oppkobling der du skal være... Jeg har to fettere stasjonert rundt omkring og begge bruker laptopen sin 24/7 online for å spille poker... 5420036[/snapback] nope, har wlan, og har prøvd å finne nettverk....har nesten 3 år igjen av tjenestenså jeg er nødt til å finne en løsning.. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Du har to (tre) reelle alternativer. 1) Meld deg som testbruker hos http://www.nordiskmobiltelefon.no/ Kjenner ikke prisene, men du kan jo sjekke med dem. 2) Skaff deg 3G (UMTS)-kort til PCen. F.eks Telenor Mobils trådløst kontor, eller Netcoms tilsvarende 2.5) Kjøp deg ny mobiltelefon som støtter 3G og bruk denne. (K700i vil bare gi deg GPRS-hastighet, og det er ikke brukbart til annet enn nødstilfeller.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå