Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gir på Golf 2

Twigz

Anbefalte innlegg

Har en 87 mod Golf 2 som er bygd om til 90 modell.

Greia er at gira er sinnsykt seie, må liksom bruke litt muskler for og få den i gir. Virker litt seigt på en måte.

Det som er enda mer merkelig er at jeg satte bilen min hos en eksos maker og når jeg fikk bilen tilbake var gira betydelig bedre, men i det siste har den hoppet til sitt gammle seg igjen. Forslag til hva det kan være. ?

og en annen ting. Har hatt problemer med at potta detter ned, og da blinker alt av lys/elektrisk i hele bilen. hva er det ? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

med girkassa er det vel i hovedsak 2 ting du kan gjøre.... bytt girolje og overføringsspakene + foringene som går frem til girkassa, tror også du trenger en kardang nøkkel for og få opp tømmeskruen til girkassa,,, ingenting av dette vil koste deg spesielt mye og da burde du få en mye bedre og lettgiret kasse :thumbup: det med eksosen hørtes ganske rart ut men det blir jo tydligvis en overledning en plass når den detter av festene

Lenke til kommentar
med girkassa er det vel i hovedsak 2 ting du kan gjøre.... bytt girolje og overføringsspakene + foringene som går frem til girkassa, tror også du trenger en kardang nøkkel for og få opp tømmeskruen til girkassa,,, ingenting av dette vil koste deg spesielt mye og da burde du få en mye bedre og lettgiret kasse :thumbup:    det med eksosen hørtes ganske rart ut men det blir jo tydligvis en overledning en plass når den detter av festene

5386544[/snapback]

Hmm, jeg er ikke så veldig bil sakkyndig av meg, kan jo selvfølgelig litt, men detta har jeg grubbla på i lang tid. Må få satt den på no bukker og sett under tenker jeg. Kanskje jeg blir overasket hehe.

Hjertlig takk for svar :)

PS: på selve girkassa har det kommet en sprekk, langs hele greia lissom, det er vel ikke helt normalt. Lurer på om det ikke er bare like greit og kjøpe ny.

Endret av Twigz
Lenke til kommentar

hvis girkassa har sprekt så det lekker fra den så er det enkleste og ta ut hele motoren og så bytte kassa, men hvis den ikke har sprekt så er det ikke sikket du trenger det.... du merker at kassa begynner og ryke hvis den plutselig begynner og sprette ut av gir når du kjører og til slutt vil du begynne og miste ett og ett gir til et punkt hvor du hverken kommer deg frem eller tilbake :ermm:

Lenke til kommentar

Sprekken går langs kassa på skrå. Er ikke så flink på detta, men tenk deg at du kikker ned på kassa i det du har åpna panseret, så går sprekken langs kassa på skrå. Lekker ikke eller no.

Annet enn at når jeg rygger så kommer det sånna banke/smelle lyder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...