Gå til innhold

Microsoft velger HD DVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er rart at databransjen misliker BD. BD har større lagringskapasitet enn HD-DVD. Hvis dere vil brenne BD-disker så er det fullt mulig. Ingen DRM's der.. Spill film.

5391148[/snapback]

Hvis jeg skjønner deg korrekt så sier du at BD kommer uten kopisperre? Det jeg har lest er at selskap som MS og HP valgte HD-DVD fremfor BD fordi BD hadde altfor streng kopisperre. Og hvis jeg leste riktig om BD sin kopisperre så må spilleren være koplet mot nettet slik at den kan sjekke om du har lov til å spille av platen.

Forskjellen på lyden på formatene blir like, da både Dolby Digital og DTS skal følge alle filmer, ulikt i dag da kun DD er krevd. Både DD og DTS vil med de nye HD formatene komme i nye HD lyd versjoner. DTS får minimum 1500 kbs. Noe som DTS sjeldent har i dag selv om det er mulig. DD får også noe av de samme tallene, noe som er over 1 MB bedre enn de har i dag.

Og hva gjør det at HD-DVD kun har mulighet for 15 GB i ett lag, de fleste filmer med 2 timers spilletid har i dag dual layer. Jeg tipper Hollywood har stilt de samme kravene i dag som når DVD ble laget, at man skal kunne ha 134 minutter film i høyest kvalitet på en side. dvs. 1080i.

Lenke til kommentar
Var det ikke snakk om at 360 skulle få "gratis" oppgradering til HD-DVD mot at brukerne aksepterte at de ble lansert uten før jul?

5393175[/snapback]

Det kommer nok aldri til å skje, og det har vel aldri vært sagt noe offisielt i den retning.

Rett og slett fordi en HD-DVD-drive sannsynligvis vil koste en god del de første par årene, og MS er vel ikke spesielt interessert i å tape enda mer penger pr. Xbox kun for at folk skal få en 'gratis' HD-DVD-spiller.

Lenke til kommentar

Med dette så har jo BD spilt seg ut av bilmarkedet, det er jo merkelig for det er et stort voksende underholdningsmarked som til nå har vært tilnærmet urørt.

Ser ikke helt for meg at man må lage internett løsninger for bilen for å se film der. Tåpelig av BD.

Lenke til kommentar

Det ser ut til at det finnes to format på HD DVD / HD-DVD også.

http://forbruker.no/digital/nyheter/dvd/article1192150.ece

"Hva er HD DVD

HD DVD, uten bindestrek, er navnet på Toshiba og Necs høyoppløste, såkalte HD-DVD format. Med en HD DVD-spiller kan du nyte høyoppløste videosignaler av typen 720p og 1080i/p om du har en HD-klar flatskjerm eller projektor. HD DVD-spillerne vil dessuten være bakoverkompatible med dagens DVD-standard.

Hva er HD-DVD

HD-DVD, med bindestrek, er felles betegnelsen på neste generasjons høyoppløselige - High definition - DVD-format.

Det finnes i dag to konkurrerende og inkompatible HD-DVD-formater, nemlig Toshibas og DVD Forums HD DVD (uten bindestrek), og Sonys Blu-ray format.

Begge de to HD-DVD formatene tilbyr en langt større lagringskapasitet enn dagens DVD-standard, og begge støtter høydefinisjons(HD) videosignaler av typen 720p og 1080i/p som begge gir en lang bedre kvalitet enn dagens 576i/p oppløste DVD-standard. Med en HD-klar flatskjerm eller projektor, vil en HD-DVD-spiller gi deg en helt annen og mer realistisk bildegjenngivelse."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...