Gå til innhold

Hvordan finner jeg ut åssen RAM jeg har?

Propaganda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det funka bra det Birger_Nord, nok en gang så takker jeg for hjelpen :D

Da er mitt neste spørsmål, jeg har ett ASUS K8N-E Deluxe hovedkort, og 1 gb DDR-SD RAM, det jeg lurer på om jeg må ha 2 brikker til , eller om jeg kan kjøpe en singel 1 gb?

Jeg husker av tidligere erfaringer at jeg måtte sette 2 og 2 brikker av en eller annen grunn, så må jeg da ha to 512 mb brikker, eller kan jeg kjøre en 1 gb brikke, og hva slags brikke skal jeg ha/anbefaler dere?

Mvh Proppen

Lenke til kommentar
det funka bra det Birger_Nord, nok en gang så takker jeg for hjelpen :D

Da er mitt neste spørsmål, jeg har ett ASUS K8N-E Deluxe hovedkort, og 1 gb DDR-SD RAM, det jeg lurer på om jeg må ha 2 brikker til , eller om jeg kan kjøpe en singel 1 gb?

Jeg husker av tidligere erfaringer at jeg måtte sette 2 og 2 brikker av en eller annen grunn, så må jeg da ha to 512 mb brikker, eller kan jeg kjøre en 1 gb brikke, og hva slags brikke skal jeg ha/anbefaler dere?

Mvh Proppen

5388591[/snapback]

Dette er et socket 754 kort , så teoretisk kan man bruke 3 moduler.

Men det er ikke alltid det funker så bra da minnekontrolleren integrert i A64 cpuen

kan slite litt .

Det kan også variere fra cpu til cpu avhening av stepping/revisjon .

Du vil også gå ned fra DDR400 til DDR333 hastighet med tre DS moduler hvis du får det til å funke .

Ellers har du jo alternativt mulighet å kjøre 1GB+512MB =1.5G minne med to moduler benyttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...