Linnaldo Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Ja, overskriften er vel ganske forklarende. Jeg skal kjøpe meg ett digitalcamera i 2500-klassen. Har sett litt på Casio Exilimex- og Ixus-serien, og er mye der som ser gunstig ut. Før jeg imidlertid går til noe innkjøp vil jeg se om det er alternativer. Har gjort litt research selv, men må nok ærlig innrømme at jeg ikke har så alt for mye peiling. Aller helst vil jeg slippe unna de kameraene med AA-batterier, og SD-minnekort er en fordel, men ikke ett must. Kameraet bør være lite av størrelse, men det er vel de fleste i dag. Bør også tåle endel og ha god batterikapasitet. En annen litt viktig sak er at det ikke tar så lang tid fra man trykker å avløserknappen til bildet er tatt. De fleste her har vel mer peiling enn meg, så håper noen kan komme med anbefalinger. Endret 5. januar 2006 av Linnaldo Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Dersom du vil ha god batterikapasitet, er stort sett kamera med AA det beste. Eksempel: IXUS 40: Ca 140 bilder pr lading. PowerShot A520: Ca 300 bilder pr lading (eller 800 uten LCD påslått) (med 2300 mAh, større batteri gir bedre ytelse). Dersom det skal være lite, ville jeg gått for (avhengig av budsjett) IXUS 40/50/55 eller 700/750. Små, stilige, SD-kort, norske menyer, mange funksjoner, OK bildekvalitet med mindre støy enn fx Casio, hjelpelys for autofokus, bruker SD-kort, har optisk søker, erfaringsmessig høy kvalitet. Alle har mini-batteri, som gir (ref CIPA) sånn rundt 150 bilder. Ellers tror jeg det er noen andre tråder om akkurat dette her på akam.no....... Endret 5. januar 2006 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Dette er det spurt om mange ganger før, og du finner mange svar om du bare leser litt nedover i forumet. Om du fortsatt føler for å spørre, bruk tråden som Sportdive refererer til. Denne tråden stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg