Gå til innhold

Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny pumpe, men hvilken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde du sagt noe om størrelsen på vannkjølinga di er det litt lettere å annbefale ei pumpe som vil passe deg best.

En eheim 1250 er en diger sak som du kun trenger om du har et veldig stort sett som kjøler flere prosessorer, mange radiatorer osv.

en 1048 er sterk nok til det meste, men kan dure litt som de fleste pumpene gjør når de har en kabasitet som nærmer seg 1000l

1046 har jeg gode erfaringer med selv og anbefaler den om du ikke kjøler mer en prosessor, skjermkort og har kun en radiator.

Unntaket er om du har blokker som er beregnet på high flow osv.

Jeg kjøler prosessor, northbridge og skjermkort og har en Laing 12 volts pumpe som ikke er så sterk, men tempen steg med bare 2 grader når jeg gikk fra en med 1000l. Da koblet jeg også på northbridgen som jeg ikke hadde koblet til med den tidligere pumpen.

Lenke til kommentar

Denne kan anbefales.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311679&cks=PRL

Det er innebygget vanntank, så du slipper og kjøpe dette i tillegg. Jeg kjøpte denne pumpa for et par dager siden med det råeste vannkjølinssettet. Nemlig

dette:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310131&cks=PRL

og det fungerer som bare faen. Jeg har en idle tempratur på 31 grader cpu, max 36 load. Gpu ligger på ca 30 grader og hk på 25 grader idle.

Med romtemp på ca 20 grader og coolermaster stacker kabinettet.

Anbefales på det sterkeste!!

:D

Lenke til kommentar

ja pumpa holder i massevis..er jo en skikkelig kraftig pumpe det.

Har ikke prøvd Eheim serien. Men den andre funker jo fett hos meg, Den pumper jo så mye som 1020 liter per time, dette kan du regulere i et program, og du kan styre viftehastigheten, ved hjelp av to vifte uttak på pumpen. Tviler på at du vil merke så mye forskjell uansett...den viktigste komponenten i kjølesystemet er jo trossalt radisen.

mvh crea

Lenke til kommentar

Hei igjen fluesopp. Hvis du vil ha det beste av det beste, går du for Eheim 1250.

Men da må du jo kjøpe en vanntank+nipler. Det er uten tvil en bedre pumpe, og hvis du har mye penger og bruke. Gå for den..Eller sats på det første forslaget mitt :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...