Propaganda Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 yea yea, kanskje litt dust spørsmål, men hvordan kan jeg finne ut hvordan type RAM jeg har (merke osv) uten å fysisk måtte titte inn i kabinettet? jeg HATER å loke inni pc'en grunnet dårlig plass under pulten Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Tror du vil finne det ut med dette lille programmer kalt CPU-Z. Du må trykke på tabben det står "Memory". Kan lastes ned ifra her: http://www.cpuid.org/cpuz.php Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 holy moly, driver du å følger etter meg for å hjelpe eller? Birger_Nord er min nye støttekontakt Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 det funka bra det Birger_Nord, nok en gang så takker jeg for hjelpen Da er mitt neste spørsmål, jeg har ett ASUS K8N-E Deluxe hovedkort, og 1 gb DDR-SD RAM, det jeg lurer på om jeg må ha 2 brikker til , eller om jeg kan kjøpe en singel 1 gb? Jeg husker av tidligere erfaringer at jeg måtte sette 2 og 2 brikker av en eller annen grunn, så må jeg da ha to 512 mb brikker, eller kan jeg kjøre en 1 gb brikke, og hva slags brikke skal jeg ha/anbefaler dere? Mvh Proppen Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Det skal nok være mulig å legge til en ekstra 1GB brikke. Slik at du for 2*512MB + 1*1GB. Vil som jeg hele tiden anbefaler. Kjøp OCZ. Et av de beste merkene å få tak i. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 takk for hjelpen Birger skal sjekke ut litt... Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 finner bare 2x512 mb jeg , datakjeden hadde ikke OCZ i det hele tatt, og digitalimpuls hadde bare 2x512 mb... har du noen linker jeg kan sjekke ut Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Det er bare Netshop som markedsfører OCZ. Ser du etter 2*1024MB? Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 nei, ser etter 1*1024MB Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 det funka bra det Birger_Nord, nok en gang så takker jeg for hjelpen Da er mitt neste spørsmål, jeg har ett ASUS K8N-E Deluxe hovedkort, og 1 gb DDR-SD RAM, det jeg lurer på om jeg må ha 2 brikker til , eller om jeg kan kjøpe en singel 1 gb? Jeg husker av tidligere erfaringer at jeg måtte sette 2 og 2 brikker av en eller annen grunn, så må jeg da ha to 512 mb brikker, eller kan jeg kjøre en 1 gb brikke, og hva slags brikke skal jeg ha/anbefaler dere? Mvh Proppen 5388591[/snapback] Dette er et socket 754 kort , så teoretisk kan man bruke 3 moduler. Men det er ikke alltid det funker så bra da minnekontrolleren integrert i A64 cpuen kan slite litt . Det kan også variere fra cpu til cpu avhening av stepping/revisjon . Du vil også gå ned fra DDR400 til DDR333 hastighet med tre DS moduler hvis du får det til å funke . Ellers har du jo alternativt mulighet å kjøre 1GB+512MB =1.5G minne med to moduler benyttet. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Det stemmer. Glemte helt å se etter hvilke socket kortet brukte. Altså gjorde ikke grundig nok forarbeid, det beklager jeg. nei, ser etter 1*1024MB Her har du en singel 1024MB brikke som skal funker helt greit: https://prisguiden.no/produkt/21701 Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 takker for hjelpen, så får jeg se om jeg får lagt no penger til side Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå