Gå til innhold

Nytt hovedkort og skjermkort. Optimal pris/ytelse?

Athelas

Anbefalte innlegg

DFI-Lanparty nF4 Ultra-D og et billigst mulig 7800GT er liksom det mest interessante nå for tiden. Synes jeg. Jeg har lenge spekulert i å kjøpe PCI-Epress til den ene maskinen min. Den har et DFI Lanparty nF3 Ultra-D, 3200+, 4X512MB RAM og et gainward 6800GT. Så det er kanskje ikke så mye vits å oppgradere til nF4 og et 7800GT.

Har jo også en XFX Barebone med Gainward 7800GTX GS, 3500+ og 2GB RAM.

ATI fenger iallefall ikke meg lenger. Synes ikke de har så mye bra å tilby. Og de fleste nyere spill kjører jo bedre på nVidia.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Argh!! Da har jeg selvfølgelig fått følgende problem... :cry:

Alt av hardware er installert, og funker kjempefint, men Windows booter ikke opp lenger. Jeg regner med at det er fordi jeg har endret hovedkortet/skjermkortet. Finnes det noen som helst måte i verden å fikse dette på? Den kommer til der det skulle stått Windows XP og sånn loadbar under, men den restarter bare like før.

Kan mine hardwarehelter hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Argh!! Da har jeg selvfølgelig fått følgende problem...  :cry:

Alt av hardware er installert, og funker kjempefint, men Windows booter ikke opp lenger. Jeg regner med at det er fordi jeg har endret hovedkortet/skjermkortet. Finnes det noen som helst måte i verden å fikse dette på? Den kommer til der det skulle stått Windows XP og sånn loadbar under, men den restarter bare like før.

Kan mine hardwarehelter hjelpe meg?

5412505[/snapback]

Hvis du har noe på c: som du skulle hentet ut så ville jeg kjørt winxp install type reprasjon. Og så kopiert ut det som du vil beholde og så formatere og installere windows på nytt. Men hvis du ikke har du du skulle beholdt så er det bare å formatere.

Lenke til kommentar

Right. Det jeg i utgangspunktet lurer på er om det er noen håp for å få min gamle installasjon til å virke igjen? :ermm: Det har faktisk startet opp en gammel installasjon som funker, men jeg hadde jo ganske mye stasj og programmer installert på den forrige Windows...

Utrolig mye jobb med å installere alt på nytt igjen, spesielt er det vanskelig å få overført thunderbird mailen min til en ny installasjon... :cry:

Lenke til kommentar
Right. Det jeg i utgangspunktet lurer på er om det er noen håp for å få min gamle installasjon til å virke igjen?  :ermm:  Det har faktisk startet opp en gammel installasjon som funker, men jeg hadde jo ganske mye stasj og programmer installert på den forrige Windows...

Utrolig mye jobb med å installere alt på nytt igjen, spesielt er det vanskelig å få overført thunderbird mailen min til en ny installasjon...  :cry:

5412879[/snapback]

Samme problemet som jeg hadde det, når jeg skifta hovedkort. Eneste brukbare veien å gå er formatering, dessverre. (viss noen har andre måter å gjøre det på, bring'em!)

EDIT: Du kan prøve å fjerne alle drivere under enhetsbehandling (etter du har reparert XP), for så å installere de som fulgte med hovedkortet (viss du klarer å få XP opp å kjøre igjen, selvsagt)

Endret av andrvas
Lenke til kommentar
EDIT: Du kan prøve å fjerne alle drivere under enhetsbehandling (etter du har reparert XP), for så å installere de som fulgte med hovedkortet (viss du klarer å få XP opp å kjøre igjen, selvsagt)

5413085[/snapback]

Vet ikke helt om jeg skjønte det der. Kan du forklare nærmere? Er det noen som har prøvd dette?

Lenke til kommentar

han mente at du skulle slette driverne til det gamle utstyret og legge inn de nye dersom du får reparert windows installen din.

men det er egentlig bare en ting å gjøre. formatere. ny hardware krever nye drivere, og gamle drivere blir aldri helt sletta, og dette vil føre til redusert ytelse.

kan være enig at det er kjedelig, men det må uansett gjøres med gjene mellomrom for å holde systemet reint for ubrukelig møkk, så en oppgradering er en yperlig måte å få gjordt det på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...