Gå til innhold

Xbox 360_ HD-DVD

Anbefalte innlegg

http://www.gamespot.com/news/6141826.html

Det måtte jo bare komme.

'With Sony incorporating its Blu-ray media format into the PlayStation 3 and Microsoft publicly pondering an HD-DVD-equipped model of the Xbox 360, the battle for supremacy between the two formats is likely to have repercussions for the gaming industry.'

Bill Gates Announces External HD DVD Drive for Xbox 360

http://news.teamxbox.com/xbox/9995/Bill-Ga...e-for-Xbox-360/

Live Webcast

Endret av Ibizaonice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke lest artikkelen. Men etter det du skriver er det endelig godt den skal være ekstern. Da det hadde vært litt kjipt hvis det skulle komme en ny Xbxo 360 med intern HD-DVD drive.

5386167[/snapback]

Ja bedre seint en aldri. Men klønete av microsoft, dette skulle vært innebygd fra før av aka xbox 360 lansert senere.

Lenke til kommentar

Veit ikke om jeg vil kalle det klønete, synes det er greit at de som vil benytte seg av disse hd-dvd mulighetene kan kjøpe seg en slik ved siden av, så slipper de som foreløpig ikke er så interessert i dette å måtte punge ut for en dyrere grunnmodell av X360 p.g.a hylekorets krav om implementering av ny hd-dvd teknologi.Denne eksterne spilleren er jo ikke ment for spill, kun filmer.

Lenke til kommentar

Synes dette er helt tragisk....Det skulle ha vært i maskinen fra starten av, du skal nok se at etter en stund så kommer det en "ny" versjon av X360 som har denne i seg.

Men uansett så burde den være billig og er nok kun et alternativ til folk som ikke vil bruke mye penger på en ny HD-DVD spiller.

Lenke til kommentar

Vel, det som ville vært enda mer tragisk er om X360 virkelig hadde denne teknologien innebygd og så viser det seg at hele driten flopper fordi blu-ray blir den store vinneren.Tipper MS da også hadde fått så hatten passer av alle forståsegpåere som føler seg lurt etter å ha betalt masse ekstra for en konsoll med teknologi som blir utdatert med en gang.

Dette er selvfølgelig spekulasjoner, men jeg tipper MS velger å kjøre denne litt "safe" metoden uten å implementere hd-dvd siden fallet da ikke vil være så stort hvis det viser seg at det flopper.Da er det greiere å produsere eksterne i litt mindre antall, så blir ikke den økonomiske risikoen så stor.

Lenke til kommentar

det her er vel da den beste måten for alle.

1. hadde xbox 360 hd dvd fra dag 1 ville den kostet mye mer

2. Ikke alle vil bruke hd dvd

3. det vil ta lang tid før det blir normale priser og utvalget blir stort

4. det er mulig at hd dvd flopper totalt

Lenke til kommentar
Vel, det som ville vært enda mer tragisk er om X360 virkelig hadde denne teknologien innebygd og så viser det seg at hele driten flopper fordi blu-ray blir den store vinneren.Tipper MS da også hadde fått så hatten passer av alle forståsegpåere som føler seg lurt etter å ha betalt masse ekstra for en konsoll med teknologi som blir utdatert med en gang.

Dette er selvfølgelig spekulasjoner, men jeg tipper MS velger å kjøre denne litt "safe" metoden uten å implementere hd-dvd siden fallet da ikke vil være så stort hvis det viser seg at det flopper.Da er det greiere å produsere eksterne i litt mindre antall, så blir ikke den økonomiske risikoen så stor.

5387147[/snapback]

Ja, i motsettning til Sony som virkelig satser alt på Blue-Ray formatet sitt. Tror dette er et fornuftig valg av MS.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

5387147[/snapback]

Enig!

Det er smart av MS å tilby dette som en ekstern løsning. På den måten kan de som har behov for det kjøpe seg den ved siden av, mens de som ikke ønsker den, slipper å betale ekstra for en funksjon de ikke kommer til å bruke. Implementering av alle mulige eksterne teknologier gjør konsollene dyrere vet dere!

For det andre er jeg glad for at MS går for HD-DVD. Det ser ut som et langt mer forbrukervennlig format. På keynoten ble det jo bekreftet at man kan kopiere hele filmer over på harddisken, helt legalt. Dette er ikke mulig med blu ray. For dem som har lyst til å fordype seg i blu rays mer infløkte kopibeskyttelser kan jeg anbefale denne artikkelen. http://www.itavisen.no/php/art.php?id=256720

Lenke til kommentar
Vel, det som ville vært enda mer tragisk er om X360 virkelig hadde denne teknologien innebygd og så viser det seg at hele driten flopper fordi blu-ray blir den store vinneren.

5387147[/snapback]

Absolutt!

Særlig med tanke på at:

1) Xbox 360 ville blitt minst et halvt år forsinket pga. dårlig tilgang til HD-DVD-drives nå.

2) Xbox 360 utvilsomt ville blitt merkbart dyrere på grunn av noe som *kanskje* kan bli en standard i fremtiden og som primært tilfører filmfunksjoner og har lite med spill å gjøre.

I motsetning til Sony som har betydelige eierandeler i filmindustrien og dermed kan tjene inn et eventuelt tap i ettertid hvis Blu-Ray blir gullstandarden så har jo MS veldig lite å tjene i ettertid på å fronte et format. Jeg skjønner godt at de ikke bruker masse penger på å sponse en HD-DVD-spiller som standard bare for å hjelpe tredjepart ( = leverandører av HD-DVD-materiale, hovedsaklig filmindustrien).

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
Flotte greier. Tror nok det her kommer til å bli forebeholdt film.

Hadde jo vert morsomt om de kunne lansere spill også idette formatet, men jeg tviler, siden det er ekstrautstyr.

5387605[/snapback]

lanserere hd dvd addon for spill hadde blitt veldig tåpelig, alle skal da liksom kjøpe addon for noen spill og\eller det kommer 2 versioner av spillet.

og uansett må det lages en dvd version fordi det kommer ALDRI til å skje at absolutt alle har hd dvd drive

nei, det ville ødelagt MYE av ryktet for xbox 360

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Veit ikke om jeg vil kalle det klønete, synes det er greit at de som vil benytte seg av disse hd-dvd mulighetene kan kjøpe seg en slik ved siden av, så slipper de som foreløpig ikke er så interessert i dette å måtte punge ut for en dyrere grunnmodell av X360 p.g.a hylekorets krav om implementering av ny hd-dvd teknologi.Denne eksterne spilleren er jo ikke ment for spill, kun filmer.

5386927[/snapback]

Meget bra sagt, og jeg er helt enig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...