int20h Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Broadcom har utviklet en dekoder-brikke som kan dekode signaler både fra Blu-ray og HD DVD. Les mer Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Dette lover bra. Men vil en spiller med denne brikken støtte cd-plater? Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Dette lover bra. Men vil en spiller med denne brikken støtte cd-plater? 5386740[/snapback] Alle framtidige optiske video-spillere vil vel støtte CD, DVD, VCD, Photo-CD og hva de nå heter alle sammen. Spørsmålet er om de vil støtte BR, HD-DVD eller begge. -k Lenke til kommentar
hanigjen Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Jeg er veldig skeptisk til både HD-DVD og Blue-ray grunnet DRM-løsningene som blir dyttet på oss. DRM burde lovreguleres med hensyn på at forbrukere skal kunne beholde nåværende "fair-use" muligheter. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Jeg er veldig skeptisk til både HD-DVD og Blue-ray grunnet DRM-løsningene som blir dyttet på oss. DRM burde lovreguleres med hensyn på at forbrukere skal kunne beholde nåværende "fair-use" muligheter.5387062[/snapback] Helt enig! Men siden nåværende politikere skjelden har innsikt i slikt og dermed neppe vil gjøre noe med det så håper jeg at HVD-formatet kommer snart og konkurrerer ut både Blåstråle og HD-DVD-formatet før de får fotfeste. Altså at de blir skviset ut på samme måte som DVD-RAM ble. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Lurer på hva som skjer hvis blå stråle delen av den chipen finner ut at den ikke lenger kan brukes, vil da hele saken slutte og funke eller bare blå stråle delen? Ellers er det jo en mulig løsning på format krigen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Vil dette si at det ikke er noen forskjeller i hvordan laseren osv. brukes på de 2 formatene? At det kun er snakk om software forskjeller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå