A_N_K Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Noen som har greie på en god multiplattform tråd-klasse? Jeg prøvde boost::thread, men det gikk sykt treigt (i forhold til standard Windows-tråder). Mulig at jeg gjorde noe rart da jeg kompilerte implementasjonen, men skulle ikke tro det... Litt synd egentlig siden jeg likte systemet. Noen som har gode erfaringer med boost kanskje? Lenke til kommentar
nappy Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 kan ingenting om C++ (er jo bare for pyser uansett....neida..bare tuller :smile: uansett.. kan litt om traadprogrammering og C, og IMHO ingenting kommer opp mot pthreads POSIX 1003.1c. skulle tro det er stoetta i C++. har du noen konkrete spm, saa bare send meg en epost :smile: kenneth Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-30 20:12, skrev nappy:kan ingenting om C++ (er jo bare for pyser uansett....neida..bare tuller :smile: Veit.. bare vi kjerringer som driver med C++ :_P Quote: uansett.. kan litt om traadprogrammering og C, ogIMHO ingenting kommer opp mot pthreads POSIX 1003.1c.skulle tro det er stoetta i C++.har du noen konkrete spm, saa bare send meg en epost :smile:kenneth Vel, alt i C er støttet i C++ (bortsett fra et par nye features kanskje). Poenget med å bruke boost::thread for meg er egentlig at det er OO, og kryssplattform. Har sett litt på pthreads, mener det fins en Windows-port? Uansett foretrekker jeg en objektorientert variant (liker boost designen). Hovedproblemet mitt med boost så vidt jeg kunne se var at ytelsen var mindre bra i alle fall ved bruk av mutex-objekter, og at man ikke kan sette prioritet (ikke implementert pga. plattformulikheter). Lenke til kommentar
pontuspilotus Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Ta også en titt på ACE (The ADAPTIVE Communication Environment) http://www.cs.wustl.edu/~schmidt/ACE.html Har ikke brukt det selv, men det er vist mye brukt. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-31 10:57, skrev pontuspilotus:Ta også en titt på ACE (The ADAPTIVE Communication Environment)http://www.cs.wustl.edu/~schmidt/ACE.htmlHar ikke brukt det selv, men det er vist mye brukt. Ok, takk, skal kikke på det. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 19. november 2002 Forfatter Del Skrevet 19. november 2002 Quote: Den 2002-11-18 19:15, skrev Dj_Offset:Ellers har Qt egne klasser for dette, men det er vel ikke særlig aktuelt å bruke i annet en Qt programmer :smile: Surrer faktisk med Qt nå, men jeg er ikke så hypp på å bruke det mer enn nødvendig (dvs. GUI-relatert). Boost-tråder er ikke så verst, selv om det hadde vært fint å bestemme prioritet. Meta Object-biten av Qt er jeg ikke så glad i, dog .. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 19. november 2002 Forfatter Del Skrevet 19. november 2002 Quote: Den 2002-11-19 22:44, skrev Dj_Offset:Hvorfor ikke? Kronglete å måtte legge til custom build step i Visual C++, dessuten liker jeg å ligge så nær opptil standard c++ som mulig. Tror jeg hadde gått for noe sånt som boost sitt signalbibliotek hvis jeg hadde muligheten. Lenke til kommentar
decibel Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Helt enig med deg A_N_K at Qt også har sine svakheter. Jeg ser på Qt som et GUI bibliotek og liker ikke å blande inn Qt's trådbibliotek i resten av koden min. Jeg har også brukt boost sitt thread library for en tid tilbake, men kan ikke huske at jeg fikk inntrykk at det gikk tregt (var muligens litt for simpelt program :smile: Men hvis det er tregt, hva tror du er årsaken? Mener å huske at boost::threads bruker Scoped Locks. Kan dette være grunnen? Tror jeg må kikke litt på implementasjonen til uka. Ble litt nysjerrig :smile: Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Er faktisk ikke helt sikker, har ikke noen enorm innsikt i tråder, og gikk ikke akkurat vitenskapelig til verks med den lille utprøvingen min. Men når det er sagt, mener jeg at jeg kom fram til at låsingen gikk utover ytelsen, og at standard WIN32 tråding var raskere i så måte. Men jeg har faktisk fortsatt å bruke boost, siden jeg liker designet. Skal ikke ha så mye å si ved normal bruk uansett ... Håper at de implementerer prioritet snart da :_) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå