Gå til innhold

Hvilken Corsair ram skal jeg kjøpe?

ThomasWH

Anbefalte innlegg

Tiden har kommet for å bytte ut mine 256 MB med 1 GB ram. Valget faller på Corsair, men jeg vet ikke hvilken brikke jeg skal gå for! Hvis dere sjekker http://www.corsair.com og bruker "Corsair Configurator" midt på siden (i lilla ja...) så kan dere få se hvilke brikker jeg har å velge mellom til mitt ASUS P4S533 mobo. Utvalget er ikke lite, og desto mer forvirret blir jeg når jeg også ser at jeg kan kjøpe CMX1024-4000PT brikken. Er ikke den egentlig litt for rask for mobo'et mitt? Mobo'et mitt støttet ikke dual channel, så det er litt waste å kjøpe to matched brikker av feks. typen 3200XL/3200XLPRO. Men men, disse er fine å overklokke uansett - noe Value Select serien ikke er. Trenger noen tips her! Er vanskelig å bestemme seg! Og som sagt, jeg lurer veldig på hvorfor CMX1024-400PT brikken kommer opp på søket etter mobo'et mitt, da dette mobo'et opprinnelig "bare" tar PC2700 ram. :p

Endret av ThomasWH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du svarer egentlig stort sett på dine egne spørsmål. Corsair vil selvsagt selge mest mulig, så de viser alt som passer, uavhengig av om det blir utnyttet fullt ut med standardinnstillinger. Når man har flere RAM-brikker bør de være likest mulig, uansett om hovedkortet støtter dual channel eller ikke.

Lenke til kommentar

Hvilke fordeler ville jeg få med 2 stk 1 GB Corsair Value Select PC3200 brikker vs. 2 stk 512 MB Corsair TWINX1024-3200XLPRO brikker?

Bortsett fra at det ene er 2 GB og det andre er 1 GB ram, så er jo 1 GB'ern raskere. Men, jeg lurer på hvilke forskjeller jeg ville ha merket i XP og i feks. MS Flight Simulator 2004 mellom disse to eksemplene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...