Gå til innhold

Fra Open Officedokument til Worddokument? Haster.


veos

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

fant ikke noe mer relevant kategori å poste i, så det for våge seg, så får heller en moderator flytte posten om han føler for det! :)

 

Hvertfall, her er situasjonen,

jeg har gjort en skoleoppgave i Open Office for Windows, altså det ble lagret som et .odt-dokument. Oppgaven skal leveres i dag, og læreren får ikke åpnet dokumentet, ettersom de bruker Microsoft Office og Word her på skolen.

 

Noen som kan hjelpe en gutt som må få levert inn tentamensoppgaven sin? :love:

 

Prøvde å skifte filnavn fra oppgave.odt til oppgave.doc, men det gikk jo, som dere sikkert vet, ikke.. Det ble bare firekanter og andre rare, idiotiske tegn.

 

Er evig takknemmelig for hjelp!

På forhånd takk,

Vegard

Endret av vegardostrem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det et tesktdokument? Du må åpne openoffice-dokumentet i openoffice writer (oppenoffice's svar på word) og lagre som .doc.

 

Openoffice er et drittsystem. Hele skolen bruker det, og jeg måtte bruke det da jeg lånte laptop av skolen i førsteklasse. Det var bugs i det overalt.

Lenke til kommentar
Er det et tesktdokument? Du må åpne openoffice-dokumentet i openoffice writer (oppenoffice's svar på word) og lagre som .doc.

 

Openoffice er et drittsystem. Hele skolen bruker det, og jeg måtte bruke det da jeg lånte laptop av skolen i førsteklasse. Det var bugs i det overalt.

5386541[/snapback]

 

Da har ikke du satt deg inn i det!

Bruker du 2t på det finner du fort ut av at det ikke er store forskjellen på Word og Openoffice tekstdokument!!

 

Jeg har byttet ut Word og Office pack med Openoffice da dette var gratis og forskjellen ikke var no særlig! Det trenger bare litt tid :)

Lenke til kommentar

Klart jeg satte meg inn i det. Brukte det tross alt aktivt i undervisningen et helt år! OpenOffice har sine fordeler, men det har enda flere ulemper. Men det er nå min mening. Jeg får Microsoft Office uten å betale for det, så jeg bryr meg ikke med OpenOffice lenger...

Lenke til kommentar

Jeg foreslår at trådstarter forventer at læreren kan åpne Open Document filer da dette i motsetning til Word-filer er en åpen standard. Om læreren velger å kreve at elevene har Microsoft Office til flerfoldige tusen kroner så kan trådstarter laste opp fila her så kan noen lagre den som .doc.

Lenke til kommentar
Jeg foreslår at trådstarter forventer at læreren kan åpne Open Document filer da dette i motsetning til Word-filer er en åpen standard. Om læreren velger å kreve at elevene har Microsoft Office til flerfoldige tusen kroner så kan trådstarter laste opp fila her så kan noen lagre den som .doc.

5387509[/snapback]

Dessverre finnes det et motargument til det der:

Det er PCer med word tilgjengelig på skolen, og du står fritt til å disponere disse.

Lenke til kommentar
Jeg foreslår at trådstarter forventer at læreren kan åpne Open Document filer da dette i motsetning til Word-filer er en åpen standard. Om læreren velger å kreve at elevene har Microsoft Office til flerfoldige tusen kroner så kan trådstarter laste opp fila her så kan noen lagre den som .doc.

5387509[/snapback]

Tror du har misforstått litt. Openoffice kan lese .doc filer, og lagre som .doc filer.

Lenke til kommentar
Dessverre finnes det et motargument til det der:

Det er PCer med word tilgjengelig på skolen, og du står fritt til å disponere disse.

5387523[/snapback]

I praksis er det vel gjerne slik at folk må jobbe med oppgaver hjemme også, og da hjelper det ikke stort at det er pcer tilgjengelig på skolen. Jeg syns derfor skolen bør tilrettelegge for bruk av fri programvare der det er mulig, slik at elever kan installere slikt på hjemmepcer uten å betale i dyre dommer eller gjøres seg til pirater.

Lenke til kommentar

Office leser ikke OpenOffice-dokumenter og kan heller ikke lagre som OpenOffice-dokumenter. OpenOffice leser Office-dokumenter og kan lagre i .doc.

 

Problemet på min skole er at elevene kan få OpenOffice og installere det hjemme, men lærerne på skolen forsetter å bruke Microsoft Office. Dermed fører det til litt kræsj hvis dokumenter skal sendes over epost etc. Skolen liker å promoterere seg som en skole som bruker gratis programvare fordi vi har Linux og OpenOffice på alle elevpcer, men lærerne bruker fortsatt Microsoft Office... Helt på trynet spør du meg.

Endret av shadowlands
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...